arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

معاونت جوانان در جلسه هیات دولت/بانکها تمایلی برای دادن وام ازدواج ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر ورزش و جوانان از حضور معاون جوانان این وزارتخانه در جلسه هفته آتی هیات دولت خبر داد.

به گزارش ایرنا ، محمود گودرزی روز سه شنبه پس از برگزار جلسه ستاد برگزاری هفته جوان در جمع خبرنگاران با اشاره به این که بر اساس چارت وزارت ورزش و جوانان تنها یک معاونت از 7 معاونت وزارت به جوانان اختصاص دارد، گفت: بر اساس این چارت سازمانی بیشتر زمان به ورزش اختصاص پیدا می کند.

وی در پاسخ به سوالی که چرا نماینده بانک مرکزی در نشست نخست برگزاری هفته جوان که با حضور نمایندگان دستگاه ها مختلف برگزار شد، حضور نداشت، گفت: متاسفانه چندی است وام ازدواج از سوی بانک ها به زوج ها جوان اعطا نمی شود و شاید به خاطر پاسخگویی به این موضوع نماینده بانک مرکزی حضور پید نکرده است.

وی دلیل این اتفاق را سود نداشتن این وام ها برای بانک ها عنوان کرد و افزود: بانک ها بنگاه ها اقتصادی هستند و تمایلی ندارند این گونه وام ها را با بهره کم به متقاضیان پرداخت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیش از این صندوق وام ازدواج ایجاد شده بود و بانک ها سرمایه خود را در آن می گذاشتند. البته با توجه به آنکه رویکرد بانک ها اقتصادی و مبتنی بر کسب سود است تخصیص وام بدون بهره به جوانان برایشان به صرفه نبود و این روزها تمایلی به کار ندارند.

گودرزی درباره تخصیص وام ازدواج به جوانان در دولت گذشته نیز گفت: مشکل نقدینگی در دولت گذشته کم بود؛ اما در سال های اخیر این مشکل افزایش یافته است.

وی ادامه داد: صرف تصویب ضرورت اعطای وام ازدواج نمی تواند راهگشا باشد و باید مشکل مالی حل تا در هیات دولت تصویب شود.

وزیر ورزش تاکید کرد: صحبت هایی درباره اعطای وام ازدواج و اشتغال شده است و امیدواریم بانک ها در تصمیم خود تجدیدنظر کنند. البته در هیات دولت نیز این موضوع به طور غیررسمی مطرح شده است.

وی در ادامه با اشاره به این که طی هفته آینده معاون جوانان وزرات ورزش و جوانان در جلسه هیات دولت حضور پیدا خواهد کرد، گفت: در این جلسه معاونت جوانان به ارایه گزارشی از عملکرد این معاونت خواهد پرداخت.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه از ایجاد یک شورای راهبردی در معاونت جوانان وزارت ورزش خبر داد و گفت: اعضای این شورای افرادی هستند که در حوزه جوانان دارای تالیف باشند.

وی ادامه داد: قرار است این شورا تکالیف هر یک از سازمان های مختلف در حوزه جوانان را تعیین و به آنها ابلاغ کند.

گودرزی درباره دیدار جوانان نخبه با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور هم اظهار داشت : امیدواریم شرایطی فراهم شود که جوانان نخبه خدمت رهبر انقلاب برسند و در هفته جوان نزد رئیس جمهور نیز بروند.
نظرات بینندگان