arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳

اسپانیا: 10 میلیون گردشگر خارجی در 3 ماه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 
ایرنا- وزارت صنعت ، انرژی و گردشگری اسپانیا اعلام کرد این کشور در سه ماه نخست سال 2014 ، میزبان بیش از 10 میلیون نفر گردشگر خارجی بود که نسبت به همین مدت زمانی در سال گذشته ، 2/7 درصد افزایش داشت .
 
به گزارش خبرگزاری افه ، در این افزایش که معادل با 677 هزار نفر گردشگر است ، تقریبا همه کشورهای مهم منطقه مخصوصا فرانسه که تعداد گردشگران آن نسبت به سال گذشته 5/11 درصد افزایش داشت و بیش از یک میلیون و 600 هزارنفر به اسپانیا سفر کردند ، کمک نمودند .
 
فرانسه پس از انگلیس ، دومین کشور اعزام کننده گردشگران خارجی به اسپانیا بود .
 
یک میلیون و 660 هزار فرانسوی در سه ماهه نخست سال به اسپانیا سفر کردند که 5/16 درصد کل ورود گردشگران خارجی به اسپانیا بود .
 
در همین مدت ، انگلیس در صدر ورود گردشگران قرار گرفت که با بیش از یک میلیون و 900 هزار گردشگر که نسبت به سال گذشته 7/4 درصد افزایش داشت و 2/19 درصد کل ورود گردشگران خارجی را به خود اختصاص داد ، در نخستین جایگاه قرار گرفت .
 
بر اساس آمار وزارت صنعت ، انرژی و گردشگری اسپانیا، در سومین ماه سال جاری3 میلیون و 900 هزارگردشگر خارجی از اسپانیا دیدن کردند که هرچند که نسبت به همین ماه در سال گذشته ، فقط 7/0 درصد افزایش داشت اما به گفته دولت ، رقم بسیار مثبتی است .
 
در رابطه با نحوه ورود خارجیان به اسپانیا ، در سه ماهه نخست سال 8/81 درصد گردشگران از راه هوایی وارد کشور شدند و در سومین ماه سال ، 6/80 درصد این وسیله را برای سفر های خود انتخاب نمودند .
نظرات بینندگان