arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹

واکنش برلوسکنی به تظاهرات زنان ایتالیایی

نخست وزير ايتاليا با بي اعتنايي به تظاهرات زنان ايتاليايي در اعتراض به اقدامات غير اخلاقي خود آن را اقدامي نسنجيده از سوي رقباي سياسي‌اش براي كنار زدن وي از قدرت از راه‌هاي غير دموكراتيك دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزير ايتاليا با بي اعتنايي به تظاهرات زنان ايتاليايي در اعتراض به اقدامات غير اخلاقي خود آن را اقدامي نسنجيده از سوي رقباي سياسي‌اش براي كنار زدن وي از قدرت از راه‌هاي غير دموكراتيك دانست.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از خبرگزاري فرانسه، سيلويو برلوسكني، نخست وزير ايتاليا در يك مصاحبه تلفني با يكي از شبكه‌هاي تلويزيوني اين كشور گفت: تظاهرات‌هاي سراسري چند روز اخير بهانه‌اي براي جذب حمايت به منظور پيگرد قانوني من است كه هيچ تطابقي با واقعيت ندارد.

وي افزود: من بسيج كوركورانه‌اي را كه به طور معمول توسط جناح چپ عليه من انجام مي‌گيرد ديدم. اين جناح وقتي قادر نيست به طور دموكراتيك و از طريق صندوق‌هاي راي‌ بر رقيب خود پيروز شود، از هر بهانه‌اي براي از صحنه به در كردن من استفاده مي‌كند.

روز گذشته هزاران زن ايتاليايي در اعتراض به رسوايي‌هاي اخلاقي برلوسكني كه به عقيده آنها منجر به مخدوش شدن چهره آنان نزد جهانيان شده است، به خيابان‌هاي اين كشور ريختند.

برلوسكني در ادامه بيان داشت: هر زني كه تاكنون فرصت اين را داشته كه من را بشناسد، مي‌داند كه من چه احترامي براي آنها قايل هستم. من هميشه در نهايت توجه و احترام نسبت به آنان رفتار كرده‌ام.

وي افزود: من همواره سعي كردم شرايطي فراهم شود كه هر زني اين احساس را داشته باشد كه به نوعي ويژه است.

برلوسكني در حال دست و پنجه نرم كردن با اتهاماتي مبني بر پرداخت پول براي داشتن رابطه غير اخلاقي با يك دختر نوجوان و سوء استفاده از جايگاه خود براي آزاد كردن وي از زندان بوده است.

چند روز پيش، دادستان‌هاي ايتاليا درخواست كردند كه برلوسكني به اتهام سوء استفاده از قدرت و داشتن رابطه غير اخلاقي با يك دختر نوجوان كه در قانون ايتاليا جرم محسوب مي‌شود، سريعا در دادگاه محاكمه شود.

كريستينا دي سنسو، قاضي بررسي كننده اين پرونده قرار است اين هفته تصميم خود را براي موافقت با درخواست دادستان‌هاي ايتاليا و تعيين تاريخ دادگاه برلوسكني در ماه‌هاي آينده اعلام كند.
نظرات بینندگان