arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

صدیقی: آدم‌های ترسو و رفاه‌طلب توان مقابله با قدرت‌های بزرگ دنیا را ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : امام جمعه موقت تهران گفت: آدم‌های ترسو، طمع‌کار و رفاه‌طلب نمی‌توانند مرد جنگ باشند و توان مقابله با قدرت‌های بزرگ دنیا را ندارند، چون در باتلاق دنیا گیر کرده‌اند.
 خبرگزاری فارس: آدم‌های ترسو و رفاه‌طلب توان مقابله با قدرت‌های بزرگ دنیا را ندارند
 
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران در نشست سه روزه بصیرت فاطمی که به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد و کاشان در دفتر مرکزی این اتحادیه برگزار شد به تفسیر آیه کریمه یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَاتَّقُواْ اللّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ پرداخت و با بیان اینکه ما غرق در نعمت‌های الهی هستیم، افزود: یکی از این نعمت‌های مهم الهی پدیده انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به آیه لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزیدَنَّکُمْ، تاکید کرد: بدانید خیلی نعمت دارید و یکی دیگر از این نعمت‌ها جنبش‌های دینی در متن دانشگاه‌ها است.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه که قبل از انقلاب اجازه حضور علما در دانشگاه را نمی‌دادند، افزود: بنده چند سالی است با دانشگاه‌ها در ارتباط هستم و در خیلی از دانشگاه‌های تدریس کردم و اعتقاد دارم امروزه تشکل‌های دانشجویی سنگرهای امام حسین(ع) در دانشگاه‌ها هستند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: در گذشته سایه دین را در دانشگاه می‌زدند اما امروز جرقه اعتکاف‌ها در دانشگاه‌ها زده شد و محور اعتکاف مساجد دانشگاه هستند.

وی افزود: مسئله منافقین و آیات نفاق مخصوص مدینه نیست، آیات نفاق در مکه نازل شده است، نفاق یک پدیده مدنی نیست، پدیده مکی است یعنی نفاق همزاد انقلاب اسلامی است و زمانی که اسلام متولد شد، نطفه نفاق هم منعقد شده‌است و همواره پا به پای اسلام به ما تنه زده و خطر نفاق و منافقین بسیار جدی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به یکی از دستورات همیشگی اسلام به ایه واعدوا لهم مااستطعتم من قوه، افزود: این دستور، دستور محکم و غیر قابل تخصیص است، دستور تاکید خدا به جبهه بندگی و توحید این است که کسی منتظر نماند.

حجت الاسلام صدیقی، اظهار داشت: شما باید هویت و موجودیت خود را با اقتدار پیش ببرید و باید با همه وجود به دنبال تامین نیرو باشید تا جایی که دشمن باورش شود هیچ غلطی نمی‌تواند کند.

وی یکی دیگر از دستورات کلیدی در آیین عزت ساز اسلام را عدم تسلط کافرین بر مسلمانان دانست و با اشاره به توافق ژنو افزود: هرنوع اشرافی از کافر و تمکین مسلمان خلاف رکن دین است و دشمن نباید حق داشته باشد به اسرار ما دست پیدا کند و ما متاسفانه قدر نعمت را نداستیم و از نعمت الهی صیانت نکردیم و در خیلی از اتفاقات با محور دین به حبل الله چنگ نزدیم و کار دست غربگرایان افتاد و اکنون نیز باید تضرع کرد.

 امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: فضای اکنون یک انسجام معنوی را می‌طلبد.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، چند کار را که موجب سعادت و فخر مومن در دنیا و آخرت می‌شود بر شمرد و تاکید کرد: اولین مورد آن شب زنده داری و نماز شب است و در مرحله دوم استغنا عن‌الناس است که این قسمت بار سیاسی خیلی بالایی دارد و اگر این دستور الگوی یک مسلمان قرار گیرد دیگر آدم در مذاکرات سرش را خم نمی‌کند، برای به دست آوردن کمترین چیزی، همه چیز را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه خیلی‌ها با اشرافیتی که دارند وابسته هستند و توان تحمل سختی را ندارند، افزود: آنها فکر می‌کنند مردم توان مقاومت ندارند، مردمی که فرزندانشان در جنگ شهید می‌شد آن‌ها را در بالای دست می‌گرفتند و می‌گفتند این گل پرپر ما هدیه به رهبر ما، آیا این آدم‌ها توان مقاومت ندارند؟ خودتان نمی‌توانید ایستادگی کنید، ما باید تسحیلات هسته ایمان را بدهیم؟

حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه تاکید کرد: مومن وقتی ایمانش کامل است که از کسی چیزی نخواهد، یک انسان مومن دستش را هیچ‌گاه در برابر دشمن دراز نخواهد کرد و البته این طبیعی است که دشمن امتیازی نخواهد داد، یک تجربه را چند بار آقایان می‌خواهند تجربه کنند؟

وی افزود: امام از انجایی که خوب می‌فهمیدند، خوب هم بر دهان استکبار می‌کوبیدند و چون امام محکم بودند آنها نیز می‌ترسیدند و عقب نشینی می‌کردند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آدم‌های ترسو، طمع کار و رفاه طلب این‌ها نمی‌توانند مرد جنگ باشند و توان مقابله با قدرت‌های بزرگ دنیا را ندارند چون در باتلاق دنیا گیر کرده‌اند.

وی با انتقاد از سیاست‌های دولت افزود: متاسفانه مسئولین در تقابل با دشمن ضعیف بوده حتی توان جوابگویی هم نداشته اما در برابر مردم خودمان با جسارت و با صلابت برخورد می‌کنند که این برخلاف اشداء علی الکفار و رحما بینهم است و منشا همه این رفتارها را ایمان و اعتقاد به خدا دانستند.

در ادامه حجت‌الاسلام صدیقی همه دانشجویان را فرزندان معنوی خود دانست و به همه دانشجویان تاکید کرد که یکی از راه‌های تقویت ایمان نماز شب است و هیچ چیز چون نماز شب نمی‌تواند ریشه‌های ایمان را آبیاری کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان