arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

استرالیا: عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای مالزی تغییر خواهد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سفیر استرالیا در امریکا روز یکشنبه اعلام کرد : کشورش ظرف چند روز آینده در مورد اصلاح عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مسافربری مالزی و کاهش دامنه این عملیات تصمیم خواهد گرفت ولی هرگونه تغییر با مشورت تمام کشورهای شرکت کننده در عملیات انجام خواهد شد.
 

به گزارش خبرگزاری رویترز ازواشنگتن ، ˈ کیم بیزلی ˈ به سی ان ان گفت : کشورهای جستجو کننده در صورتی که در بخشی از کف اقیانوس هند که اکنون زیر نظر یک وسیله جستجو گر نیروی دریایی امریکا قرار دارد چیزی پیدا نشود به ˈ تجدید گروه و تجدید نظر ˈ دست خواهند زد.

وی گفت : این تصمیم تنظیم تلاش های جستجوی هوایی وسطحی دریا را در بر خواهد گرفت و احتمالا پیمانکاران خصوصی جایگزین برخی از داشته های نظامی خواهد شد.

بیزلی در برنامه ˈ استیت آو یونیون ˈ با کندی کرولی گفت :ˈ بدیهی است که این موضوع یکی از چیزهایی است که باید آن را مورد بررسی قرار داد. استفاده از دیگر تجهیزات جستجوگر در زیر آب نیز محتاج بررسی است . ˈ

وی افزود :ˈ اگر ظرف چند روز آینده چیزی پیدا نشود ، این نوع اقدامات همگی روی میز مذاکره قرار خواهد گرفت . ˈ

سفیر استرالیا گفت : هماهنگ کنندگان عملیات جستجو همچنین ممکن است محاسبات ریاضی مورد استفاده درتلاش برای تشخیص دقیق منشا علائم ˈ پینگ ˈ را که گمان می رود جعبه سیاه هواپیما بوده باشد و همچنین علائم الکترونیکی ارسال شده از هواپیما به ماهواره های مخابراتی را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای بوئیینگ 777و 239 مسافر و خدمه اش روز یکشنبه وارد چهل و چهارمین روز خود شده است .
نظرات بینندگان