arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۱۳۶
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

قلعه نویی: آقای خادم تو باید بروی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استقلال بازی آخر خود در لیگ قهرمانان را برد و دوباره داغ پنالتی مشکوک الشباب در بازی قبل را برای امیر قلعه نویی تازه کرد. سرمربی استقلال دوباره به انتخاب داور بحرینی توسط AFC اعتراض کرد اما مهم ترین و جنجالی ترین قسمت صحبت های او به عادل فردوسی پور و البته امیررضا خادم برمی گشت.

آخرین برنامه 90 و صحبت های عادل فردوسی پور، قلعه نویی را عصبانی کرده بود. مجری برنامه 90 که همه می دانند رابطه خوبی با سرمربی استقلال ندارد آماری که فتح الله زاه ارائه می کرد را به نوعی غیرمستند می دانست.

همچنین حرف هایی که امیررضا خادم در این برنامه مطرح کرد موجب شد امیر قلعه نویی بعد از پیروزی 3 بر یک تیمش در کنفرانس خبری این دو را از زیر تیغ انتقادات تندش بگذراند.

سرمربی آبی پوشان ابتدا در خصوص شفاف سازی وزارت ورزش در اعلام رقم قرارداد بازیکنان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: آقایان شفاف سازی کردند و خوشبختانه استقلال از این شفاف سازی سربلند بیرون آمد. همه فکر می کردند قرارداد من دو و نیم میلیارد تومان بوده چرا که من مربی تیم قهرمان لیگ بودم و تیمم را به جمع هشت تیم برتر آسیا رسانده بودم. در این شرایط قرارداد من یک میلیارد و 300 میلیون تومان بود و سال قبل از آن یک میلیارد و 200 میلیون تومان قرارداد بسته بودم؛ این یعنی رشد رقم قرارداد من کمتر از 10 درصد بوده و رقم خاصی به آن اضافه نشده است.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: شفاف سازی خوب است و باید انجام شود اما اگر برای استقلال و پرسپولیس باشد باید برای فولادِ قهرمان و مس کرمانی که در لیگ قعر نشین بود هم صورت بگیرد. یقینا اگر چنین کاری صورت نگیرد آقایان دنبال این هستند که استقلال و پرسپولیس را نابود کنند.

قلعه‌نویی یادآور شد: پیش از این گفته بودم می خواهند فوتبال را از خانواده ها بیرون ببرند و 80 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه را به حداقل برسانند. این ها «دکان بازار» است و می خواهند استقلال و پرسپولیس را از بین ببرند.

وی با طرح این موضوع که استقلال و پرسپولیس به جامعه سرویس داده و باید به آنها کمک شود گفت: چرا باید نمایندگان مجلس برای اعلام رقم قرارداد بازیکنان پرسپولیس و استقلال از وزارت ورزش تشکر کنند؟ مگر چه اتفاقی صورت گرفته است؟ تمام این رقم قراردادی که عنوان می شود به اندازه قرارداد گرث بیل، بازیکن رئال مادرید نیست. همانطور که گفتم اینها همه دکان است. چه پولی خرج شده که این همه جار و جنجال به راه انداخته اند؟ این همه استقلال و پرسپولیس سرویس دادند و از آسیب های اجتماعی جلوگیری کردند و خواهند کرد، واقعا چه اشکالی دارد هر بازی استقلال و پرسپولیس 50 هزار تماشاگر به ورزشگاه بیاید. چرا 100 هزار تماشاگر را کردند را 10 هزارتا، 19 هزارتا را کردن هزارتا و امروز فوتبال به این روز افتاد.

قلعه‌نویی خطاب به امیررضا خادم، نماینده تمام الاختیار وزیر ورزش در واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: آقای خادم! شما آمدی و به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ورود کردی و باید به سراغ دیگر باشگاه ها هم بروی که اگر نروی خیانت کردی. آقای خادم تو باید بروی!

او همچنین به چگونگی درآمدزایی در فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: یکی از اصلی ترین راه های درآمدزایی در فوتبال دنیا حق پخش تلویزیونی است ولی ما از آن برخوردار نیستم چرا که تلویزیون، دولتی است. ما چطور از تلویزیون دولتی می‌توانیم درآمدزایی داشته باشیم.

قلعه‌نویی گفت: من سال‌ها در سپاهان مربیگری کردم و این باشگاه را به عنوان یک باشگاه به معنای واقعی می دانم اما آیا باشگاه سپاهان از دولت کمک نمی گیرد و بودجه اش از بیت المال نیست. من از نماینده ها تشکر می‌کنم که پیگیر وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هستند اما خوب بود که در مورد مسائل اقتصادی پول نفت و ... هم شفاف سازی صورت می گرفت و خیلی چیزها مشخص می‌شد.

وی با طرح این مدعا که فوتبال از همه چیز پاک تر است، گفت: یک عده به فوتبال آمدند تا آن را از خانه های مردم به بیرون بکشند که در نهایت به هدف خود رسیدند و ماحصل آن چیزی است که می‌بینید.

قلعه نویی تصریح کرد: تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی رفته و با همه ستاره های خود در دیدار دوستانه مقابل گینه به میدان رفت، چرا برای تیم ملی سه هزار تماشاگر آمد؟ اگر برای لیگ بود که آقای اجنبی پرست می‌گفت لیگ کیفیت نداشته است. به قول آن نوکر اجنبی کیفیت لیگ پایین است که تماشاگران نمی‌آیند. این آقا در برنامه‌اش آمار استقلال را قبول ندارد و اگر یک خارجی آمار بدهد می‌پذیرد.

سرمربی استقلال با ابراز امیدواری از اینکه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره این تیم همچنان به فعالیت خود در این باشگاه ادامه دهند گفت: امیدوارم با همراهی اعضای هیئت مدیره و آقای فتح الله زاده تیمی بهتر را برای فصل آینده ببندیم. من اعتقاد دارم امسال با اینکه نتایج چندان خوبی نگرفتیم اما می‌توانستیم در لیگ جایگاه بهتری کسب کرده و در آسیا صعود کنیم اما این طور نشد.

قلعه‌نویی مجددا وعده ساختن تیمی قدرتمند داد و افزود: اگر در استقلال بمانم تیمی مانند تیم سال 83 را درست خواهم کرد که هم مردم نتایجش را و هم نوع بازی اش را دوست داشته باشند. مطمئن باشید اگر لیاقتش را داشته باشم و بمانم این تیم را خواهم ساخت.

خبرنگاری از قلعه نویی پرسشی مبنی بر اینکه اگر فتح الله از استقلال برود شما هم جدا می‌شوید که وی درپاسخ گفت: فتح الله زاده مدیری زحمت کش و خبره‌ است و از سرمایه‌های استقلال به شمار می‌رود. حیف است به راحتی از کنار این سرمایه ها بگذریم و امیدوارم او در استقلال بماند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱۴
غیر قابل انتشار: ۳
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
2
34
برادر! اولا گرث بیل پولش را دولت نمیده دوما چه ارتباطی بین تو و گرث بیل هست آخه؟! چرا برای بنده کارمند دولت دوقتی میخواد سنار سه شاهی حقوق بده هزارتا قانون میذاره و سقف حقوق و عیدی تعیین میکنه ولی برای شمای ... باید بدون حد و مرز میلیاردی خرجت کنه و به هیچ جا هم پاسخ گو نباشی؟
مورمور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
1
30
جنای قلعه‌نوئی آینه چون نقش تو بنمود راست / خود شکن آئینه شکستن خطاست .
فرمودی رقم همه بتزیکنان استقلال به اندازه رقم قرارداد گرث بیل نیست ، نکند مبلغ قرارداد خودت را هم می‌خواهی با گواردیدلا یا مورینیو مقایسه کنی ؟ هنر شما در مربیگری فوتبال اینست که در پایان هرفصل با تیمهای متمول قرارداد ببندی و از راه بریز و بپاشهای آنان بازیکنان چند میلیاردی و به اصطلاح ستاره را جذب و اگر شد تیمت را به قهرمانی برسانی ، آقای قلعه‌نوئی ، در فوتبال سردرگم این دیار کسب قهرمانی بمدد بازیکنان چندمیلیاردی آنهم مقابل تیمهائی مانند داماش گیلان ، فجر شهید سپاسی ، ملوان و ...که از حداقل امکانات مادی و معنوی محرومند نه هنر است و نه باید موجب تفرعن و فخرفروشی باشد ؟ شما که مجری بهترین و پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی را اجنبی‌پرست می‌خوانی حتماً به تناقض رفتاری خودتان در مقابل داوران ایرانی و خارجی دقت نکرده‌اید ؟ آیا همان عکس‌العملی که در صورت خطای داوران ایرانی در بازیهای داخلی دارید را با رفتارتان در موارد مشابه با داوران خارجی در بازیهای رسمی مقایسه کرده‌اید ؟ اگر تا کنون در این مورد دقیق نبوده‌اید فیلم حرکاتتان که هرگز زیبنده یک سرمربی نیست را در دو بازی داخلی و خارجی فوتبال که خطای مشابه داوری رخ داده مقایسه کنید تا مفهوم اجنبی‌پرستی را بهتر درک کنید !! شما چه بخواهید و چه نخواهید فاصله فوتبال ما با فوتبال سطح اول دنیا از زمین تا آسمان است و آقای فردوسی‌پور همین را بارها و بارها تکرار کرده که شما ایشان را به اجنبی‌پرستی متهم می‌کنید ، اما مطمئن باشید با این فرافکنی‌ها نمی‌توانید مردم را از درک واقعیات اطراف خود منحرف کنید .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
2
38
یکی نیست به این آقا بگه که شما چیکار کردین که یک میلیارد و سیصد میلیون از بیت المال گرفتین و شاکی هم هستید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
0
28
واقعا این خودباوری و اعتماد به نفس مربیان و بازیکنان این دوتیم پایتخت نشین آدمو حالی به حالی می کنه .آخه کدوم یکی از بازیکنان این دو تیم 10% کیفیت گرت بیل رو داره که دارن خودشون رو با اون مقایسه میکنن. ضمن اینکه گرت بیل از بیت المال اسپانیا پول نمی گیره از یه باشگاه کاملا خصوصی و دارای تراز مالی شفاف پول می گیره.
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
0
32
امیر خان اگر همه این بازیکنان هم یکجا به اندازه گرث بیل کارایی داشتند دلمون نمی سوخت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
2
30
چندین سال پول مفت گرفتند حالا مگه ول میکنن ! اقای قعله نویی که واقعا در ایران جزو بهترین مربی ها هستی لطفا یه چند سالی برو خارج از ایران ببینیم چقدر به شما می دهند ؟؟ اقای وزیر و اقای خادم اطفا جلوی این چپاول پول مردم رو بگیرید ولی برای همیشه نه فقط چند ماه
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
2
25
هزار تومان هم ارزش نداره... چه برسه به میلیارد. جو گیر شده نه لیگ برترتون برتره نه آسیایی که هشتم شدی ارزش داره پول بیت المالی که میگیری مردم باید راضی باشند که نیستند اینو آمار برنامه نود اعلام کرد حالا با این پول ... ببینم چطوری زندگی میکنی
فراز
|
UNITED STATES
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
0
26
2/5 میلیارد نومان برای دو فصل مربیگری از مالیات کسانی که برای دریافت 45 هزار تومان یارانه منتظر سر ماه هستند. آقای قلعه نوعی که 100 میلیون تومان بچشمت نمیآید در هیچ جای دنیا پول فوتبالیست و مربی از تو جیب مردم برداشته نمیشود بلکه از درآمدهای باشگاه ها پرداخت میشود . فوتبال این مملکت لانه فساد و تبانی است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
1
20
عجب!!! کیفیت این لیگ که آمار دوندگی بازیکنانش فاجهع است، پایین نیست؟؟ هرکس خلاف نظر شما گفت اجنبی پرست است؟ این اس نتیجه پول باد آورده گرفتن از بیت المال...
شاهد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
4
14
آقای قلعه نوعی مواظب بار حقوقی حرفهایت باش /توهین به معاون وزیر / توهین به نمایندگان ملت که توهین به ملت است/ توهین به سازمان صدا وسیما / تهمت اجنبی بودن به یک شخص که رزومه مثبتی حداقل نسبت به تو دارد/ و..... عاقبت خوبی برای شما پیش بینی نمیکنم.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
1
21
حقوقش صد برابر حقوق یک استاد دانبشگاه وده هزار برابر یک مددجوی بهزیستیه باز هم طلبکاره اقای خادم مقاومت کن
عبدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
1
17
حال که افرادی نظیر فردوسی پور وخادم ها ارقام نجومی شما را افشاء کردند؛چرا برافروختید؟!!!
کیفیت پائین لیگ وپولکی بودن شما مربیان وفوتبالیست ها تماشاگر را فراری داده نه کسی ویا عامل دیگری باصطلاح ژن رال
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
0
8
حرف های احساسی اقای قلعه نوعی درست اما یکی از راهایی که باعث سرمایه گذاری در فوتبال امارهای مالی درست و دقیق هست مانند سایر نقاط دنیا ، البته شفافیت مالی فقط در فوتبال اینطور نیست و در همه بنگاههای اقتصادی همینطور است. چون سرمایه گذار چشم و گوش بسته پولی خرج نمی کنه
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
1
15
اقای قلعه نویی عزیز.هروقت یک تیم درجه 3 اسیا شما را برای مربی بودن خواست.حرف شما قبول.
چند تا بازیکن جوان به فوتبال معرفی کرده اید؟
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
2
13
اقای قلعه نویی وزارت ورزش باعث کم شدن تماشگر نشده بلکه شمابانتایج ضعیف وفوتبال سنتی باعث فرارتماشگرشده اقای ...
davood
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
1
13
علی آقا رو صدا کن امیر خان...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
2
14
آقای قلعهنویی صدمیلیونم واسه شما مربیان وبازیکنان ایرانی زیاده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
1
11
دیگه کسی حریف این فوتبالیستهای پولدار باد آورده نمیشو د!!!اینها فردای نه چندان دور مسئله خواهند ساخت هرکه باهاشون درافته !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
1
13
اینقدر پرسپولیس استقلا ل نکنید شما به فکر منافع خودتون هستید اکثر شما فوتبالی ها فوتبال نباشه دوزار کاسب نمیشین،... پول نون سر سفره ی مردم مهمتره یا فوتبال امیر خان؟!
ایران تو این شرایط از این پول ها ندارد خرج فوتبال کند لطفا به فکر مردم سیستان و بلوچستانم باشید پول خوب می خواهید بروید کشورهای دیگه بازی یا مربیگری کنید
sam
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
1
15
اومدی پول مفت میلیاردیتو گرفتی گند زدی به تیم انقدر ادعا داری .اگه تو اسیا یا حتی لیگ کاری کرده بودی معلوم نبود چی میشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
1
11
كدوم تماشاكر آقاي قلعه نوعي شما مكه تماساكر هم داريد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
1
21
... طفلکی همچی میگه یک میلیارد وسیصد که انگار درباره صد تومن پول صحبت میکنه.
نظرات بینندگان