arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

فرانسه از پیوستن شهروندانش به تروریست های سوری جلوگیری می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا – یک منبع دولتی فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد: دولت این کشور قصد دارد سیاست ها و تدابیر تازه ای برای جلوگیری از پیوستن شهروندان این کشور به تروریست ها در درگیری های داخلی سوریه به کار گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، هدف از این تدابیر، متوقف کردن روند پیوستن برخی از جوانان فرانسوی به گروه های تروریستی در سوریه است که پس از بازگشت، تهدیدی برای کشورشان تبدیل می شوند.

وزارت کشور فرانسه روز چهارشنبه حدود 20 اقدام را اعلام خواهد کرد که شامل طرح ممنوعیت ترک این کشور توسط افرادی که به سن قانونی نرسیده اند بدون رضایت والدین، افزایش نظارت بر پایگاه های اینترنتی متعلق به گروه های تندروی تروریستی که جنگجو استخدام می کنند و تشویق والدین برای گزارش دادن رفتار مشکوک فرزاندانشان به مقام های این کشور می باشد.

ˈفرانسوا اولاندˈ رییس جمهوری فرانسه روز سه شنبه به گزارشگران گفت: فرانسه همه تدابیر را برای منصرف کردن، جلوگیری و مجازات افرادی که مایل به جنگ هستند در جایی که دلیلی برای حضور آنها وجود ندارد، به کار خواهد گرفت.

با پیوستن شهروندان کشورهای غربی به تروریست هایی که در سوریه علیه دولت این کشور می جنگند، این کشورها به طور فزاینده نگران خطر امنیتی این شهروندان برای کشورهای خود هستند.

بنا بر ارزیابی منابع رسمی فرانسه، حدود 700 تن از شهروندان این کشور به طور مستقیم یا غیرمستقیم در جنگ داخلی سوریه شرکت دارند.

این منبع دولتی فرانسه افزود: این طرح فراگیر برای مبارزه با پدیده ای است که به شدت در حال پیشرفت است.

وی گفت: هدف رویارویی با مشکل، از لحظه ای است که اشخاص در اتاق خود، تصاویر تروریست ها را نگاه می کنند تا لحظه ای که به قصد رسیدن به مرز ترکیه با سوریه، سوار اتوبوس می شوند.

هفت تن در سال 2012 به دست ˈمحمد مراحˈ شهروند فرانسوی مرتبط با القاعده در فرانسه کشته شدند.

نظرات بینندگان