arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۶۳۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

مناظره؛ موضوع فراموش شده در 8 سال گذشته

* مسعود پزشکیان
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 چندی پیش نمایندگان مجلس نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما به منظور صدور اجازه برای به بحث و مناظره گذاردن توافقنامه ژنو ارسال کردند که اخیرا این نامه بعد از یک بار مخالفت سرانجام باموافقت رئیس صدا و سیما مواجه شده است.

در این رابطه باید دقت داشت که بحث و مناظره خالی از منفعت نیست اما چرا اکنون باید این بحث مطرح شود؟! در واقع همان اوایل که بحث‌ها پیرامون مساله هسته‌ای مطرح و به عبارتی داغ بود، چرا صحبتی از مناظره نبود؟ باید با مسائل براساس منطق برخورد کرد یعنی اگر قرار است هر سیاستی در این مملکت اتخاذ و در مرحله بعد، اعمال شود قبل از آنکه در مورد آن تصمیم اتخاذ شده، جوسازی شود تا هیچ کس درمورد آن صحبت نکند و در مورد آن نظر ندهد، آن را به مناظره بگذارند که البته کاری مثمرثمر و موثر است اما با اتخاذ این رویکرد آن هم در دولت جدید به ناگاه این سوال در اذهان نقش می‌بندد که چرا در 8 سال گذشته هیچ مناظره، سوال و نقدی در مورد تصمیمات و عملکرد دولت قبل صورت نگرفت؟! و در این رابطه تنها صحبتی که به میان می‌آمد و بحثی که وجود داشت این بود که همگان را به صبر دعوت می‌کردند تا دولت دهم هر آنچه در نظر دارد انجام داده و کار خود را به پایان برساند.

بنابراین این رویکرد پسندیده و مورد قبول نیست که در برابر دولت قبل که همگان به آنچه کرد آگاه هستند، هیچ واکنشی نشان داده نشود و در برابر دولت جدید که آمده است تا کاری انجام دهد تلاش و سعی در ایجاد جوی علیه دولت به عمل آید که در همین رابطه هم بحث مناظره را مطرح می‌کنند. البته باید گفت این اقدام درست است اما به شرط آنکه کارشناسان را از هر دو طرف فرا بخوانند و کل روند پرونده هسته‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

به هر حال پرونده هسته‌ای موضوع جدیدی نیست که تنها مختص این دولت باشد بلکه نزدیک به 12 سال است که این پرونده در جریان است پس اگر قرار است مناظره‌ای باشد، باید در مورد کل روند طی شده در این سال‌ها باشد. اینکه تنها رفتار این دولت و توافقنامه ژنو به مناظره گذاشته شود کار صحیحی نیست و هر انسان بی‌طرفی بر نادرست بودن آن صحه می‌گذارد.

* نماینده مجلس/ منبع: ارمان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۰
غیر قابل انتشار: ۴
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
7
76
این آقایون نماینده اونموقع از احمدی میترسیدن جرات مناظره نداشتن. حالا که دکتر عزیز اومده باهاشون تعامل میکنه یادشون افتاده مناظره کنن... چرا اونموقع که قظعنامه صادر میشد اینکارا رو نمیکردن... واقعا که... حالا هدفشونم معلوم چیه... خیلی خجالت داره براشون... اتخابات بعدی همتون بیرونید
صادقی نِِِژاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
2
35
دکتر پزشکیان "ین سوال در اذهان نقش می‌بندد که چرا در 8 سال گذشته هیچ مناظره، سوال و نقدی در مورد تصمیمات و عملکرد دولت قبل صورت نگرفت؟! و در این رابطه تنها صحبتی که به میان می‌آمد و بحثی که وجود داشت این بود که همگان را به صبر دعوت می‌کردند تا دولت دهم هر آنچه در نظر دارد انجام داده و کار خود را به پایان برساند". من که از عملکرد صدا و سیا راضی نیستم ، همین قدر عرض کنم که میتوانید در این رابطه به گزینش حرف رئس جمهور روحانی در شب قبل ( مورخه 31/1/93 ) در خلاصه اخبار توجه کنید . چنانچه من متوجه شدم ( اخبار پخش نمو که زنان باید الگویشان زنان اروپا باشد )، در حالی که کل جمله ایشان عکس این گفته بود .
خدایا به صبر عطا فرما که دوستدار صابراین هستی .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
1
25
صحت و سلامت یک مناظره بستگی تمام به تخصص و دانش کامل طرفین داره...وقتی یکطرف فرق بین ان پی تی و ام پی تی را نمیداند...وقتی یکطرف نقطه ضعف توافق ژنو را انگلیسی صحبت کردن کارشناس ایرانی میداند...وقتی یکطرف تفاوت و ارزش بین اورانیوم 5% با 20% را برای کشور نمیداند و هزاران مثال دیگر.!! چطور توقع هست که مناظره فنی و تخصصی برای افکار عمومی باشد...کارشناسان دولت قبل شناسنامه گویایی از توانمندی های خود در ارزشیابی منفعت ملی دارند...لازم است موقع مناظره اقای ضرغامی دستور بدهند برای این کارشناسان خبره اسفند و عود در صحنه دود کنند که مبادا حرفه ای بودن و تخصص آنها چشم زخمی برایشان داشته باشد.!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
3
22
هر ایرانی آزاده ای میداند که مسئله هسته ای روزانه چقدر به منافع ملی ما آسیب رسانده ...
بنابراین من به نوبه خودم از تلاشهای بی شائبه آقای روحانی و دولتش در زمینه حل فوری این مسئله تشکر می کنم و به کسانی که خود و همفکرانشان با عملکرد غیر مسئولانه در این 8 سال که همگان به ریز آن آگاهی دارند این مصائب و مشکلات را به ملت ایران تحمیل کردند می گویم بجای این مانع تراشی ها میبایست از این مردم طلب عفو کنند و بدانند تاریخ هیچگاه کارهای آنها را فراموش نخواهد کرد .
حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
2
16
ای کاش این همه تنگ نظری در این مملکت سایه نیفکنده بود و نمایندگان مجلس نیز همانند دکتر پزشکیان که از جراحان قلب و از افتخارات علمی این مرز و بوم می باشند درسی می آموختند .زیرا ایشان که دیگر رای مردم را ندارند شاید مورد امرزش خداوند قرار بگیرند.البته این مناظره هم امتحانی الهی است برای رسوائی بدخواهانو یاران غار نتانیاهو.
بی بی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
3
22
دوستت داریم پزشکیان ............
رحيم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
3
10
واقعا اين توهين به شعور اون كساني هست كه به دولت تدبير واميد راي دادن و اينجا مشخص ميشه كه اون حرفايي كه آقايون در مورد انتخابات ميزدن درسته يه نفر پيدا بشه به اين مردم بفهمونه كه دولت خدمت گذار چه خدمات ارزشمندي ارايه داده كه همه چيز و همه كس اينجوري دارن القا ميكنن كه درست ترين بوده؟واقعا ما چه چيزيرو نمي فهميم كه بعضي آقايون ميفهمن!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
23
4
بنابراین این رویکرد پسندیده و مورد قبول نیست که در برابر دولت قبل که همگان به آنچه کرد آگاه هستند، هیچ واکنشی نشان داده نشود؟؟!!
واقعا این حرفی که میزنید درسته؟ کم مونده بود صدا و سیما بگه دکتر احمدی نژاد خود بنی صدره. یادتون رفته؟ بیست و سی را در یکسال آخر دولت ایشون نگاه نمیکردین؟...
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
4
18
من پزشکیان رو خیلی دوست دارم
علی محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
37
7
سلام
لطفا اینقدر از این دولت دفاع نکنید
دولت از یکطرف بحث انصراف از یارانه ها رو سر میده و از طرفی هزینه های گزاف(پیامک تبریک،جشن روز میلاد حضرت زهرا که با برنامه های .... و حواشی زیاد و البته مخارج زیادی هم همراه بود)رو از دولت میبینیم
من که خودم به آقای روحانی رای داده بودم ولی دیگه از رای خودم راضی نیستم و هیچ جا ازش دفاع نمی کنم،واقعاً به رای ماها احترام گذاشت!!!
نظرات بینندگان