arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

کفاشیان: فوتبالیستی که پول میلیاردی می‌خواهد به خارج برود/ از پس پیشنهاد کی‌روش برنمی‌آییم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس فدراسیون فوتبال با بیان این که نباید مبالغ میلیاردی تعداد انگشت‌شماری‌ از فوتبالیست‌ها را به همه جامعه فوتبال تعمیم داد، گفت: برای فصل بعد به همه بازیکنان می‌گویم اگر خواهان دریافت پول‌های میلیاردی هستید به کشورهای دیگر بروید؛ چرا که در ایران خبری از این پول‌ها نخواهد بود.

علی کفاشیان در حاشیه نشست مشترک وزیر ورزش با روسای فدراسیو‌نهای ورزشی در جمع خبرنگاران درباره اهداف این نشست گفت: در این نشست‌ها حرف‌های بسیار خوبی مطرح شد و وزیر ورزش رهنمود‌های بسیار خوبی را برای فدراسیون‌های ورزشی داشت که ما نیز این رهنمود‌ها را گوش کرده و ان‌شاءالله در طول سال اجرا خواهیم کرد.

رییس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت تیم ملی فوتبال در آفریقای جنوبی نیز گفت: اردوی تیم ملی در حال پیگری است و بازیکنان نیز از وضعیت خوبی برخوردارند. تعدادی نیز به نفرات اولیه در اردو اضافه شدند که به نظم تاکتیکی تمرینات کمک زیادی کرد. قرار است بازیکنان تیم ملی چند روز زودتر آفریقا را ترک کنند و به ایران بیایند. ما در آینده بازی تدارکاتی در ایران خواهیم نداشت اما در اتریش دو سه بازی برای تیم ملی پیش‌بینی شده است.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره برد تیم امروز تیم ملی مقابل یکی از باشگاه‌های آفریقا جنوبی اظهار کرد:‌ از این برد اطلاعی ندارم و این خبر باعث خوشحالی من شد.

کفاشیان درباره مذاکره تیم منچستریونایتد انگلیس با کارلوس کی‌روش نیز خاطر نشان کرد:‌ دقیقا نمی‌دانم که آیا مذاکره کرده اند یا خیر اما در حال حاضر یکی از مشکلات ما که در جلسه امروز مطرح شد این بود که به ما اعلام کردند که باید در حد پول جیب‌تان هزینه کنید و تعهد بیشتر از آن ایجاد نکنید. مثل این نشود که در حال حاضر باشگاه‌ها تعهد اضافی برعهده گرفته‌اند و بعد اعلام کنند که پول نداریم با بازیکنان و کادر فنی تسویه کنیم. اگر کی‌روش روی رقم پیشنهادی خود که در حدود 2 میلیون 800 هزار دلار است، مصر باشد، نمی‌توانیم آن را بپردازیم چرا که در توانمان‌ نیست و باید به دنبال مربی ارزان‌تری برای تیم ملی ایران پس از جام جهانی باشیم.

رییس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در جلسه امروز از وزارت ورزش خواستیم اگر بودجه بدهید ما قطعا با کی‌روش تمدید خواهیم کرد. اما اگر این بودجه به دست ما نرسد نمی‌توانیم از عهده مبلغ پیشنهادی کی‌روش بربیاییم. کی‌روش در قرارداد قبلی حدود یک و نیم میلیون دلار گرفت و در حدود یک میلیون دلار همکارانش گرفتند اما اینک تنها خودش 2 میلیون 800 هزار دلار می‌خواهد.

وی در ادامه درباره وضعیت بودجه فدراسیون در سال جدید نیز گفت: بودجه‌ای که ما برای تیم‌های ملی نیاز داشتیم تدارک دیده شده و امسال با توجه به این که محدودیت زیادی داریم و مسابقات جام جهانی و جام ملت‌های آسیا را در پیش رو داریم باید بودجه برای همه تیم‌ها باشد و نباید تعهد اضافی بیشتر از توانمان ایجاد کنیم.

کفاشیان درباره کنایه وزیر ورزش در جلسه امروز که گفته بود نباید یک رییس فدراسیون در حالی که 91 درصد مردم اعتقاد دارند پول دریافتی فوتبالیست‌ها زیاد است، مصاحبه کند و بگوید این حرف را قبول ندارم. ما مخالف‌های رقم‌های بالا و میلیاردی هستیم اما این هم را می‌گوییم میانگین پول دریافتی همه فوتبالیست‌ها را باید در نظر بگیریم و نباید مبالغ زیاد معدودی از بازیکنان را به همه فوتبالیست‌ها تعمیم دهیم چرا که به اعتقاد من نزدیک 97 یا 98 درصد فوتبالیست‌ها قرارداد‌های 5 و یا 10 میلیون و یا در همین حدود دارند به اعتقاد من بازیکنی مانند آندو تیموریان که بالای 2 میلیاردتومان دریافتی داشته است ارزشش را دارد چرا که او می‌تواند در همین‌ تیم‌های حاشیه خلیج فارس به راحتی 5 یا 6 میلیارد پول بگیرد و ما نمی‌توانیم با رقم‌های بسیار پایین آنها را نگه داریم. این که گفته می‌شود پول بیت‌المال به بازیکنان فوتبال می دهید. خوب دولت دیگر در هیچ تیمی هزینه نکند وفوتبال را تعطیل کنید اما من می گویم فوتبال نیاز مردم است. اگر نمی‌خواهید فوتبال را دیگر جمع کنید تا مردم بروند مسابقات خارجی را تماشا کنند. مگر این همه فیلم‌هایی که برای صداوسیما ساخته می ‌شود پول‌های میلیاردی خرج نمی‌شود. اما آن را برای سرگرمی مردم خرج می‌کنند. خوب فوتبال باعث شادی مردم می‌شود پس چرا مدام می‌گویند برای فوتبال خرج نکنید.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: ما امسال جام جهانی رفتیم و در بین 32 تیم برتر قرار گرفتیم. پس ارزش دارد که خرج کنیم. البته اگر قانون رعایت شود و به عنوان مثل حق پخش تلویزیونی به تیم‌ها تعلق گیرد دیگر هیچ نیازی به کمک نداریم. اما اینکه مدام گفته می‌شود به بازیکنان پول‌های میلیاردی می‌دهید از این به بعد به تمام بازیکنان می‌گویم اگر خواستید در ایران بازی کنید پول کم به شما داده می‌شود و اگر پول بیشتر می‌خواهید به خارج از کشور بروید و در آنجا بازی کنید.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره آخرین وضعیت ملی پوشان سپاهان و اینکه آیا رحمان احمدی با اجازه فدراسیون و کی روش به آفریقا رفته است یا خیر گفت: از تیم سپاهان هیچ بازیکنی در تیم ملی خط نخورده است اما از میان چهار تیمی که در باشگاه‌های آسیا بازی داشتند دو تیم فولاد و تراکتورسازی بازیکنان خود را به تیم ملی دادند که کی‌روش نیز گفت برای اینکه عدالت رعایت شود شما هم بروید برای باشگاه‌هایتان در آسیا بازی کنید و اگر هر باشگاهی در آسیا حذف شد بازیکنانش به اردو باز گردند. به دنبال این موضوع به باشگاه سپاهان هم اعلام کردیم اگر بازی‌هایتان تمام شد ملی‌پوشان را به تیم ملی بدهید. اما به این دلیل که در حال حاضر آنها رحمان احمدی برای بازی در عربستان نمی‌خواستند این دروازبان با اجازه ما و کی روش به اردوی تیم ملی ملحق شد.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه چرا فدراسیون علیرغم اینکه وینگادا تمایلی به بکارگیری هومن افاضلی به عنوان کمک خود در تیم ملی امید ندارد، بر این موضوع پافشاری می‌کند، اظهار کرد: این موضوع را قبول ندارم. وینگادا برای آغاز کار خود هم دستیار خارجی و هم ایرانی خواهد داشت و هر کسی را که بخواهد می‌تواند از میان دستیاران ایرانی انتخاب کند و هیچ فشاری از فدراسیون فوتبال وارد نخواهد شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان