arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۱۷۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

خبرهای خوش از بیمه سلامت؛ از پرداخت 90 درصدی هزینه درمان تا بیمه رایگان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: فاقدین پوشش بیمه، تا پایان اردیبهشت‌ماه مهلت ثبت‌نام در طرح بیمه سلامت رایگان را دارند.

به گزارش ایسنا، محمد جعفری در جمع خبرنگاران اظهارکرد: اداره کل بیمه سلامت استان کرمان یک میلیون و 700 هزار نفر بیمه شده در استان دارد.

وی افزود: در سطح استان با 1400 موسسه درمانی قرارداد خرید خدمات تشخیصی و درمانی داریم و امسال ماهانه قریب به 20 میلیارد تومان هزینه به بیمارستان‌ها و مطب‌ها بابت خرید خدمات درمانی و تشخیصی پرداخت خواهیم کرد.

جعفری تصریح‌کرد: این هزینه در سال گذشته ماهانه 12 میلیارد تومان بود که با توجه به رشد اعتبارات، پیش‌بینی ما برای امسال 20 میلیارد تومان در ماه است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در کلیه شهرستان‌ها، بخش‌ها و دهستان‌هایی که بٌعد مسافت دارند، نمایندگی و کارگزاری‌های بیمه مشغول فعالیت هستند تا دسترسی فیزیکی مردم به مراکز آسان‌تر باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهارکرد: جامعه روستایی و عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر دارای دفترچه بیمه رایگان بوده و پزشک خانواده با پنج رکن پزشک عمومی، ماما، رادیولوژی، آزمایشگاه و پرستار به مردم خدمات ارائه می‌کند تا دغدغه‌های بهداشتی درمانی مردم در سطوح اولیه کاهش یابد.

وی گفت: گسترش چتر بیمه درمانی بر سر همه مردم از برنامه‌های امسال بیمه سلامت است، به گونه‌ای که یک شهروند بدون بیمه تا پایان سال نداشته باشیم.

جعفری بیان کرد: گسترش تعهدات و خدمات دفترچه بیمه از دیگر برنامه‌های امسال است به گونه‌ای که امنیت روانی داشتن دفترچه بیمه بیش از گذشته افزایش یافته و هزینه درمان کمتر بر دوش مردم سنگینی کند.

ثبت نام بیمه رایگان سلامت در استان کرمان

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: ثبت‌نام بیمه رایگان سلامت در استان کرمان همزمان با کل کشور از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز شده و هدف طرح این است که افراد فاقد بیمه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی افزود: دولت 800 میلیارد تومان اعتبار از محل هدفمندی یارانه‌ها در اختیار بیمه سلامت قرار داده تا جمعیتحدود شش میلیون نفری فاقد بیمه در کشور را تحت پوشش قرار دهیم.

جعفری ادامه‌داد: حق بیمه هر نفر در یکسال 258 هزار تومان است که این مبلغ به طور کامل از سوی دولت تامین شده و افراد متقاضی می‌توانند از طریق کافی‌نت‌ها، دفاتر پیشخوان دولت، پست بانک‌ها، ادارات پست، اینترنت خانگی و ... برای بیمه ثبت‌نام کنند و هزینه ثبت‌نام در کافی‌نت‌ها 2000 هزار تومان است.

وی گفت: در کل استان کرمان 60 نقطه ارتباطی آنلاین بیمه سلامت را داریم و در طرح بیمه روستایی ظرف چهار ماه تعداد یک میلیون دفترچه بیمه صادر کردیم.

ثبت نام 30 هزار نفر برای بیمه سلامت رایگان در استان کرمان

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه تاکنون 30 هزار نفر در استان ثبت‌نام کرده‌اند، بیان کرد: بعد از ثبت‌نام افراد، از بانک‌های اطلاعاتی استعلام می‌شود که در صورت استحقاق دریافت دفترچه بیمه، پیامک برای آنها ارسال شد و می‌توانند با مراجعه به نمایندگی مشخص شده، با ارائه شناسنامه و یک قطعه عکس و پرداخت 10 هزار ریال دفترچه بیمه خود را دریافت کنند.

وی افزود: بعد از پوشش بیمه، نظام ارجاع و پرونده برای متقاضیان تشکیل خواهد شد و در قالب صدور دفترچه پزشک عمومی را انتخاب کرده و بعد از آن با مراجعه به وی و ارجاع به متخصص و قرار گرفتن در کانال درمان، مراحل را طی خواهند کرد.

خدمات بیمه سلامت با حداقل هزینه‌های ممکن است

جعفری با تاکید بر اینکه خدمات بیمه سلامت با حداقل هزینه‌های ممکن است، پیش‌بینی کرد در طول اجرای طرح که تا پایان اردیبهشت‌ماه مهلت ثبت‌نام است، 350 هزار نفر افراد فاقد پوشش بیمه ثبت‌نام کنند که فرصت خوبی برای بیمه‌شدن است.

ثبت نام بیمه سلامت رایگان هیچ ارتباطی به دریافت یارانه نقدی ندارد

وی تاکید کرد: ثبت‌نام بیمه سلامت رایگان هیچ ارتباطی به دریافت یارانه نقدی نداشته و افراد انصرافی و یارانه‌بگیر که فاقد بیمه هستند، می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهارکرد: دولت این اعتبار را برای پوشش پنج میلیون نفر تخصیص داده و هر استانی که پیش‌روتر در ثبت‌نام باشد، افراد بیشتری را می‌تواند تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار دهد و افراد فاقد پوشش بیمه استان کرمان در 11 شهر بزرگ استان هستند.

وی افزود: در صورتی که متقاضیان برای بیمه ثبت‌نام کرده و قبل از دریافت دفترچه نیاز به درمان یا بستری داشته باشند، می‌توانند با ارائه پرینت ثبت‌نام بیمه، از خدمات درمانی استفاده کرده و تنها 10 درصد از هزینه را پرداخت کنند.

جعفری اظهارکرد: در حال حاضر تعرفه‌های پزشکی خیلی بالا و برای مردم سخت است، طرح بیمه رایگان سلامت برای پوشش افراد فاقد بیمه است.

وی با اشاره به اینکه دست اندرکاران حوزه سلامت به سال جاری بسیار امیدوار هستند، گفت: با توجه به قوانین بالادستی و تاکیدات مقام معظم رهبری، هیچ وقت بعد از انقلاب چنین قانون محکمی برای سلامت نداشته‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: با توجه به اینکه در سیمای سلامت کشور می‌بینیم بیماری‌ها مزمن و غیرواگیر مانند سرطان، سوانح، بیماری‌های قلبی، عروقی و ... است، باید رویکرد حوزه سلامت به این سمت بوده و بیمه، درمان‌محور نباشد.

وی افزود: سرانه پزشک خانواده روستایی تا سال گذشته 20 هزار تومان بود که برای امسال 83 هزار تومان اختصاص داده شده و این به معنی ارتقای خدمات سلامت در روستاهاست.

پرداخت 10 درصد هزینه درمان در بیمارستان‌های دولتی

جعفری با بیان اینکه در حال حاضر مردم نزدیک به 40 درصد هزینه را در بیمارستان‌های دولتی می‌پردازند، تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین کارها در زمینه گسترش خدمات بیمه در سال جاری این است که از 10 روز آینده هر بیماری که در بیمارستان‌های دولتی بستری شود، تنها 10 از درصد کل هزینه را پرداخت می‌کند و در صورتی که این بیمار روستایی باشد، فقط پنج درصد هزینه را می‌پردازد.

وی بیان کرد: حتی اگر بیماران بیمه تامین اجتماعی باشند، مابه التفاوت هزینه تا 90 یا 95 درصد را بیمه سلامت پرداخت می‌کند. بیمه سلامت حمایت کننده سایر بیمه‌هاست و بیمه‌های تکمیلی باید بعد از این در معنای واقعی کلمه عمل کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیمارستان‌ها نیز موظف هستند تمام لوازم یا داروی مورد نیاز بیمار را از داخل بیمارستان تامین کرده یا در صورتی که به عنوان مثال نیاز به "ام آر آی" در خارج از بیمارستان باشد، باید با هزینه بیمارستان رفت و آمد و کار انجام شود.

وی گفت: تمام مطالبات بیمارستان‌ها از بیمه سلامت در سال 92 پرداخت شده و حتی مطالبات فروردین ماه امسال را نیز تسویه کرده‌ایم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
2
8
شما نمی خوهد بیمه رایگان کنید.آن کسانی که ماهی 150 هزار تومان بابت حق بیمه می دهند هنوز نمی توانند داروهایشان را با بیمه بگیرند و حالا صحبت از بیمه رایگان و درمان رایگان می کنید...
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
0
2
شامل هزینه زیر میزی هم می شود؟
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
0
1
انتخاب لطفا راهنمایی کن .من وخانواده ام.مرداد 91 بیمه ایرانیان ثبت نام کردیم وباپرداخت حق بیمه تا مرداد 92 بیمه بودیم بعداز ان دیگر تمدید نکردیم الان برای بیمه سلامت مراجعه کردم به شعبه بیمه تو کیش برای 4نفر تقاضای 358000تومان کرده مگر ثبت نام رایگان نیست .تحت پوشش هیچ بیمه ای هم نیستیم .تازه متصدی بامسخره گفت انصراف دادی که مجانی بیمه بشی.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
0
1
سلام با عرض پوزش جناب اقای روحانی واقعا دوستت داریم سبد کالای روستاییان و کارگرهای ساختمانی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند چی شد
نظرات بینندگان