arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

پادرمیانی رییس کمیسیون برای وزیرنیرو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حمید چیت چیان وزیر نیرو امروز (سه شنبه) در جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی حضور یافت و به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

ˈنادر فریدونیˈ در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه وزیر نیرو به سوال هادی تامینی نماینده مردم رشت در باره سد لاستیکی در این استان پاسخ داد.

وی افزود: نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی از متوقف شدن این طرح در وزارت نیرو خبر داد و از بی توجهی وزارت نیرو به این طرح انتقاد کرد.

فریدونی گفت: وزیر نیرو مشکل تملک اراضی و هزینه بالای مورد نیاز آن و همچنین تعدد سدهای در دست اجرای وزارت نیرو را از دلایل تاخیر این طرح عنوان کرد که در نهایت نماینده رشت از اظهارات وزیر قانع نشد.

به گفته نماینده فیروزاباد در مجلس شورای اسلامی، وزیر نیرو پیشنهاد کرد جلسه ای با حضور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و مسئولین بودجه وزارت نیرو برگزار شود تا منابع لازم این طرح تامین شود.

** منابع طرح سد لاستیکی طی یک ماه آینده از هر طریقی فراهم شود

نماینده فیروز آباد در مجلس افزود: در نهایت با دخالت رییس کمیسیون مقرر شد طی یک ماه آینده وزارت نیرو منابع موردنیاز این طرح را از هر محل که شده حتی جا به جایی تامین و طرح را شروع کند.

وی ادامه داد:همچنین احمدی لاشکی سوالی درباره نیروگاه 500 مگاواتی در غرب مازندران مطرح کرده بود که وزیر گفت: این نیروگاه از جمله واحدهای سیکل ترکیبی است ضمن اینکه در غرب مازنداران مشکل کمبود برق وجود ندارد و در نهایت مقرر شد جلسه ای با حضور مسئولین و نماینده این طرح بررسی شود.

**بدهی های وزارت نیرو تا پایان سال جاری دو برابر می شود

وی همچنین گفت: وزیر نیرو دراین جلسه از حجم 16 هزار میلیارد تومانی بدهی وزارت نیرو خبر داد و گفت: این رقم تا پایان سال جاری نزدیک به دو برابر می شود .

فریدونی با اشاره به اظهارات چیت چیان گفت: وزیر نیرو در این جلسه از ظرفیت 70 هزار مگاواتی تولید برق کشور خبر داد و گفت: این رقم در پایان دولت یازدهم به 100 هزار مگاوات می رسد.

نظرات بینندگان