arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳

نوبخت: افزایش کنونی قیمت بنزین با افزایش فاز اول هدفمندی قابل قیاس نیست/ اختصاص 10هزار میلیارد تومان یارانه تولید

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به تصمیم مردم درباره انصراف از یارانه احترام می گذارد ، گفت : در بحث افزایش قیمت بنزین نیز قرار نیست فشاری بر مردم تحمیل کنیم و به یک باره بنزین گران شود و افزایش قیمت کنونی رشد چندانی نسبت به کشورهای همسایه ما ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به تصمیم مردم درباره انصراف از یارانه احترام می گذارد ، گفت : در بحث افزایش قیمت بنزین نیز قرار نیست فشاری بر مردم تحمیل کنیم و به یک باره بنزین گران شود و افزایش قیمت کنونی رشد چندانی نسبت به کشورهای همسایه ما ندارد.

به گزارش انتخاب ، محمد باقر نوبخت در حاشیه بازدید از بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی و پروژه های پیرامون حرم در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مشهد در خصوص اینکه" آیا این امکان برای دولت هست که یارانه حمل و نقل را همانند یارانه نان به مردم بدهد" گفت: پرداخت این مبلغ ناچیز به همه مردم مشکلی را حل نمی کند و دولت از این موضوع استقبال نمی کند.
 
وی ادامه داد: اگر بتوانیم به جای اینکه پول را نقدی بدهیم که مانند قطراتی از دریاچه است و  مشکلی را حل نمی کنداین مبلغ جمع شود و در اختیار برنامه های عمومی قرار بگیرد در این صورت می تواند به اجرای پروژهای از این دست کمک کند.
 
نوبخت تاکید کرد: برای کمک به این برنامه های عمومی بود که از مردم درخواست شد تا با انصراف از یارانه به فعالیت‌های زیر بنایی کمک کنند.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بیان کرد: از تجزیه بودجه حمل و نقل به اجزای کوچک و ناقابل استقبال نمی‌کنیم تا بتوانیم کارهای عمرانی از این دست را انجام دهیم.
 
وی خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز از محل فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها 4 هزار و 800 میلیارد تومان تخصیص می‌یابد و 2 هزار و 400 میلیارد تومان علاوه بر 45 هزار و 500 تومان یارانه نقدی، سبد کالا به خانواده‌های نیازمند داده می‌شود.
 
نوبخت تصریح کرد: در قانون پیش‌بینی شد که 48 هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت‌ها به علاوه 11 هزار و 300 میلیارد تومان از محل بودجه عمومی به عنوان منبع برای فاز دوم هدفمندی‌ها اختصاص داده شود.
 
وی عنوان کرد: از این مبلغ در سال جاری 10 هزار میلیارد تومان از درآمد قانون هدفمندی به بخش تولید، 4 هزار و 800 میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان و 2  هزار میلیارد تومان نیز به بیمه بیکاری تخصیص می‌یابد.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به انصراف بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر از دریافت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، بیان داشت: با انصراف این افراد، یک هزار و 200 میلیارد تومان منبع صرفه‌جویی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه دولت علاقمند بود پرداخت یارانه ها به سمت کارهای اجتماعی برود افزود: در هر حال دولت به تصمیم مردم احترام می‌گذارد.
 
نوبخت با تاکید بر اینکه دولت خادم مردم است ابراز امیدواری کرد تا در حوزه حمل و نقل، بهداشت و درمان و تولید کشور با انصراف از یارانه‌ها کمک شود.
 
سخنگوی دولت ابراز داشت: افزایش 300 تومانی قیمت هر لیتر بنزین در مرحله دوم هدفمندی در مقایسه با کشورهای همسایه با افزایش چند برابر در فاز اول این قانون قابل قیاس نیست.
 
وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال با کمک مردم افزایش نرخ تورم  به زیر 25 درصد برسد.
نظرات بینندگان