arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

روسیه ادعای تمرکز نیرو در مرز اوکراین را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه ادعای مقامهای غربی و ناتو مبنی بر تمرکز نیروهای این کشور در مناطق مرزی با اوکراین را رد کرد.

به گزارش ایرنا، پاتروشف روز پنجشنبه به ریانووستی گفت: این ادعاها درست نیست و شماری از نیروهای روسیه در خاک این کشور مستقرند و این اقدام ممنوع نیست و وضعیت در مناطق مرزی عادی است.

وی اضافه کرد: روسیه نیروهای خود را در مناطق مرزی با اوکراین متمرکز نکرده است و شمار نیروها در این مناطق بیش از حد معمول نیست.

دبیر شورای امنیت روسیه گفت: روسیه را متهم می کنند که ماموران اطلاعاتی خود را به اوکراین روانه کرده است اما این حقیقت ندارد.

پاتروشف در ادامه سخنان خود گفت که ضمیمه شدن منطقه کریمه به روسیه بر اثر اقدامات غرب امکانپذیر شد.

وی با بیان این که غرب و آمریکا فعالیت های گسترده ای در اوکراین داشتند که بسیاری از اعمال آنها خوشایند روسیه نیست، اظهار داشت: اما از آنها تشکر می کنیم که با دست های خود کریمه را به سوی روسیه سوق دادند.

آمریکا و متحدان غربی این کشور و نیز سران حکومت اوکراین روسیه را متهم کرده اند که دهها هزار نیروی نظامی خود را در مناطق مرزی با اوکراین مستقر کرده است.

علاوه بر آن سران کشورهای غربی و ناتو مدعی شده اند که شمار زیادی از نیروهای نظامی و ماموران و عوامل سازمان های اطلاعاتی روسیه دراستان های شرقی اوکراین فعالیت و حرکت های جدایی طلبانه را در این مناطق هدایت می کنند.

روسیه این ادعاها را رد کرده است و مقامهای روس آن را بخشی از جنگ روانی علیه کشورشان قلمداد کرده اند.

آناتولی آنتونف معاون وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد گروهی از ناظران بین المللی از مراکز نظامی روسیه واقع در استان های هم مرز با اوکراین بازدید کردند و شواهد دال بر انجام اقدامات نظامی تهدیدآمیز از طرف روسیه در این مناطق نیافتند.
نظرات بینندگان