arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۷ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳

نخست وزیر اوکراین: منطقه کریمه را بازپس می گیریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین با تاکید بر مالکیت کشورش بر منطقه کریمه گفت: جمهوری خودمختار کریمه را از روسیه بازپس می گیریم.
 

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روسی ˈپروندراˈ، یاتسنیوک روز شنبه گفت: اوکراین تمام تلاش های لازم را برای بازپس گرفتن منطقه کریمه به عمل می آورد.

وی با بیان این که حل مساله کریمه در یک روز امکان پذیر نیست، اظهار داشت: باید اطمینان داشته باشیم که در طول زندگی ما در تاریخ اوکراین می نویسند اشغالگران کریمه از کی یف عذرخواهی کردند.

وی اضافه کرد: منطقه کریمه به اوکراین تعلق دارد و اوکراینی خواهد ماند.

یاتسنیوک یادآوری کرد: محمع عمومی سازمان ملل اخیرا قطعنامه ای در حمایت از تمامیت ارضی اوکراین صادر کرد که یکصد کشور جهان به آن رای دادند.

وی در مورد توافقنامه ژنو که هفته گذشته در نشست چهارجانبه وزرای خارجه روسیه، اوکراین، آمریکا و نماینده سیاسی اتحادیه اروپا در باره بحران اوکراین امضا شد، گفت: طرف روسی مجبور بود این توافقنامه را امضا کند و به این ترتیب به محکوم کردن افراط گرایی و اقدامات مسلحانه غیرقانونی در مناطق شرقی اوکراین پرداخت.

وی همچنین از ارائه طرحی از سوی دولت اوکراین به مجلس رادا در مورد عفو شرکت کنندگان در اعمال ضددولتی در مناطق شرق و جنوب این کشور خبر داد.

نخست وزیر اوکراین گفت: اگر نمایندگان پارلمان صلاح ببینند این طرح قانونی به رای گذاشته خواهد شد.

وی همچنین به تحویل بخشی از اختیارات حکومت اوکراین به مناطق، آغاز گفتگوهای گسترده برای انجام اصلاحات قانون اساسی و تثبیت موقعیت ویژه زبان روسی به عنوان اولویت های دولت اوکراین اشاره کرد.

یاتسنیوک همچنین بر اهمیت و لزوم مبارزه با افراط گرایی در اوکراین تاکید کرد.
نظرات بینندگان