arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

لوگوی ویژه گوگل به یاد 198 سالگی «شارلوت برونته»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گوگل با تغییر لوگوی اصلی خود، صد و نود و هشتمین سالروز تولد «شارلوت برونته»، نویسنده معروف رمان «جین ایر» را جشن گرفت.

موتور جستجوگر گوگل که به مناسبت‌های مرتبط با چهره‌های سرشناس و تاثیرگذار تاریخ لوگوی خود را تغییر می‌دهد، این بار به بهانه سالروز تولد «شارلوت برونته» لوگوی خود را با طراحی ویژه‌ای ارائه داده است.

«شارلوت برونته» در سال 1816 میلادی در همپشایر انگلیس متولد شد. او و دو خواهرش به نام‌های «امیلی» و «آن» نویسندگان سرشناس انگلیسی هستند که به خاطر عمر کوتاه‌شان نیز مشهورند.

معروف‌ترین کتاب‌ شارلوت برونته «جین ایر» از شاخص‌ترین رمان‌های کلاسیک انگلیسی‌زبان محسوب می‌شود. وی این رمان را با نام مستعار «کورر بل» منتشر کرد. شارلوت علی‌رغم عمر کوتاهش، بر شیوه‌ی نویسندگی شخصیت‌های ادبی بزرگی همچون «جورج الیوت»، «توماس هاردی»، «آن برونته»، «امیلی برونته» و «استفن میر» تأثیر بسزایی داشت. خالق «جین ایر» در 31 مارس 1855 در سن 38سالگی درگذشت.

رمان جین ایر، روایت زندگی دختری‌ است که در کودکی یتیم‌شده و از رفتار بد بستگانش به پرورشگاه پناه می‌برد. آن‌جا هم در محیطی خشک و خشن بزرگ می‌شود. در ادامه به یک خانه‌ی اشرافی می‌رود به سمت معلمی، بین او و ارباب خانه روچستر علاقه‌ای شکل می‌گیرد و ماجرا‌های دیگری رقم می‌خورد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان