arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳

واکنش "تبریزی" به خبر پخش "سرزمین کهن"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
پخش سریال «سرزمین کهن» و ممانعت از پخش آن از سیمای جمهوری‌اسلامی ایران، تاکنون چالش‌هایی میان مردم، جامعه هنری و به‌خصوص دست‌اندرکاران آن به‌وجود آورده است. مخاطبان و به خصوص کارگردان «سرزمین کهن» پرسش‌هایی پیش‌رویشان است که هنوز مسوولان تلویزیون به آن پاسخی نداده‌اند.

 با این حال علی دارابی، معاون سیما شامگاه دوشنبه در حاشیه تقدیر از برترین‌های نوروز 93 در جمع خبرنگاران درباره سرنوشت این سریال گفت: «جلساتی با تیم سازنده سریال «سرزمین کهن» داشتیم تا اصلاحاتی که لازم است روی آن انجام شود. ضمن اینکه فاز یک مجموعه آماده است و فاز دو هم باید نهایی شود تا بعد از اینکه فیلمنامه در فاز دو نهایی و تصویب شد به سراغ تصویربرداری فاز سوم بروند ولی اینکه این مجموعه چه زمان به پخش خواهد رسید، بستگی به این دارد که گروه چه زمانی اصلاحات انجام‌شده را روی کارشان انجام دهند.

 این در حالی است که من درخواست کرده‌ام شبکه سه سیما گزارشی از روند اصلاحات «سرزمین کهن» ارایه دهد ولی به‌دلیل اینکه آقای تبریزی درگیر یک فیلم سینمایی در کرمان بودند، فعلا همچنان منتظر گزارش هستم.» «شرق» در این‌باره گفت‌وگوی کوتاهی با کمال تبریزی کرده است.

  نظرتان درباره اظهارنظر آقای دارابی درباره سریال «سرزمین کهن» چیست؟
به‌نظرم در صورتی پخش آن امکان دارد که تلویزیون هرچه سریع‌تر شرایط تسویه حساب کامل با همه عوامل پروژه را فراهم کند زیرا تقریبا همه عوامل ناامید از ادامه سریال سراغ کارهای دیگر رفته‌اند!

 گفته شده ادامه تصویربرداری سریال صورت گرفته است. این خبر صحت دارد؟ اصلا در این مورد با شما صحبتی شده؟

به هیچ‌وجه؛ حدود یک‌ماه‌واندی از فیلمبرداری فاز دو و مدت یک‌سال‌ونیم از فیلمبرداری فاز سوم به‌طورکامل باقی‌مانده است!

  آقای دارابی گفتند برای پخش مجدد سریال جلساتی با تیم سازنده داشتیم تا اصلاحاتی صورت بگیرد و پخش آن منوط به زمان اعمال اصلاحات برمی‌گردد. آیا این گفته را تایید می‌کنید؟
درست است ولی باید گفت که زمان پخش مجدد منوط به تسویه کامل با عوامل است!

 طبق اظهارنظرشان معاونت سیما از شبکه سوم درخواست کرده تا گزارشی از روند اصلاحات دریافت کند ولی به دلیل اینکه شما در کرمان هستید منتظر شما هستند؟
نه، این امر ارتباطی به من ندارد. همان‌طور که گفتم مشکل اصلی عدم‌حمایت مالی سازمان از پروژه است.

  به‌طورکلی نظر شما درباره اظهارنظرهای اخیر آقای دارابی چیست؟
من هنوز متن اظهارنظر ایشان را ندیده‌ام ولی راه‌اندازی مجدد سریال نیاز به همدلی و حمایت دارد که متاسفانه این مهم اتفاق نیفتاده است!
منبع: روزنامه شرق
نظرات بینندگان