arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 به روایت رویترز

خبرگزاری رویترز ترکیب احتمالی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای مسابقات جام جهانی 2014 را اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 خبرگزاری رویترز ترکیب احتمالی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای مسابقات جام جهانی 2014 را اعلام کرد.
 

رویترز درگزارش خود علاوه بر اعلام اسامی 23 بازیکن احتمالی ایران در جام جهانی، به توصیفی از هر یک از آنها نیز پرداخته است.

این ترکیب به شرح زیر است:

** دروازه بان ها: رحمان احمدی (سپاهان)، دانیل داوری (اینتراخت برانشوایگ) و علیرضا حقیقی (بازیکن قرضی اسپورتین کوویلیا از روبین قازان)

** مدافعان: پژمان منتظری (ام صلال)، مهرداد بیت آشور (ونکوور وایت کپس)، جلال حسینی (پرسپولیس)، خسرو حیدری (استقلال)، مهرداد پولادی (پرسپولیس)، امیر صادقی (استقلال)، هاشم بیک زاده (استقلال)، احسان حاج صفی (سپاهان)

** هافبک ها: جواد نکونام (الکویت)، آندرانیک تیموریان (استقلال)، اشکان دژاگه (فولاد)، مسعود شجاعی (لاس پالماس)، علیرضا جهانبخش (نایمخن)، بختیار رحمانی (فولاد)، مجتبی جباری (الاهلی- وی از تیم ملی کناره گیری کرده است)، قاسم حدادی فر (ذوب آهن)، یعقوب کریمی (سپاهان)

** مهاجمان: رضا قوچان نژاد (چارلتون)، محمدرضا خلعتبری (پرسپولیس)، کریم انصاری فرد (بازیکن قرضی تراکتورسازی از پرسپولیس)

توضیح رویترز از هر یک از بازیکنان مذکور نیز اینگونه است:

- رحمان احمدی: 33 ساله با 10 بازی ملی. وی دروازه بان نخست ایران بود که تمام دوران بازی خود را در ایران سپری کرده و در سه دوره برای سپاهان به میدان رفته است. وی در آخرین بازی مقدماتی جام جهانی ایران مقابل کره جنوبی به دلیل مهارهای خوبی که انجام داد، موجب صعود ایران به برزیل شد.

- دانیل داوری: 26 ساله با 3 بازی ملی. یکی از بازیکنان کی روش که خارج از ایران و از پدری ایرانی و مادری لهستانی متولد شده و توسط او به تیم ملی دعوت شده است. وی در نخستین بازی خود برای ایران در مقدماتی جام ملت های آسیا برابر تایلند دروازه تیم ملی را بسته نگه داشت. با زبان فارسی آشنایی ندارد اما برای قرارگرفتن در ترکیب اصلی بازیکنان باید با احمدی رقابت کند.

- علیرضا حقیقی: 26 ساله با 6 بازی ملی. در پرسپولیس و بعد از مهار پنالی علی دایی شهرت یافت. در سال 2012 به روبین قازان رفت اما نتوانست جایگاه خود را در این تیم حفظ کند و به صورت قرضی به باشگاه سابق خود بازگشت. وی اکنون در تیم دسته دومی اسپورتینگ کوویلیای پرتغال بازی می کند.

- پژمان منتظری: 30 ساله با 19 بازی ملی. مدافع راستی که زیر نظر کی روش به بازیکن ثابت تیم تبدیل شد و در هر سه مسابقه پایانی ایران در مقدماتی جام جهانی حضور داشت. برادر او هم عضو تیم ملی راگبی ایران است.

- مهرداد بیت آشور: 27 ساله با 4 بازی ملی. وی که متولد آمریکا است در سال 2012 برای دیدار دوستانه آمریکا برابر مکزیک دعوت شد اما بازی نکرد و در عوض یک سال بعد در مقدماتی جام ملت های آسیا مقابل تایلند، پیراهن تیم ملی ایران را پوشید. او به دلیل ایرانی بودن هر دو والدینش، اجازه بازی برای تیم ملی ایران را دارد و انتظار می رود برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی با منتظری رقابت کند.

- جلال حسینی: 32 ساله با 84 بازی ملی. صخره ای در قلب خط دفاعی تیم ایران که با عملکرد خوبش موجب چهارمین صعود ایران به جام جهانی شد. به دلیل توانایی در زدن ضربات ایستگاهی در حمله نیز برای تیم های مقابل تهدید محسوب می شود. وی گل نخست بازی با تایلند در مقدماتی جام ملت های آسیا را به ثمر رساند و باید به دقت مهار شود.

- خسرو حیدری: 30 ساله با 46 بازی ملی. مدافع راست که در مسابقات مقدماتی جام جهانی نقش پررنگی داشت. یک مبارز با تجربه که در شش باشگاه مختلف در ایران بازی کرده است.

- مهرداد پولادی: 27 سله با 17 بازی ملی. از سوی کی روش به تیم ملی دعوت شد و برای نخستین بار در جریان برد یک بر صفر تیم ملی مقابل ماداگاسکار بازی کرد. در سال 2012 به دلیل عصبانیت از تعویض در نیمه نخست یکی از مسابقات لیگ ایران ضربه محکمی را به یک در شیشه ای زد و به خاطر مجروحیت ناشی از این حرکت، از ناحیه انگشت تحت عمل جراحی قرار گرفت.

- امیر صادقی: 32 ساله با 12 بازی ملی. یکی دیگر از مدافعان قدرتمند تیم ملی که بعد از شش سال غیبت، در سال 2013 توسط کی روش دوباره دعوت شد.وی در دو بازی آخر مقدماتی جام جهانی بازی کرد و انتظار می رود در برزیل به همکاری خود با حسینی ادامه دهد. وی که گل نخست ایران در مقدماتی جام ملت های آسیا برابر لبنان را به ثمر رساند، یک تهدید جدی در ضربات ایستگاهی است.

- هاشم بیک زاده: 30 ساله با 16 بازی ملی. یک مدافع چپ توانا که استعداد بازی در مرکز دفاع یا در صورت لزوم در خط میانی را هم دارد. تنها گل او برای ایران، در فینال مسابقات 2007 غرب آسیا برابر عراق بود.

- احسان حاج صفی: 24 ساله با 56 بازی ملی. دیگر مدافع قدرتمند کی روش که سابقه کاپیتانی تیم ملی را هم در کارنامه دارد. متخصص در نواختن ضربات آزاد خطرناک با توانایی حرکت سریع در عرض و شوت زنی با پای چپ. وی همچنین قادر است پاس های بلندی را به داخل محوطه جریمه شوت کند.

_ جواد نکونام: 33 ساله با 139 بازی ملی. کاپیتان و بازی ساز تیم ملی در عمق. او برای دومین بار است که در جام جهانی حضور می یابد. متخصص در ضربات ایستگاهی که به عنوان اولین بازیکن ایرانی به همراه اوساسونا در لالیگای اسپانیا بازی کرده است.

- آندرانیک تیموریان: 31 ساله با 76 بازی ملی. یک هافبک دفاعی قدرتمند که با حضور در مسابقات جام جهانی 2006 و جام ملت های 2007 و 2011 مدت ها تکیه گاه تیم ملی بوده است. وی در تیم های فولام، برانسلی و بولتون انگلیس نیز بازی کرده است. زوج نکونام در خط میانی.

- اشکان دژاگه: 28 ساله با 11 بازی ملی. وی متولد تهران اما بزرگ شده آلمان است و در تیم جوانان این کشور نیز بازی کرده است.برای بازی مقدماتی جام جهانی با قطر در فوریه 2012 توسط کی روش دعوت شد و در نخستین حضور خود دو گل به ثمر رساند. بازیکن کناری که توانایی بازی در مرکز را هم دارد. وی در اوت 2012 با پیوستن به فولام پا جای پای تیموریان گذاشت.

- مسعود شجاعی: 30 ساله با 49 بازی ملی. یک هافبک با استعداد و با تجربه دیگر. بازیکن ثابت تیم ملی که در آرایش 4-2-3-1 از چپ حمله می کند. در جام جهانی 2006 برای ایران بازی کرد و سپس به اوساسونا رفت اما حضور او در اسپانیا به دلیل مصدومیت به پایان رسید.

علیرضا جهانبخش: 20 سال با 4 بازی ملی. بازیکن جناح راست که اولین بار در اکتبر گذشته برابر تایلند بازی کرد اما چهار بازی او برای اینکه هواداران منتظر عملکرد درخشانی از او در برزیل باشند، کافی بود. وی توانایی بازی در مرکز را هم دارد. رکورد او در گلزنی نیز خوب است چراکه در 26 بازی برای داماش قبل از رفتن به هلند، هشت گل به نام خود ثبت کرد.

- بختیار رحمانی: 22 ساله با 3 بازی ملی. یک هافبک جوان که از رده جوانان به تیم کی روش راه یافت. توانایی بازی با هر دو پایش را دارد.

- مجتبی جباری: 30 ساله با 29 بازی ملی. یک هافبک راست پا با قدرت پاسکاری بالا که بعد از سه سال غیبت دوباره در سال 2011 از سوی کی روش به تیم ملی دعوت شد. متخصص در ضربات ایستگاهی که به دلیل بیماری جام جهانی 2006 را از دست داد ولی امیدوار است در برزیل بازی کند.

- قاسم حدادی فر: 30 ساله با 15 بازی ملی. هافبک میانی که بعد از یک سال غیبت در بازی دوستانه ایران مقابل گینه دوباره در ترکیب تیم ملی قرار گرفت. در کنار برادر خود علیرضا در ذب آهن بازی می کند.

- یعقوب کریمی: 22 ساله با 6 بازی ملی. یک هافبک جوان هجومی که اولین بازی ملی خود را در سال 2012 انجام داد. در مسابقات قهرمانی غرب آسیا برای ایران به میدان رفت و چهار گل خود را بیشتر در مقابل تیم های ضعیف به ثمر رسانده است. بعید به نظر می رسد حضور فعالی در جام جهانی داشته باشد.

- رضا قوچان نژاد: 27 ساله با 11 بازی ملی. متولد ایران و بزرگ شده هلند که بعد از بازی در تیم های جوانان هلند توسط کی روش برای بازی در تیم ملی متقاعد شد. با به ثمر رساندن 9 گل در 11 بازی از جمله گل پیروزی ایران مقابل کره جنوبی در آخرین مسابقه مقدماتی جام جهانی، شروع بسیار خوبی در تیم ملی داشته است.

- محمدرضا خلعتبری: 30 ساله با 58 بازی ملی. یک مهاجم با تجربه که اخیرا از سوی کی روش زیاد بازی داده نمی شود. دیه گو مارادونا دو سال پیش در مدت کوتاهی که سرمربی الوصل امارات بود، او را دعوت کرد.

- کریم انصاری فرد: 24 ساله با 39 بازی ملی. در 19 سالگی به تیم ملی دعوت شد و در بازی دوستانه مقابل ایسلند گل پیروزی را به ثمر رساند. او که به علی دایی آینده ایران معروف بود، زیر نظر کی روش به یک نیمکت نشین تبدیل شده است و حرف و حدیث ها در مورد رفتن به اروپا نیز هیچکدام به حقیقت نپیوست.

نظرات بینندگان