arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

آیت‌الله علوی گرگانی: حجابی که در گذشته از قم انتظار می‌رفت امروز در این شهر مشاهده نمی‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم گفت: حجابی که در گذشته از قم انتظار می‌رفت امروز در این شهر مشاهده نمی‌شود/ اروپایی‌ها درباره مسئله حقوق بشر در ایران سخنان ادعاهای واهی مطرح می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در این دیدار که ظهرامروز برگزار شد ضرورت حفظ ارتباط مسئولان با مراجع و علما را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: خداوند بر مسئله مشورت در دین مبین اسلام تاکید شده است و امیدواریم که با بهره گیری از مشورت بتوانیم در مسیر خدمت به نظام گام بردارید.

وی به وضعیت شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت: با عنایت رهبر معظم انقلاب قم به استان تبیدل شد و رهبری در دیداری که با ایشان داشتم فرمودند برای اینکه مسئولان ارزش و جایگاه قم را بدانند این شهر را به استان تبدیل کردیم.

این مرجع تقلید در ادامه از وضعیت حجاب در قم انتقاد کرد و گفت: در گذشته وقتی هر کس به قم وارد می‌شد با حجاب چادر وارد می‌شد و رانندگان نیز این مسئله را به مسافران گوشزد می‌کردند ولی امروز حجابی که شایسته شهر قم است مشاهده نمی‌شود

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ناآگاهی اروپایی‌ها درباره فرهنگ ایران و اسلام تاکید کرد: آنها به دلیل این ناآگاهی مسئله حقوق بشر را در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کنند.
وی در پایان ضرورت ارتقا سطح معرفت دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: با ارتقا سطح معرفت نسل جوان آنها به حجاب، حفظ احترام والدین و پیروی از علما و رهبری توجه و آگاهی پیدا می‌کنند.
نظرات بینندگان