arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

مکزیکی ها به خاکستر مارکز ادای احترام کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا- مردم مکزیک با حضور در مراسم یاد بود ˈگابریل مارکزˈ نویسنده کلمبیایی الاصل که در کاخ هنرهای زیبای مکزیکو سیتی برگزار شد به وی ادای احترام کردند.

خبرگزاری فرانسه سه شنبه از مکزیکو سیتی گزارش داد در حالی که کوراتت سازهای زهی آهنگ های کلاسیک را می نواخت هزاران تن از طرفداران نویسنده توانای ˈصد سال تنهاییˈ به خاکستر باقیمانده از سوزاندن جسد وی ادای احترام کردند.

در این مراسم ˈمرسدس بارچاˈ همسر و ˈرودریگو و گونزالوˈ فرزندان وی حضور داشتند و به هنگام اجرای مراسم توسط گارد احترام برای آنها کف زدند.

ˈخوان مانوئل سانتوسˈ و ˈانریکه پنانیه توˈ رییسان جمهوری های کلمبیا، (زادگاه مارکز) و مکزیک (محل سکونت وی) در این مراسم سخنانی ایراد کردند.

رییس جمهوری مکزیک از ˈمارکزˈ به عنوان ˈبزرگترین رمان نویس تمام دوران آمریکای لاتینˈ یاد کرد.

مارکز، که مردم آمریکای لاتین از سرعشق و علاقه به وی او را با نام کوچک ˈگابوˈ می خواندند پنج شنبه گذشته در سن 87 سالگی درگذشت. جسد وی روز بعد از درگذشتش در یک مراسم خصوصی سوزانده شد.

مارکز از نمادهای عمده ˈواقع گرایی جادوییˈ بود که شیوه ای در داستان نویسی است که در آن تخیل و عناصر واقع گرایانه با هم آمیخته می شود .

چهارشنبه که ˈروز بین المللی کتابˈ است مردم کلمبیا در یک هزار کتابخانه اثر مشهور وی به نام ˈکسی به سرهنگ نامه نمی نویسدˈ را می خوانند.

خانواده وی هنوز محل دفن خاکستر وی را اعلام نکرده اما کلمبیا امیدوار است که خاکستر وی بین مکزیک و کلمبیا که زادگاه وی است تقسیم شود.
نظرات بینندگان