arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

70 درصد کشته شدگان سوانح رانندگی کشور سرپرستان خانوارها هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت : 70 درصد کشته شدگان سوانح رانندگی کشور نان آوران و سرپرستان خانواده ها هستند.
 

محمد بخارایی پنجشنبه شب در نخستین همایش جمعیت بانوان طرفداران ایمنی راه های خراسان رضوی در مشهد افزود : این وضعیت زمانی مشخص می شود که چقدر اسفناک است که بدانیم فقط طی سال گذشته با وجود کاهش آمار تلفات سوانح رانندگی بالغ بر 18 هزار نفر در این حوادث کشته شدند.

وی با اشاره به آمار تلفات این سوانح در دنیا که حدود 1،5 میلیون نفر است ، اظهار داشت : ایران با دارا بودن یک درصد جمعیت جهان بیش از یک و نیم درصد تلفات سوانح رانندگی را دارد .

وی گفت : علاوه بر آمار کشته شدگان از جمله آثار سوء دیگر این حوادث در کشور ما 250 هزار مجروح است که از این میزان حداقل 10 درصد آنان یعنی 25 هزار نفر دچار معلولیت دایم می شوند.

وی افزود : اما گروه سوم قربانیان این سوانح که مظلوم تر و پررنج تر از هر دو گروه اول زندگی می گذرانند بازماندگان آنان یعنی همسران ، فرزندان و والدین این قربانیان هستند .

وی بیان کرد : امروز ما نسبت به نسل کنونی و آینده مان مسوول هستیم و باید در این زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی های لازم را انجام دهیم.

بخارایی با اشاره به نقش 70 درصدی عامل انسانی به اذعان کارشناسان در سوانح رانندگی کشور ، افزود : در سالی که با عنوان مدیریت جهادی مطرح شده باید همه مردم در هر جایگاه و پست و سمت ، مقام و طیف اجتماعی به این قضیه وارد شده و جهادگرانه عمل نمایند.

وی اظهار داشت : در این میان بانوان با وجود آنکه بیش از نیمی از جمعیت کشور و بنیان خانواده ها را تشکیل می دهند می توانند نقش و اثر مستقیم درحوزه فرهنگ سازی ایمنی جاده ای و کاهش آمار سوانح رانندگی ایفا کنند.

رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها ادامه داد : بر اساس آمارها 30 درصد کشته شدگان سوانح جاده ای به دلیل عدم هوشیاری اعم از خواب آلودگی و یا در حال صحبت با تلفن همراه جان خود را از دست داده اند.

وی بیان کرد : اینک زمان آن رسیده که برای از بین بردن این غفلت ها حساس شده و در این زمینه کار فرهنگی لازم انجام شود در غیر اینصورت همچنان این فاجعه ملی تداوم یافته و روز به روز بر گستردگی آن افزوده می شود.

در ادامه این جلسه سرهنگ محمد صفایی رئیس پلیس راه خراسان رضوی و نیز مسوول نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان نیز طی سخنانی بر ضرورت فرهنگ سازی در این حوزه و نقش اقشار مختلف تاکید کردند.
نظرات بینندگان