arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳

جزئیات بسته امنیت غذایی دولت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارگران همچنان مشمول دریافت یارانه خواهند بود، درباره احتمال افزایش حقوق کارگران پس از افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: حقوق و دستمزد کارگران همین دستمزد است و دولت تورم را کنترل خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی اظهار کرد: امسال دستمزد خوبی برای کارگران تعیین شده و دولت در تلاش است تا نرخ تورم را کنترل کند.

وی از تغییر نام سبد کالای یارانه‌ای به بسته امنیت غذایی خبر داد و درباره نحوه توزیع آن گفت: در حال حاضر مطالعاتی در خصوص میزان کالری مورد نیاز برای تامین سلامت خانواده‌ها صورت گرفته و دولت مصمم است تا در حوزه رفاه، برنامه اساسی خود را با طرح امنیت غذایی و مقابله با فقر دنبال کند تا غذایی که در سفره مردم قرار می گیرد با بهداشت و امنیت غذایی آنان در ارتباط باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بسته امنیت غذایی به روال سابق توزیع نخواهد شد، خاطر نشان کرد: دولت در بسته امنیت غذایی ارزش و میزان کالاهای مورد نیاز مردم در سبد غذایی را با در نظر گرفتن جامعه هدف پیش‌بینی کرده است.

ربیعی با اشاره به جهت‌گیری هدفمند بسته‌های امنیت غذایی، از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام (ره)، کودکان، زنان باردار دارای سوء تغذیه و خانواده‌هایی که از عدم مصرف مواد پروتئینی رنج می‌برند، به عنوان گروههای هدف بسته امنیت غذایی نام برد.

وی پیش بینی کرد: با توجه به تامین منابع مورد نیاز، بسته امنیت غذایی در چهار مرحله توزیع شود و در صورت شناسایی صحیح افراد نیازمند، اولین بسته امنیت غذایی اواخر اردیبهشت ماه به دست اقشار آسیب پذیر برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان بر ضرورت افزایش مشارکت کارگران و کارفرمایان در فعالیت‌های نظام بیمه‌ای تاکید کرد و گفت:‌ ایمنی فکری و امنیت شغلی نیروی کار در گرو عملکرد خوب دولت و وزارت کار در سازمان‌ تامین اجتماعی است و دولت درصدد است تا برای بالا بردن اشراف مشارکت کنندگان در بیمه‌ها و امانتداری شایسته گام‌های موثری بردارد.
نظرات بینندگان