arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

رسایی: احتمالا دبیر هیات نظارت برمطبوعات به دلیل مشغله کاری حکم رفع توقیف 9 دی را ندیده اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر مسوول هفته نامه 9 دی گفت: احتمالا دبیر هیات نظارت بر مطبوعات به دلیل مشغله فراوان کاری وقت نداشته اند تا نامه و حکم رفع توقیف هفته نامه 9 دی را ملاحظه کنند.

حجت الاسلام «حمید رسایی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره رفع توقیف هفته نامه 9 دی افزود: امروز اتفاقا خبر رفع توقیف را از درون معاونت مطبوعاتی شنیده ایم و پس از پیگیری از دادگاه ویژه روحانیت، جواب دادند که نظر خود را مبنی بر رفع توقیف به وزارت ارشاد و دبیر هیات نظارت اعلام کرده ایم.

وی با قرائت این نامه تصریح کرد: در این نامه آمده است، عطف به نامه شماره 16/10/92 و 27/12/92 مبنی بر تخلفات هفته نامه 9 دی از حدود مطبوعات با توجه به اینکه پس از انجام تحقیقات لازم و ملاحظه دفاعیات آقای حمید رسایی فرزند علی مدیر مسوول نشریه مذبور قرار منع تعقیب نام برده صادر گردیده است، لذا مراتب طبق ماده 44 قانون مطبوعات جهت رفع توقیف از هفته نامه مذبور اعلام می گردد.

رسایی تصریح کرد: این نامه توسط دادسرای ویژه روحانیت تهران اعلام شده است و براساس ماده 44 قانون مطبوعات وقتی یک دادگاه نظر خود را درباره یک نشریه ای اعلام می کند، اگر آن نشریه قبلا توقیف شده باشد «بلادرنگ از توقیف در می آید».

وی ادامه داد: احتمالا آقای ظهوریان امروز سرشان شلوغ بوده و نامه رفع توقیف 9 دی را ندیده اند.

گفتنی است «سیدعلاء الدین ظهوریان» عصر سه شنبه در گفت وگو با ایرنا و تکرار این جمله که ما بی خبریم، گفت : این موضوع را از مرجع قضایی جویا شوید، اگر چنین خبری صحت داشت قاعدتا باید به ما می گفتند، اما اعلام نشده است .

نظرات بینندگان