arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

امریکا :ادعاهای لاوروف مردود است/ لاورف واشنگتن را کمک مالی برای یک تهاجم در اوکراین متهم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 امریکا اعلام کرد که سخنان سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه را مبنی بر این که واشنگتن در حال تامین مالی و هدایت یک تهاجم در اوکراین است، ادعا هایی مضحک و مردود است.
 

این در حالی است که مسکو و واشنگتن باردیگر طعنه زدنهای خود را به یکدیگر بر سر بحران اوکراین تشدید کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت :ˈ به عقیده من ، بسیاری از ادعاهایی که لاوروف در این مصاحبه مطرح کرده مضحک بوده و مبتنی بر حقایق مربوط به اتفاقاتی نیست که روی زمین رخ می دهد. ˈ

لاوروف در مصاحبه با تلویزیون آر.تی روسیه به هرگونه تلاش برای لطمه زدن به منافعش در اوکراین هشدار داد تا نشان دهد مسکو در این بحران از دست بالا برخوردار است.

اولکساندر تورچینف کفیل ریاست جمهوری اوکراین اواخر سه شنبه فرمان عملیات ˈ ضد تروریستی ˈ علیه جداخواهانی را صادر کرد که یک رشته از شهرهای شرقی را تحت کنترل خود دارند.

صدور این فرمان به دنبال کشف دو جنازه به شدت شکنجه شده صورت گرفت.

ولی لاوروف همزمانی صدور این فرمان با دیدار جوبایدن معاون رییس جمهوری امریکا از کی یف را نشانه آن دانست که امریکاییان در صدد دخالت گسترده تر و مستقیم تر از گذشته در کی یف هستند.

ساکی در یک واکنش متقابل گفت : اقدامات دولت اوکراین ، پاسخ مشروع مقامات این کشور به تصرف غیر قانونی مسلحانه ساختمان ها و چندین شهر شرق اوکراین است.

وی گفت : این ادعا که واشنگتن گرداننده این نمایش یا تامین مالی آن است از جمله ادعاهایی است که وی در زمره ادعاهای مضحک قرار می دهد.

دولت باراک اوباما رییس جمهوری امریکا کماکان در حال بررسی درخواست رهبران موقت کی یف برای کمک تسلیحاتی به اوکراین است.

ساکی افزود: ولی رویکرد ما در اینجا کاهش تنش ها است . ما فکر نمی کنیم که یک راه حل نظامی در آن کشور وجود داشته باشد.

وی گفت : یک اشغالگری در محل در جریان است . آنچه که به عقیده من ، نیازی به انجام آن نیست ، تشدید یا افزایش تنش ها با روس ها است.
نظرات بینندگان