arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳

هنرمندان خارج رفته جایزه گرفتند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"ابوذر ابراهيمي تركمان"، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: باید ذائقه فرهنگی مردم دنیا را بشناسیم و بر اساس آن ذائقه‌ها برنامه ریزی کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با حضور دكتر ابوذرابراهيمي تركمان،رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از هنرمندان اعزامی در نوروز ۹۳ به خارج از کشور، دوم ارديبهشت ماه در محل حوزه رياست سازمان تقدير شد.

دراين مراسم،ابراهيمي تركمان گفت: اجراي برنامه گروه هاي هنري اعزامي از جمهوري اسلامي ايران به خارج از كشور مورد توجه مردم قرار گرفته به طوری که برخي كشورها با هزینه خودشان از گروه‌های هنري كشورمان دعوت بعمل مي آورند.بنابراين اعزام اين گروه ها اقدام خوبی در شناساندن هنر ایرانی به دیگر کشور‌هاست.

وي با اشاره به اين كه مخاطب شناسي عامل موفقيت در عرصه فرهنگي است،اظهار داشت: به دلیل تنوع فرهنگ ها، هر ملتی ذائقه خاص خودش را دارد. حتی این تفاوت را می‌توان در رفتار آنها مشاهده كرد. بنابراين باید ذائقه فرهنگی مردم دنیا را بشناسیم و بر اساس آن ذائقه‌ها برنامه ریزی کنیم. نمي توانيم با ذائقه ایرانی براي آنها برنامه اجرا كنيم. اگر یک برنامه را برای همه جای دنیا درنظر بگیرم جواب نمی‌دهد.

رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در خصوص ارزش کار فرهنگی گفت: شاخص اندازه گیری کار فرهنگی کمی نیست بلکه کیفی است. از صفر تا صد همه نظر می‌دهند. اثر گذاری کار فرهنگی سخت است. وقتی عشق و علاقه و اعتقاد درونی ضمیمه کار شود در دل مردم می‌نشیند.

در پايان، هنرمندان اعزامی ضمن تشكر از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي براي توجه به هنر ايراني در برنامه هاي فرهنگي در خارج از كشور،به بيان ديدگاه هاي خود پرداختند .

كفتني است در این مراسم سید عبدالحسین مختاباد، مهيار شادُروان خواننده اعزامي گروه تيفور به كشور روماني، وحید تاج خواننده اعزامي گروه سور به کشورهای آلمان و اتریش، محمد کدخدایی و حسین محب اهری طنزپردازان اعزامي گروه مثنوی نوای کهن به کشور ترکیه، نازلی بخشایش هنرمند موسیقی و علیرضا وکیلی منش خواننده اعزامي گروه مهرنوا به کشور بلغارستان، سوسن اصلانی هنرمند اعزامي موسیقی گروه خجسته به کشور بلژیک، مجتبی ظریفیان و آزیتا رضایی هنرمندان اعزامي گروه روناک به کشور مالزی حضور داشتند.
نظرات بینندگان