arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

چرا قرارداد مهندسان و پزشکان اعلام نمي‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدافع تيم فوتبال تراکتورسازي گفت:اگر معضل فوتبال ما رقم قرارداد بازيکنان است که همه قراردادها را منتشر کنند تا مشکلات حل شود. اگر قرار است پول فوتبال راکم کنند بايد پول همه جا را کم کنند.
 

 فرشيد طالبي در خصوص باخت تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز مقابل لخوياي قطر در هفته پاياني ليگ قهرمانان آسيا گفت: شرايط بازي به گونه‌اي بود که مربي ما مي‌خواست بازيکنان جوان را بازي دهد تا هم اعتماد به نفس به دست آورند و هم خودشان را در يک رقابت بين‌المللي نشان دهند و فکر مي‌کنم خوب هم بازي کردند که جاي تقدير دارد و اميدوارم که از اين فرصت‌ها به بازيکنان جوان بيشتر داده شود.

به گزارش فارس، مدافع تيم فوتبال تراکتورسازي در مورد اينکه چرا اين تيم در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا نتيجه خوبي نگرفت، افزود: بزرگ ترين دليل آن مي‌تواند بدشانسي باشد اما اين توجيه نيست. در بازي با الاتحاد ايده‌آل بازي مي‌کرديم اما وقتي 10 نفره شديم فشار زيادي روي تيم آمد. ما در آسيا نمي‌توانيم مثل ايران نتيجه بگيريم چرا که اتفاقات رخ داده از سوي ما آماتوري است اما فوتبال آسيا حرفه‌اي شده است. ما از نظر حرفه‌اي عقب هستيم و اينها دليل مي‌شود که در اين رقابت‌ها ايده‌آل نباشيم چرا که غيرت وتعصب تا يک جايي جواب مي‌دهد اما بايد مسائل حرفه‌اي را هم در نظر داشته باشيم. شما به تيم فولاد نگاه کنيد که اين تيم نان برنامه‌ريزي‌اش را مي‌خورد. تيم‌هاي ديگر با پروازهاي اختصاصي به سفر مي‌روند اما ما براي سفر به يک کشور بايد چندين ساعت در چند فرودگاه معطل باشيم. بازيکنان ما همواره بايد دنبال مطالبات مالي‌شان باشند اما بازيکنان تيم‌هاي حرفه‌اي به پاداش‌هاي کلان بردها فکر مي‌کنند. منظور من فقط مسائل مالي نيست و حرف من کلي است.

وي درباره انتشار مبلغ قرارداد بازيکنان که اين روزها همه‌گير شده، ادامه داد: ما با انتشار اين ليست مشکلي نداريم اما آيا اين ليست و انتشار آن مشکلات فوتبال ما را حل مي‌کند؟ مگر فقط فوتباليست‌ها اينقدر پول مي‌گيرند؟ چرا قرارداد مهندسان و پزشکان را منتشر نمي‌کنند؟ فوتباليست‌ها تا زماني که صنف نداشته باشند هر کسي به خودش اجازه مي‌دهد درباره‌شان حرف بزند اما بايد بدانيم که هر کسي پول هنرش را مي‌گيرد. کساني از مبالغ قرارداد فوتباليست‌ها انتقاد مي‌کنند که خودشان از کنار فوتبال نان درمي‌آورند و به شهرت مي‌رسند. اگر فوتبال بد است درش را ببنديد! فوتباليست‌ها آنقدر بدبخت شده‌اند که ساکت نشسته‌اند و صنفي نيست از آنها دفاع کند.

طالبي افزود: کدام پول ميلياردي؟! اسم ميلياردي روي بازيکنان مي‌گذارند اما بيشتر از 300 ميليون دست يک فوتباليس را نمي‌گيرد. اگر معضل فوتبال ما رقم قرارداد بازيکنان است که همه قراردادها را منتشر کنند تا مشکلات حل شود. اگر قرار است پول فوتبال راکم کنند بايد پول همه جا را کم کنند. همين تيم لخويا پول‌هاي ميلياردي به بازيکنانش مي‌دهد اما نتوانست از گروهش در آسيا صعود کند. آيا کسي از قطري‌ها به اين موضوع اعتراض کردند؟ کريستيانو رونالدو با مبلغي هنگفت به رئال مادريد رفته اما حالا که اين تيم با اين بازيکنان کهکشاني قهرمان اروپا شده آيا کسي به مبلغ بازيکنان اين تيم ايراد گرفته است؟ باور کنيد هر فوتباليست با همين پولي که مي‌گيرد حداقل 5 خانواده را خرج مي‌دهد و اين حرف را با ايمانم مي‌گويم اما همه ماشين زير پاي فوتباليست‌ها را مي‌بينند.

طالبي در پاسخ به اين سؤال که آيا با ادامه حضور توني در تراکتورسازي موافق هستي يا نه، افزود: او در مدتي که با ما کار مي‌کرد، زحمات خود را کشيد و ريتم خاصي به تيم داد و فکر مي‌کنم مردم هم او را دوست دارند. اما به نظرم باشگاه بايد چه با توني و چه با هر مربي ديگري افکار طولاني مدت داشته باشد ومربي را فقط براي نيم فصل به تيم نياورند چرا که اگر به يک مربي اعتماد شود، نتايج بهتري خواهيم گرفت.توني کارنامه خوبي دارد اما فکر مي‌کنم برنامه‌ريزي باشگاه در اين ميان خيلي مهم است.

وي در مورد اظهارات کفاشيان که گفته بود هر فوتباليستي پول ميلياردي مي‌خواهد بايد از ايران برود، اظهار داشت: من نمي‌دانم ايشان چه گفته اما حتما تفکرات خاص خودش را دارد و بايد بر اساس تفکراتش برنامه‌ريزي کند که اينگونه صحبت کرده است.

وي در پايان ضمن تشکر از مردم تبريز گفت: امسال آنها با بدي‌ها و کمبودهاي ما ساختند و اميدوارم قدر اين سرمايه دانسته شود. باور کنيد شادي بعداز قهرماني درجام حذفي را در هيچ کجا نديده بودم واميدوارم شادي اين مردم ادامه دار باشد.

نظرات بینندگان