arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

قرضاوی: در قطر دفن خواهم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"یوسف قرضاوی" مفتی مصری الاصل تبعه قطر، با تاکید بر وفاداری به دوحه خاطر نشان کرد: "در خاک قطر، دفن خواهم شد."

به گزارش العالم، قرضاوی که اخیرا به سبب مشکلات به وجود آمده با عربستان، بحرین و امارات از امامت نماز جمعه دوحه کنار گذاشته شد، فعالیت خود را از طریق پایگاه های ارتباط اجتماعی به ویژه تویتر ازسر گرفت.

قرضاوی با انتشار بیانیه ای در سایت خود، تلاش کرد از شدت تنش های به وجود آمده میان قطر و برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بکاهد و اظهاراتش را نظر شخصی و نه موضع رسمی دولت قطر خواند.

قرضاوی همچنین با تاکید بر این که حاضر نیست از قطر به تونس یا دیگر کشورهای عربی برود، گفت: بیش از 53 سال است که در قطر سخنرانی می کنم، فتوا می دهم، تدریس و تبلیغ می کنم و می نویسم، بنابراین به هیچ وجه به جای دیگر نخواهم رفت و در قطر به خاک سپرده خواهم شد. مگر آن که خداوند تقدیر دیگری برای من خواسته باشد.

وی همچنین با رد هرگونه ناخرسندی در قطر از حضور او در این کشور، تاکید کرد که هم مردم و هم حکام قطر او را دست دارند.

قرضاوی همچنین با بیان این که همه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را دوست دارد و همه آن ها نیز او را دوست دارند، افزود: همه این کشورها را کشوری واحد و خانه ای واحد می دانم. همه پادشاهان و حکام این کشورها را از نزدیک می شناسم و امیدوارم ابرهای تاریک از آسمان روابط این کشورها کنار برود.

وی با بیان اینکه مهم ترین جایزه هایش را از عربستان و امارات گرفته است، مدعی شد: من به عنوان مسلمان، ماموریت دارم از حق دفاع کنم و در برابر باطل ایستادگی کنم و به یاری مظلومان برخیزم و هر کس که مخالف این رویکرد باشد، واقعیت دین اسلام را درک نکرده است.

این در حالی است که روزنامه العرب، چاپ لندن به نقل از منابعی که نام آن ها را فاش نکرد، اعلام کرد که دوحه، برای یوسف قرضاوی که دردسرسازترین شخصیت برای قطر بوده است، راه حلی یافته و انتظار می رود به زودی مقر تدریس او به تونس منتقل شود.
این منبع، انتقال قرضاوی به تونس را بخشی از بسته شروط کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای قطر دانست که دوحه اجرای آن را پس از امضای توافقنامه با عربستان در روز پنج شنبه گذشته، آغاز کرده است.

عربستان، امارات و بحرین، روز 5 مارس گذشته، سفرای خود را از قطر فراخواندند. یکی از دلایل این تصمیم، اظهارات آتشین یوسف قرضاوی  ضد سیاستهای سران این کشورها بود.

نظرات بینندگان