arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

منافي: دايي امسال تنها بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جواد منافي معتقد است وزارت ورزش هرچه زودتر بايد تکليف مديريت پرسپوليس را مشخص کند. او همچنين با رسانه‌اي شدن قراردادها مخالف است.
 

  مربي تيم فوتبال پرسپوليس درباره نايب قهرماني اين تيم در ليگ برتر اظهار کرد: ما تيمي را تحويل گرفته بوديم که در فصل گذشته هفتم شده بود و سال قبل‌تر از آن هم دوازدهم بود. چند سال بود که پرسپوليس خوب نتيجه نمي‌گرفت و با وجود ا ينکه هزينه هم کرده بود اما رتبه خوبي در جدول نداشت.

او ادامه داد:‌ ما خيلي زود تمرين‌هاي بدنسازي خود را از 7 خرداد شروع کرديم. يارگيري خوبي در فصل نقل و انتقالات انجام داديم اما از همان ابتداي فصل مشکلاتي داشتيم که به مرور بيشتر مي‌شد. بازي‌ها را خوب شروع کرديم و اعتقاد داشتيم که تيم خوب بسته شده است. بازيکنان جوان تيم هم پاسخ اعتماد دايي را دادند و الان خيلي از آن‌ها ستاره هستند و از ساير تيم‌هاي ليگ برتر پيشنهاد دارند.

منافي با اشاره به مشکلات پرسپوليس در طول فصل گفت: واقعا سختي‌هاي زيادي کشيديم. ديگر همه مي‌دانند که چه مسائلي در طول فصل براي ما پيش ‌آمد. از مشکلات مالي بگيريد تا مشخص نبودن تکليف مديريت و انجام نشدن تعهدات باشگاه در قبال بازيکنان، همه در کار تيم تاثير گذاشتند. پروين هم که آمد هيچ کاري نتوانست انجام دهد. واقعا در اين فصل مي‌توانستيم کار را با قهرماني تمام کنيم اما همه اين مسائل گريبان ما را گرفت. باز هم خدا را شکر مي‌کنم شرمنده مردم نشديم و سهميه آسيا را به دست آورديم.

مربي پرسپوليس با بيان اينکه دايي امسال تنها بود گفت: پيشکسوتان پرسپوليس هم با مصاحبه‌هاي آنچناني خود شرايط را براي ما سخت کرده بودند و دايي مجبور بود که براي دفاع از حيثيت تيم بازيکنان را آرام کند و خودش به تنهايي مقابل اين هجمه‌ها قرار گيرد. من فکر نمي‌کنم در استقلال چنين مسائلي وجود داشته باشد اما در پرسپوليس پيشکسوتان حتي به اسم فاميل و قيافه بازيکنان ما هم گير مي‌دادند. با اين حال ما با همه اين مسائل مبارزه کرديم. از زماني که رويانيان را برداشتند، کاملا تنها بوديم و هيچ کس نبود که جوابگوي بازيکنان باشد.

او ادامه داد: اگر بازيکنان اعتصاب کردند براي اين بود که مي‌خواستند نشان دهند کسي نيست به وضعيت آن‌ها رسيدگي کند. در آن چند وقت حتي يکي از اعضاي هيات مديره سر تمرين نيامد که به بازيکنان روحيه بدهد. در حالي که اين افراد هر روز در روزنامه‌ها و تلويزيون مصاحبه مي‌کردند و مي‌خواستند در چشم باشند. نمي‌دانم کجاي دنيا اعضاي هيات مديره يک باشگاه اينقدر مصاحبه مي‌کنند. پروين هم فقط يک بار سر تمرين آمد و گفت من کاري از دستم برنمي‌آيد!

منافي گفت: از ابتداي فصل مي‌گفتند بازيکنان ما ميلياردي پول گرفتند. کدام ميلياردي؟ اعضاي تيم ما فقط 30 – 40 درصد از پول‌شان را گرفتند. واقعا بازيکنان ما امسال سختي‌هاي زيادي کشيدند و حق‌شان اين نبود.

مربي پرسپوليس درباره مسائل مختلفي که براي دايي پيش مي‌آمد و ممکن بود تمرکز او را بر هم بزند گفت: امسال فشار روي دايي خيلي زياد بود. خودش هم گفت که در طول دوران بازيگري و مربي‌گري بدترين سال خود را تجربه کرده است. مجبور بود بازيکنان را آرام کند که با بي‌پولي‌ها بسازند و احترام پيشکسوت را نگه دارند. از سوي ديگر خودش هم با پرونده قهرماني مبارزه مي‌کرد.

بازيکن سال‌هاي دور تيم ملي فوتبال و پرسپوليس در ادامه درباره انتشار قراردادهاي مربيان و بازيکنان و تاثير آن در فوتبال ما گفت: به اعتقاد من اين کار به هيچ وجه حرفه‌اي نيست. قرارداد مربي و بازيکن با يک باشگاه شخصي است و به هيچ کس ارتباطي ندارد. اي کاش اگر اين کار را مي‌کنند قرارداد تيم‌هاي صنعتي را هم رسانه‌اي کنند. البته همين الان هم مشخص شده که قرارداد استقلالي‌ها بيشتر از ما بود. تازه آن‌ها 80 – 90 درصد پول‌شان را گرفته‌اند اما فقط 30 – 40 درصد گرفته‌ايم. ضمن اينکه در آن سندي که از قرارداد براي ما منتشر شد، 2 ميليارد وزارت ورزش و ماشين‌هاي بدون سند و چک‌هاي برگشت خورده هم جزو دريافتي ما حساب شده بود.

او گفت: کفاشيان خيلي خونسرد و با خنده گفت که 2 ميليارد پرسپوليس را خرج کرديم رفت. اما جالب است که اين پول را هم جزو دريافتي‌هاي ما حساب کرده‌اند. به نظر من امسال يک سري افراد نمي‌خواستند پرسپوليس نتيجه بگيرد و اگر قرار باشد اين شرايط باقي بماند فصل آينده کار سخت مي‌شود.

منافي در پايان گفت: تکليف مديريت باشگاه بايد هرچه زودتر مشخص شود. سال آينده بايد در آسيا حضور داشته باشيم و به نظر من بايد خيلي قوي‌تر از سال قبل تيم ببنديم. خودتان ديديد که امسال سه تيم ايراني از ليگ قهرمانان آسيا حذف شدند. بنابراين کار در آنجا سخت است. الان هم با اين شرايط پرسپوليس از ساير تيم‌ها عقب مي‌ماند و شايد نتواند بازيکنان مورد نياز خود را جذب کند.

نظرات بینندگان