arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۳ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳

ظریف دوشنبه به روسیه می‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه ایران برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه کشورهای همسایه دریای خزر دوشنبه شب وارد مسکو خواهد شد .

به گزارش واحد مرکزی خبر، این نشست از صبح دوشنبه با حضور معاونان وزرای خارجه و کارشناسان کشورهای جمهوری اسلامی ایران ، فدراسیون روسیه ، جمهوری آذربایجان ، قزاقستان و ترکمنستان در محل ساختمان مرکز تجارت جهانی در مسکو آغاز به کار می کند که درآن درباره پیش نویس بیانیه نهائی چهارمین اجلاس سران کشورهای ساحلی خزر که قرار است شهریور در آستراخان روسیه برگزار شود بحث و تبادل نظر می شود .

ابراهیم رحیم پور، معاون آسیا – اقیانوسیه وزیر امور خارجه سرپرستی هیات ایران را در نشست روز دوشنبه به عهده دارد .

در اجلاس وزرای خارجه پنج کشور همسایه دریای خزر نیز که با حضور هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی دکتر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه روز سه شنبه برگزار می شود، تصویب پیش نویس بیانیه اجلاس سران خزر و رایزنی های منطقه ای در دستور کار قرار دارد .

رایزنی دو جانبه ظریف و سرگئی لاوروف وزرای خارجه ایران و روسیه در حاشیه این اجلاس ، ملاقات با سایر هیات های شرکت کننده و حضور در نشست خبری وزرای خارجه کشورهای ساحلی خزر در پایان اجلاس از جمله برنامه های سفر وزیر خارجه کشورمان در سفر به مسکو خواهد بود .

لازم به توضیح است همزمان با برگزاری اجلاس خزر ، نشست تجاری ایران و روسیه نیز با حضور هیات های تجاری و اقتصادی و اتاق های بازرگانی دو کشور در مسکو برگزار می شود.
نظرات بینندگان