arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳

عبدالله عبدالله، پیشتاز انتخابات افغانستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  عبدالله عبدالله همچنان پیشتاز انتخابات افغانستان استرییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با اعلام نتایج شمارش 49.76 درصدی آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور، عبدالله عبدالله را با کسب 44.4 درصدآرای شمارش شده پیشتاز این انتخابات معرفی کرد.

به گزارش ایرنا،محمد یوسف نورستانی درکنفرانس مطبوعاتی در کابل اعلام کرد که اشرف غنی احمدزی با کسب 33.2 درصد در جایگاه دوم و زلمی رسول وزیر سابق امور خارجه با گرفتن 10.4 درصد در رتبه سوم قرار دارد.

نورستانی افزود: عبدالرب رسول سیاف با گرفتن 7.0 درصد آراء در جایگاه چهارم قرار گرفته و پس از وی قطب الدین هلال 2.7 درصد آراء را از آن خود کرده است.

همچنین، محمد شفیق گل آغا شیرزی با بدست آوردن 1.6 درصد آراء در جایگاه ششم قرار گرفت و محمد داود سلطان زوی با گرفتن 0.5 درصد آرا در رتبه هفتم و هدایت امین ارسلا با کسب 0.2 درصد در جایگاه هشتم قرار دارد.

رییس کمیسیون انتخابات افغانستان گفت: مجموع آرایی که تاکنون شمارش شده 3 میلیون و 456 هزار و 910 رای است. وی افزود: 10 درصد آرای قبلی که یکشنبه هفته گذشته در اختیار رسانه ها قرار گرفت نیز در آمار جدید منظور شده است.

نورستانی تاکید کرد که آراء اعلام شده سالم است و مشکلی ندارد و هیچگونه آراء تقلبی منظور نشده است.

به گفته نورستانی آراء یکهزار و 486 صندوق اخذ رای محل برای بررسی به کمیسیون شکایت های انتخاباتی ارسال شده و آرای یکهزارو 86 صندوق دیگر نیز بازشماری شده است.
نظرات بینندگان