arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

سلام گرم مفتی اهل سنت لبنان به مقام رهبری و رییس جمهوری/ درلبنان تکفیری ها جایی ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شیخ «محمد رشید قبانی» مفتی کل اهل سنت لبنان با ابلاغ سلام های گرم خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهوری اسلامی ایران، از دعوت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای شرکت در کنفرانس «دفاع از مسجد الاقصی و قدس شریف» قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، شیخ قبانی روز پنجشنبه در دیدار« غضنفر رکن آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، تاکید کرد:از جمهوری اسلامی ایران که همواره منادی وحدت مسلمانان است و موضوع فلسطین در دستور کار آن قرار دارد، تقدیر می کنیم.

وی با اشاره به وضعیت سوریه ولبنان گفت:لبنان درطول تاریخ هیچگاه به دام تکفیر نیفتاده وتکفیری ها درآن جایگاهی ندارند.

مفتی کل اهل سنت لبنان افزود: جهان اسلام اکنون شرایط سختی را تجربه می کند و لازم است کشورهای اسلامی برای حل آن چاره ای بیندیشند و اجازه ندهند موضوع فلسطین از اذهان مسلمانان زدوده شود.

سفیر ایران در بیروت نیز در این دیدار دعوتنامه کتبی آیت الله « محسن اراکی» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از مفتی کل اهل سنت لبنان برای شرکت در کنفرانس «دفاع از مسجد الاقصی و قدس شریف» را تسلیم وی کرد.

این کنفرانس قرار است از تاریخ 26 تا 28 اردیبهشت ماه در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شود.

رکن آبادی با اشاره به تشکیل دولت جدید لبنان و آ غاز روند انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، مواضع مثبت و سازنده مفتی اهل سنت لبنان در جهت تقویت وحدت ملی در لبنان را مهم برشمرد.

سفیر ایران در بیروت همچنین حفظ ثبات در لبنان را در شرایط حساس کنونی منطقه ضروری دانست.

براساس گزارش ایرنا، سفیر ایران در لبنان بعداز دیدار با شیخ قبانی در گفت وگویی کوتاه با خبرنگاران انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان را حق ملت این کشور خواند.

رکن آبادی افزود: در این دیدار بر ضروت اتخاذ روش ها و سازوکارهایی مناسب برای تقویت و وحدت مذاهب اسلامی بویژه دراین مرحله حساس که با اقدامات گروه های تروریستی تکفیری مورد حمایت دشمن صهیونیستی مواجه هستیم، توافق کردیم.
نظرات بینندگان