arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۷۲۵
تعداد نظرات: ۴۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

مردم برای محمدرضا لطفی «ایران ای سرای امید» سر دادند/ بدرقه «لطفی» با اشک‌های حسین علیزاده و هوادارانش

مراسم تشییع پیکر محمدرضا لطفی استاد موسیقی سنتی ایران در تالار وحدت در حال برگزاری است و مردم برای مشایعت وی قطعه «ایران ای سرای امید» را خواندند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


مراسم تشییع پیکر محمدرضا لطفی استاد موسیقی سنتی ایران در تالار وحدت در حال برگزاری است و مردم برای مشایعت وی قطعه «ایران ای سرای امید» را خواندند.

مراسم تشییع پیکر محمدرضا لطفی صبح امروز یکشنبه 14 اردیبهشت ماه در تالار وحدت آغاز شد و هم‌اکنون در حال برگزاری است.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسین فریدون مشاور عالی رییس جمهور و همچنین تعداد زیادی از هنرمندان در تالار وحدت حضور دارند.

جنتی و حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در ابتدای این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند.

این مراسم با حضور جمعیت زیادی از مردم آغاز شد و هنگامیکه پیکر این نوازنده تار وارد محوطه تالار وحدت شد، قطعه «ایران ای سرای امید» پخش و مردم برای مشایعت این استاد موسیقی سنتی ایران با تکرار این قطعه او را همراهی کردند.


  لطفی با اشک‌های حسین علیزاده و هوادارانش بدرقه شد

پیکر زنده یاد محمدرضا لطفی صبح 14اردیبهشت ماه روی دوش دوستداران و شاگردانش از مقابل تالار وحدت به سمت زادگاهش گرگان بدرقه شد.

محوطه تالار وحدت و خیابان استاد شهریار که منتهی به این تالار می‌شود امروز برای وداع با محمدرضا لطفی مملو از جمعیت بود.

این مراسم با پخش قطعه موسیقی «ای ایران ای سرای امید» اثر محمدرضا لطفی و با صدای محمدرضا شجریان آغاز شد.

در مراسمی که با اجرای سیدعباس سجادی برگزار شده بود،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من از طرف رئیس جمهور این ضایعه بزرگ را خدمت همه علاقه‌مندان این هنرمند مردمی تسلیت عرض می‌کنم.

علی جنتی با حضور در مراسم تشییع پیکر محمدرضا لطفی با بیان این مطلب گفت: راز محبوبیت استاد محمدرضا لطفی در باورهای اعتقادی او و ارتباط تنگاتنگش با مردم بود.

وی افزود: لطفی سخن مردم و آنچه در قلب مردم بود را با زخمه تار خود به منصه ظهور می‌رساند و در طول بیش از چهار دهه ارتباط با مردم آثار فاخری را از خود به یادگار گذاشت و عمر خود را در خدمت مردم و آرمان‌های انقلاب اسلامی صرف کرد.

جنتی گفت: امروز این جمعیت عظیمی که برای بدرقه استاد محمدرضا لطفی در اینجا جمع شده‌اند گوشه‌ای از علاقه و محبت و عشقی است که مردم ایران به این هنرمند دارند.

وی ضمن تاکید بر بی نظیری تار لطفی ادامه داد: لطفی یکی از چهره‌های ماندگار موسیقی ایران بود و بی شک هنرمندان ما وظیفه دارند راه او را ادامه دهند و ارتباط مردمی را با آحاد ملت ایران حفظ کنند تا به محبوبیتی مثل وی برسند.

وی در پایان علو درجات و غفران رحمت الهی را برای آن مرحوم از خداوند منان خواستار شد و درگذشت وی را به خانواده وی و تمامی جامعه هنری کشورمان تسلیت گفت.

علی اکبر شکارچی هم در این مراسم حضور داشت‌ و در حالی که در سوگ یار دیرینش اشک می‌ریخت قطعه‌ای از موسیقی لری را که حالت مویه داشت برای حاضران اجرا کرد.

سپس داریوش طلایی مقابل پیکر لطفی قرار گرفت و گفت: استاد محمدرضا لطفی استاد موسیقی ایران رفت و ما را تنها گذاشت. افسوس و دریغ که زود رفت.

این نوازنده پیشکسوت تار ادامه داد: لطفی عاشق ایران و مردمش بود. چه زمانی که قطعه «ای ایران ای سرای امید» را ساخت و چه زمانی که دور از ایران قطعه «وطنم آرزوست» را با آن شور و شوق در فراق ایران نوشت.

وی افزود: من تاثیری را که در این قطعه موسیقی دیدم در هیچ موسیقی ندیدم. عشق لطفی به موسیقی از عشقش به مردم ایران سرچشمه می‌گرفت.

او با اشاره به فعالیت‌های این هنرمند درگذشته اظهار کرد: لطفی زمانی که یک هنرجو بود موسیقی را به بهترین نحو یاد گرفت و زمانی که آموزش موسیقی را شروع کرد آنچه را که داشت در طبق اخلاص گذاشت و آموزش داد.

طلایی به توجه لطفی به جوانان نیز اشاره کرد و گفت: او دنبال سودا گری در موسیقی نبود نسل‌های زیادی در کنار لطفی رشد کردند و به جامعه معرفی شدند.

او قطعاتی ساخت که به دل مردم نشست و وقتی به ایران بازگشت با عشق در راه تعالی موسیقی فعالیت کرد و به طور خستگی ناپذیری تلاش داشت.

طلایی در پایان سخنانش گفت: لطفی کسی بود که پای عشق و عقایدش ایستاد و تا آخرین لحظات تمام فکر و ذهنش همین مساله بود.

بخش دیگری از این مراسم به اجرای نی‌نوازی هوشمند عبادی با صدای سجاد مهربانی اختصاص داشت.

محمود دولت‌آبادی یار دیرین لطفی نیز در این مراسم حضور پیدا کرد و در سخنانی گفت: امروز برای گفتن تسلیت به بازماندگان لطفی آمده‌ام که هم حوزه خاص و هم حوزه عام را در بر می‌گیرد. حوزه خاص به خانواده این همسر‌،فرزند و بستگان نزدیکش اختصاص میابد و حوزه عام ابتدا شاگردان او و سپس تمام مردمان ایران هستند که خوب است با وجود فقدان موسیقی در کشور هنوز به تمامی مسخ نشده‌اند.

خالق «کلیدر» ادامه داد: زندگی من با لطفی داستان‌ها دارد که جایش اینجا نیست. پس از انقلاب دوستانم از من جدا شدند و هر کدام به سمتی رفتند و لطفی هم به سمتی رفت.

وی افزود: بازگشت حسین علیزاده به کشور بسیار هوشمندانه بود. او خیلی خوب فهمید باید دم به دم مردم با سازش بنوازد حتی در فضایی که چندان آزاد نیست. اما لطفی راه قلندری آغاز کرد. البته من هم چند باری او را دیدم برای نوکردن دوستی‌ها و چه خوب بود.

محمود دولت آبادی ادامه داد: لطفی به کشور دیر آمد و به رقم برهم خوردن هنجارها و دریافتن نابه هنجاری که برای او کم نبود آمد و وظیفه‌ی نهایی‌اش را انجام داد و با پذیرش هنرجویان و تلاش برای آموزش کار را پیش گرفت.

او همچنین گفت: لطفی در این اواخر خودش را فراموش کرده بود و خیلی از مسائل را رعایت نمی‌کرد که این باعث غصه اطرافیانش شده بود.

در بخش دیگری از این مراسم حسین علیزاده مقابل پیکر زنده یاد محمدرضا لطفی قرار گرفت و گفت: سلام بر محمدرضای عزیز فکر می‌کنم امروز مخاطب همه ما خود لطفی است. شاید هیچ وقت چنین اتفاقی نیفتاده بود که مردم از هر قشری و با هر سلیقه‌ای آمده‌اند که این هنرمند بزرگ را همراهی کنند و با او عهد ببندند که او را همیشه در دلشان و در حافظه تاریخی‌شان دارند.

علیزاده در حالی که به شدت اشک می‌ریخت و به پیکر لطفی می‌نگریست گفت: دیدن چنین صحنه‌ای واقعا سخت است.

این نوازنده مطرح در بخش دیگری از سخنانش به آشنایی خود و لطفی اشاره کرد و گفت: من و محمدرضا سال 47 در یک جشن تولد با هم آشنا شدیم. آن زمان من سال دوم یا سوم هنرستان بودم و سن کمی داشتم یادم است وقتی در مقابلش قرار گرفتم قدم به او نمی‌رسید. لطفی آن زمان هم مثل سرو بود.

او ادامه داد: برخورد زیبایی با هم داشتیم و هرچه را که در خود نداشتیم در یکدیگر می‌دیدیم و از هم طلب می‌کردیم البته امروز می‌گویم که او همه چیز داشت.

وی افزود: من هنرستانی بودم و لطفی عاشق قطعات وزیری بود و دوست داشت که او در هنرستان باشد سرانجام توانست به صورت شبانه به هنرستان بیاید .

علیزاده همچنین گفت: از طرف جامعه موسیقی از ملت ایران قدردانی می‌کنم که همیشه هنرمندان را حمایت می‌کند. البته لطفی سبک بال رفت و متاسفانه در حال از دست دادن تک تک هنرمندان هستیم.

در انتهای مراسم توسط سیدعباس سجادی اعلام شد که محمدرضا شجریان به دلیل اینکه در ایران حضور ندارد نتوانسته در این مراسم حاضر شود و همینطور هوشنگ کامکار بزرگ خانواده کامکارها به دلیل مسافرت برای اجرای برنامه فرصت حضور پیدا نکرده است.

به گزارش ایسنا در این مراسم چهره‌هایی چون حسین فریدون‌ (برادر رئیس جمهور)‌، علی مرادخانی (معاون وزیر ارشاد در امور هنری)،‌ پیروز ارجمند(مدیر کل دفتر موسیقی)،‌علی ترابی(مدیرعامل انجمن موسیقی)،‌ محمد سریر ‌، حمید متبسم‌، هنگامه اخوان‌، هوشنگ ظریف‌، بهداد بابایی‌، رضا فیاضی‌، حسن ریاحی‌، فاضل جمشیدی‌، مسعود شعاری و ... حضور داشتند.



مراسم خاکسپاری استاد لطفی در گرگان برگزار می‌شود


رییس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: با موافقت همه اعضای شورای اسلامی این شهر، پیکر استاد ˈمحمدرضا لطفیˈ در بافت قدیم گرگان دفن خواهد شد.

ناصر گرزین، شب گذشته(13 اردیبهشت) در هشتادوششمین جلسه رسمی و علنی این شورا افزود: مقدمات کار برای برگزاری مراسم باشکوه تشییع پیکر استاد لطفی به سرعت توسط اعضای شورای اسلامی شهر گرگان پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: محله سبزه مشهد گرگان (لاله سیزدهم) با پیشنهاد جامعه هنری استان و موافقت خانواده مرحوم و مصوبه تمام اعضای شورای شهر و همراهی شهردار در این زمینه، برای خاکسپاری تصویب شده است.

وی ادامه داد: براساس این مصوبه، هیچ پیکر مرحوم دیگری در این مکان دفن نخواهد شد و به مرور زمان، محل دفن پیکر این استاد فرزانه و ارزشمند موسیقی ایران و حتی جهان، به مرکز فرهنگی مرحوم استاد لطفی، ارتقاء خواهد یافت.

رییس شورای اسلامی شهر گرگان افزود: استاد لطفی چهره تکرار ناپذیر در عرصه موسیقی بوده و امروز بر همه تکلیف است تا آنچه در شان، جایگاه و منزلت استاد است، را در گرگان شاهد باشیم.

به گفته گرزین، با وجود شاگردان و هنردوستان کشورمان، آثار هنری این استاد فرهیخته در جامعه باید بسط و گسترش یابد.

پیکر پاک استاد لطفی صبح یکشنبه در مقابل تالار وحدت تهران تشییع و جهت خاکسپاری به گرگان منتقل خواهد شد که روز دوشنبه مراسم تشییع اصلی و خاکسپاری از ساعت 9 صبح از مقابل تالار فخرالدین اسعد گرگانی این شهر برگزار می شود.

استاد محمدرضا لطفی موسیقیدان ایرانی بامداد روز جمعه 12 اردیبهشت دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۱۹
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
3
381
چی می شد یبار ایشنو تو تلوزیون میلی نشون می دادند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
اگر جزء دار و دسته آقای ضرغامی بود حتما اینکار رو میکردن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
اونوقت دیکه کسی به مهمونای سفارشی ضرغامی توجهی نمی کرد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
جملتون بغضم رو ترکوند...
علی
| UNITED STATES |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
تلوزیون ملی چند بار ایشون رو دعوت کرد و مصاحبه های ایشون رو در مورد اهنگ ایرانی و ابتکاری که داشتند بیان کرد ولی عمرشون کفاف نداد
اصلا ایشون
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
2
74
بهتر لينگ دانلود آعنگ را بزاريد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
457
21
بهتره شما دوستان تجدیدنظر طلب از امثال شجریان حمایت کنید که هم آغوش بی بی سی و صدای آمریکاست نه امثال جناب لطفی!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
تورا خدا دیگه لطفی را برای خودتون مصادره نکنید . او هم مثل شجریان هنرمندی آزاده بود
نیکان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
ما خبرگزاریهای کشورهای دیگر را معاند نمیدانیم .استاد شجریان را نیز بخاطر هنر و مردمی بودنش دوست داریم .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
من موندم شما چی میگین؟ ساز و طرب مگه حروم نیست به دین شما؟ اینا چرا با خودشونم تناقض دارن؟ :(
دانشجو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
استاد لطفی هم آغوش ملتش بود مثل استاد شجریان حالا هر کدام به سبکی نه هم آغوش تفکر طالبانی برخی ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
همه اشتباه دارند و معصوم نیستند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
میشه بسسسسسسسسسهههه؟؟؟؟؟!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
ما با افتخار و سربلندی از خسرو آواز ایران حمایت می کنیم چون مثل شما نون به نرخ روز خور نیستسم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
نه بابا؟ یادتون رفته که چه خون دلها به خورد زنده یاد لطفی دادید؟ یادتون رفته که از نظر شما ایشون حق نداشت برگرده به کشور خودش؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
چی میگی این وسط ؟ همه چی را سیاسی میکنه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
دوست عزیز شما بهتربود درد دل لطفی و لطفی ها را میدانستی و بعد از یار همیشه اش بزرگ مرد عرصه موسیقی ایران و اسطوره بی نظیر اواز استاد شجریان که صدای دل او وتار اوست سخن میگفتی . حیف ....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
شما لطفی را می شناسی /؟ که از هم رزمش سخن میگوِِیی؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
3
208
....به شیخ بگویید دیدن سازحرام نیست.
درود برشما ای چاووش ایران. لطف لطیف وزخمه ونجوای سازتوفراموش شدنی نیست.
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
107
سلام.اي كاش قدر و منزلت هنرمندان و يا هر شخصي كه بي منت به ايران و براي ايران كاري انجام مي دهد را در زمان حياتش بدانيم،تا فرهنگ خدمت به كشور گسترش بيابد.وقتي عمر هر شخصي تمام شد....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
114
استاد لطفی حیف بودی .حیف.
amir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
112
پیش ساز تو من از سحر سخن دم نزنم
که زبانی چو بیان تو ندارد سخنم
چه غریبانه تو با یاد وطن می نالی
من چه گویم که غریب است دلم در وطنم
همه مرغان هم آواز پراکنده شدند
آه از این باد بلاخیز که زد در چمنم
شعر من با مدد ساز تو آوازی داشت
کی بود باز که شوری به جهان در فکنم
بی تو آری غزل «سایه» ندارد "لطفی"
باز راهی بزن ای دوست که آهی بزنم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
1
64
با او "احد" ببندند که او را همیشه در دلشان و در حافظه تاریخی‌شان دارند.
چشمتون روشن! عهد یا احد؟!!
ارزش نوشتتون رو با این اشتباهات کودکانه پایین نیارید.

خدا رحمتش کنه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
شوما ببخشید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
دی : راس میگه این دیگه چیه
مژگان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
53
ای کاش روزی بیاد که تلوزیون خودمون اساتید موسیقی رو با نوازندگانشون نشون بده اونوقت ببینید چند درصد pmc و.... نگاه میکنند چقدر حیف که بچه هامون به جای اینکه استادان شجریان ناطری سراج عقیلی کامکارها عندلیبی و .... بشناسند ارش شکیرا و ریحانا و ... می شناسند.
ایا با دیدن موسیقی اصیل خودمان و شعرهای سعدی مولانا حافظ گمراه میشوند؟ ؟
امان از نادانی!!!!!!!!!
پاسخ ها
زمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
سخنی نغز و بسیار بجا بود. ای کاش ....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
کاش میشد صدها مثبت داد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
اتفاقا این برنامه ای است که جوانهای ما برن سراغ موسیقی غیر ایرانی. این هم یه کاغذپاره دیگه است.
فرزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
18
درگذشت این استاد را به خانواده و بستگانش تسلیت عرض می کنیم و از خدای منان طلب صبر برای ایشان داریم. ما هم در غمتان شریک هستیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
26
درود خدا بر بزرگان موسیقی ایران از لطفی گرفته تا ابر استاد یگانه محمد رضا شجریان و استاد فرزانه شهرام ناظری
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
23
واقعا سازش خوراک تنهایی ها است
تقی
|
UNITED STATES
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
11
میگفت ان رباب که مردم زانتظار دست وکناروزخمه عثمانم ارزوست رفتی وازرفتن توقلب ایینه شکسته اسمان خاکستری رنگ
خشایار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
14
همواره در قلب ما جا داری استاد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
2
23
;صداو سیما نه لطفی را نه بزرگ مردانی چون استاد شجریان را به مردم معرفی نمیکند . چون حق گفتند و حق میگویند . وقتی از دست رفتند چند لحظه اعلام و عزاداری .....اگر رسانه دشمن هم معرفی کند وصله میچسبانند و از هنرمندان واسطورهها و ملت خجالت هم نمی کشند .تا کی......
ناشناس
|
FRANCE
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
17
ای کاش این نازنین استاد تار و سه تار و موسیقی ، به همراه دیگر هنرمندنازنین عطالله خرم هرگز نمی مرد .خیلی زود رفتند .هنرایران به انها نیاز دارد .ای کاش باستانی پاریزی نمی مرد چونکه دهه ها باید بگذرد تا ایران یک لطفی ، یک خرم و یک باستانی پاریزی بیابد...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
23
گرگانی ها فردا با حضور حداکثری ارادت خود را به این گوهر جاوید موسیقی ایران نشان خواهد داد
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
7
اگر جزء دار و دسته آقای ضرغامی بود حتما اینکار رو میکردن
جان به لب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
6
ای خدا تا کی باید این ملت تمنایشان نشان دادن فرهنگ و هنرشان باشد ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
5
نازنین استادم یاد وخاطره ات تاهمیشه در دلم زنده خواهد بود...
سید حسین فخر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
6
برخیز استاد!!
گوشه‌های موسیقی
بی تو
گوشه‌نشینند!!
«ابو عطا»، عطای نغمه‌ها را بی‌تو به لقایش می‌بخشد!
جز از پنجه‌ی زرین تو، «همایون» شنیدنی نیست!
همه‌ی پایه‌های‌ «سه‌گاه» لَنگ می‌زند وقتی نباشی!
نقطه‌ی «وحدت» را در کجای «تالار» بجوییم بی‌تو؟!
«اصفهان» در چهارباغ ترنم انگشتان تو نصف‌جهانی بود!
از این پس، دیگر «شور»، جز «نوای» دلشورگی نیست!
و موسیقی بی‌تو «لطفی» ندارد!
برخیز، استاد!!...........
نظرات بینندگان