arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹

واكنش شمقدری به حواشی دیشب در فیلم سیاسی برادرش

'جواد شمقدری'،- معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد اتفاقات و حاشیه هایی كه شب گذشته حین اكران فیلم سینمایی 'پایان نامه' (به تهیه كنندگی روح الله شمقدری) روی داد، اظهار داشت: این حاشیه ها، یك فرآیند طراحی شده بود و افرادی سعی داشتند به عمد رفتاری را به نام اصحاب رسانه انجام دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'جواد شمقدری'،- معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد اتفاقات و حاشیه هایی كه شب گذشته حین اكران فیلم سینمایی 'پایان نامه' (به تهیه كنندگی روح الله شمقدری) روی داد، اظهار داشت: این حاشیه ها، یك فرآیند طراحی شده بود و افرادی سعی داشتند به عمد رفتاری را به نام اصحاب رسانه انجام دهند.

وی گفت: بعضی واكنش های نامطلوبی كه در داخل سالن سینمایی برج میلاد روی داد، به علت ورود افرادی بود كه از جنس اهالی رسانه و هنرمندان نبودند.

شمقدری افزود: بسیاری از گفتمان ها و دیدگاه ها، در درون یك فیلم سیاسی مطرح می شود و مخاطبان نیز فارغ از نظرات و دیدگاه های خود می توانند با تماشای اثر به قضاوت در باره آن بپردازند و از دریچه ذهن فیلمساز یك اتفاق و موضوع را دوباره ببینند، هر چند ممكن است گروه یا افرادی ظرفیت دیدن یك فیلم سیاسی را نداشته و نتوانند كه آن را هضم و تحمل كنند.

وی افزود: معتقدم تداوم این روند الزامی است هر چند كه بنظر می رسد تعللی نیز در این زمینه داشته ایم و باید از همان ابتدای انقلاب تولید چنین آثاری را آغاز می كردیم.

معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اكثر مخاطبان سینما را برخوردار از ظرفیت های بالا دانست و یادآور شد: ممكن است گروهی با برنامه ریزی سعی در برهم زدن این نظم را داشته باشند و فضا را به گونه ای ترسیم كنند كه گویی تحمل و ظرفیت های مخاطبان كم است.

وی خاطرنشان كرد: این گروه، ساخت و تولید آثار سیاسی را بستر یكسری واكنش هایی از جانب خود قرار می دهند.
شمقدری گفت: امسال حداقل چهار فیلم سینمایی با رویكرد سیاسی تولید شده كه فقط برای یك تفكر و دیدگاه سیاسی نیست و به سلایق مختلف سیاسی تعلق دارد.

معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سعی شده تا در تولید این آثار، تناسب سیاسی رعایت شود و اگر دو فیلم مربوط به جریان خاصی است دو اثر دیگر نیز درباره جریان روبرو تولید شود.
وی اظهار داشت: تولید چهار فیلم سینمایی سیاسی در یك جشنواره تجربه جدیدی است، هر چند كه ممكن است افرادی نیز مخالف برخی مطالب و دیدگاه های فیلمساز باشند.

معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مردم حق دارند درمورد برخی وقایع پشت پرده كه تاكنون به علت های مختلف پنهان مانده اند آشنا شوند و یكی از راه های مطلع شدن آنها ساخت و تولید همین فیلم های سینمایی است.
وی گفت: هر چند كه معتقدم، افق تولید فیلم های سیاسی باید بین المللی و رویكرد جهانی داشته باشد و نباید فقط در مناسبات داخلی متوقف شود.
شمقدری افزود: امسال دو فیلم در دست تولید است كه در آنها سعی شده سرنخ های برخی اتفاقات كه طراحی آنها در خارج از كشور صورت گرفته را مطرح كند و امیدوارم سال آینده(1390) اكران شوند.

نظرات بینندگان