arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

«خانه ملت» جای شایعه پراکنی و حاشیه سازی نیست

مخالفان دولت از هر رویداد و اتفاقی برای فشار آوردن و ضربه زدن استفاده می کنند. برخی افراد از هر خبر در مورد دولت و اطرافیان پاستور استفاده می کنند تا بتوانند با شایعه پراکنی و حاشیه سازی به هدف خود برسند که همانا فشار آوردن بر رئیس جمهور است. آنها با ساختن روایت های متفاوت و کذب از مراسم جشن روز زن سعی دارند که نشان دهند در این جشن پول و ثروت های فراوانی هزینه شده تا آن را وسیله ای برای هجمه به دولت قرار دهند و از این طریق، به سیاست دولت مبنی بر تشویق دولت به انصراف از یارانه ها، نقد وارد کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سریال شایعه سازی ها و جنجال آفرینی های معدودی از نمایندگان مجلس علیه دولت که هر روز شکل جدیدی به خود می گیرد، مورد انتقاد بسیاری از روزنامه نگاران و فعالان سیاسی قرار گرفت.

این گزارش نگاهی به سرخط اصلی خبرها و همچنین نوشته های سرمقاله نویسان و نویسندگان روزنامه های چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه سال 1393 در خصوص حمله به دولت روحانی انداخته است.


***«خانه ملت» جای شایعه پراکنی و حاشیه سازی نیست

جشن «بزرگداشت مقام زن» شنبه ی گذشته 30 فروردین در تالار حافظیه ی کاخ سعدآباد برگزار شد؛ این مراسم به میزبانی «صاحبه عربی» همسر «حسن روحانی» رییس جمهوری و با حضور همسران وزیران دولت، سفیران کشورهای خارجی در ایران و جمعی از استادان زن دانشگاه ها و زنان فعال در عرصه ی اجتماعی برگزار شد.

به دنبال برگزاری این جشن، برخی شخصیت ها و جریان های رسانه یی، با طرح شایعه هایی در مورد این مراسم، دست به حاشیه سازی زدند. در مقابل بسیاری از چهره ها و رسانه ها نیز این حاشیه سازی ها را به نقد کشیدند و آن را در راستای سنگ اندازی ها در برابر دولت دانستند.

روزنامه های منتقد در این ارتباط انگشت اتهام خود را به سمت دولت نشانه رفته اند و دولت را متهم به ریخت و پاش مالی در این جشن کرده اند.

روزنامه ی «کیهان» نیز در مطلبی با عنوان «تذکر به روحانی درباره ضیافت اشرافی کاخ سعدآباد» به نقل از تعدادی از نمایندگان مجلس خطاب به رییس جمهوری نوشت: آیا می توان شعار صرفه جویی در مصرف و پیشنهاد انصراف از دریافت یارانه به مردم داد و در کاخ سعدآباد به عنوان روز زن مهمانی اشرافی گرفت و از بیت المال هزینه کرد.

در همین حال اما روزنامه ها در طیف مقابل به انتشار یادداشت هایی در حمایت از عملکرد دولت پرداختند و جشن بزرگداشت مقام زن به میزبانی همسر رییس جمهوری را بهانه یی برای هجمه ی منتقدان به دولت عنوان کردند.

روزنامه ی «آرمان» در مطلبی با عنوان «یک جشن، بهانه جدید هجمه به دولت» به قلم «اشرف بروجردی» فعال سیاسی نوشت: مخالفان دولت از هر رویداد و اتفاقی برای فشار آوردن و ضربه زدن استفاده می کنند. برخی افراد از هر خبر در مورد دولت و اطرافیان پاستور استفاده می کنند تا بتوانند با شایعه پراکنی و حاشیه سازی به هدف خود برسند که همانا فشار آوردن بر رئیس جمهور است. آنها با ساختن روایت های متفاوت و کذب از مراسم جشن روز زن سعی دارند که نشان دهند در این جشن پول و ثروت های فراوانی هزینه شده تا آن را وسیله ای برای هجمه به دولت قرار دهند و از این طریق، به سیاست دولت مبنی بر تشویق دولت به انصراف از یارانه ها، نقد وارد کنند.

در ادامه ی این یادداشت آمده است: با توجه به این که دولت تلاش دارد مردم بی نیاز از گرفتن یارانه را منصرف کند، با پخش اخبار کذب و ناصحیح تلاش می کنند دولت را مصرف گرا معرفی کنند. موضوع اصلی در این ماجرا زیر سوال بردن دولت و متهم کردن آن به ریخت و پاش ها و عدم انضباط در مصارف مالی است. انتشار تمامی این اخبار نشان دهنده عدم سلامت اخلاق در میان بخشی از جریان رقیب است.

این روزنامه همچنین در یادداشت دیگری به قلم «احمد شیرزاد» نماینده ی مجلس ششم با عنوان «بهانه جدید برای هجمه به دولت» نوشت: دولت بار دیگر با انبوهی از تهمت ها و حملات مخالفان در داخل و بیرون مجلس مواجه شده است. برخی نمایندگان که گویی دغدغه ای جز پرداختن به مسائل حاشیه ای ندارند این روزها به هر بهانه ای سعی دارند دولت را زیر سوال ببرند. در برابر این موج دروغ و تهمت، بهترین راهی که دولت روحانی می تواند در پیش بگیرد بی اعتنایی به این اهانت هاست. مردم خود بهتر می دانند این آقایان و عده قلیلی که اسمشان در تمامی اخباری که علیه روحانی منتشر می شود وجود دارد، چیزی برای مطرح کردن ندارند و فقط سعی دارند با این صحبت های بی پایه و اساس دولت را تضعیف و تخریب کنند.

به نوشته ی آرمان یک بار ندیده ایم این افراد که ادعای دانشگاهی بودن و با سواد بودن هم دارند برای اقتصاد برنامه بدهند یا برای توسعه یا صنعت کشور برنامه داشته باشند؛ خوراک این افراد فقط همین سخنرانی های یکطرفه است که روزگاری با واژه توطئه صحبت می کردند و چند سالی است از واژه فتنه استفاده می کنند و جز این چیزی در چنته ندارند. فقط به دنبال این هستند که در میان اظهارات و رفتارهای دولتی یک حاشیه پیدا کنند و از آن بهانه ای برای مطرح کردن خود بسازند.

روزنامه ی «ایران» نیز گزارش نخست خود را با عنوان «شایعه پراکنی از تریبون مجلس» به بررسی اظهارات دیروز «روح الله حسینیان» نماینده ی تهران و عضو جبهه پایداری علیه دولت پرداخت و در این باره نوشت: حامیان دولت سابق به اتهام زنی علیه رئیس جمهوری متوسل شدند.

در ادامه آمده است: اکنون برای افکار عمومی روشن شده که اقلیت جناح موسوم به «پایداری» اتاق فرمان جنگ حیثیتی علیه دولت را در دست دارد. اعضای این جبهه، هر آن چه دولت بکند یا نکند را اسباب اعتراض می کنند.

به نوشته ی ایران، اما برای پی بردن به واقعیت مواضع «پایداری ها» کافی است عملکرد این جبهه در موارد مشابه در دولت قبل یاد آور شود. از جمله این موارد، جشن های جنجالی در دولت قبل بود. از مراسم حمل قرآن با زنان دف زن و جشن های نوروزی -که جشن های 2500 ساله را متبادر می کرد – گرفته تا همایشی که 1200 مهمان خارجی داشت و طبق گزارش روزنامه کیهان برای آن 80 میلیارد تومان هزینه شده بود. مهمانان این مراسم، ایرانیان خارج از کشور بودند که از سوی دولت قبل (یعنی دولت متحد جبهه پایداری) به ایران دعوت شدند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان