arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

گزارش تحقیقات مالزی در مورد پرواز ام.اچ 370 هفته آینده منتشر می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی روز جمعه بدنبال انتقادهای واردشده به این کشور در مورد عدم شفافیت در مورد پرواز ام.اچ 370 اعلام کرد کوالالامپور هفته آینده گزارش اولیه از تحقیقات انجام شده در این مورد را برای شفاف سازی موضوع ارایه می کند.
 

به گزارش ایرنا، وی احتمال داد گزارش تیم تحقیقات داخلی مالزی در خصوص این پرواز که 17 اسفند در مسیر کوالالامپور به پکن با 239مسافر و خدمه پرواز ناپدید شد، هفته آینده ارایه شود.

دولت مالزی تاکنون کمتر در مورد تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان این کشور در مورد ناپدیدشدن بوئینگ 777 خطوط هوایی این کشور که خشم و ناامیدی بستگان مسافران را بدنبال داشته است، سخن گفته است.

پس از آن که نخست وزیر مالزی با دیدگاه کارشناسان انگلیسی و اطلاعات ماهواره ای اینمارست قانع شد که این بوئینگ مسیر خود را به عمد از سمت پکن به طرف آب های عمیق جنوب اقیانوس هند منحرف کرده است پایان این پرواز را در این منطقه اعلام کرد.

پس از اعلام رسمی کوالالامپور مبنی بر سقوط هواپیما در یک هزار و 600 کیلومتری پرت استرالیا، تلاش هایی به رهبری کانبرا یافتن اثری از این پرواز آغاز شد که برغم گذشت 50 روز تاکنون به نتیجه نرسیده است.

دولت مالزی تحت فشار خانواده مسافران این پرواز و افکار عمومی برای شفافیت در مورد علل ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 است، در حالی که کمبود اطلاعات رسمی در مورد این پرواز سوالات زیادی را ایجاد کرده است.

هشام الدین حسین سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی چندی پیش در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد که مالزی متعهد است پس از یافتن جعبه سیاه هواپیما تمام اطلاعات آن را در اختیار افکار عمومی قرار دهد.

نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی در ادامه گفت که دولت هنوز اعلام نکرده است مسافران و خدمه پرواز ام.اچ 370 جان خود را از دست داده اند.

بستگان مسافران این پرواز اخیرا پیشنهاد دولت مالزی برای صدور گواهی مرگ مسافران را بدون یافتن اثری از آن ها محکوم کردند.

نخست وزیر مالزی همچنین گفت: زمانی که خبر ناپدیدشدن این هواپیما را در هشتم مارس شنیدم شوکه شدم. می دانستم که یک هواپیما از دست داده ایم، اما به پیچیدگی این مساله واقف نبودم و نمی دانستم این مشکل تا این اندازه بزرگ و بی سابقه خواهد بود.

رسانه های چین پس از ناپدید شدن این پرواز انتقادهای زیادی به دولت مالزی وارد کردند. 153 مسافر از 239 مسافر و خدمه این پرواز را اتباع چین تشکیل می دادند.

نجیب گفت که به تنش های موجود بین دو کشور غلبه خواهد شد و به نقش چین در جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدیدشده اذعان کرد.
نظرات بینندگان