arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

ابراز نگرانی هیلاری کلینتون از گسترش فرهنگ خشونت در آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 هیلاری کلینتون که نامزد اصلی دمکرات ها برای انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا به شمار می رود از فرهنگ خشونت و حملات مسلحانه در این کشور ابراز نگرانی کرد و خواستار اقدام فرهنگی و سیاسی برای پایان دادن به این پدیده در آمریکا شد.
 

به گزارش ایرنا؛ هیلاری کلینتون که روز سه شنبه در نشستی درباره سلامت رفتاری در مریلند آمریکا سخن می گفت، تصریح کرد که فرهنگ حمل سلاح در آمریکا از حد خارج شده و باید این فکر که می توان همه جا و همه وقت سلاح حمل کرد تغییر کند.

کلینتون گفت: اینکه همه بتوانند اسلحه حمل کنند به نفع اکثریت مردم نیست.

این سخنان که می تواند به تلاش کلینتون برای بهبود چهره خود در افکار عمومی در راستای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 مرتبط باشد در حالی بیان می شود که آمریکا با پدیده خشونت مسلحانه و تلفات گسترده آن دست و پنجه نرم می کند.

بر اساس آمارها، ایالات متحده دارای بیشترین تعداد سلاح سبک نسبت به جمعیت این کشور است؛ به گونه ای که در برابر هر 100 نفر جمعیت ایالات متحده 90 قبضه تفنگ و سلاح کمری در این کشور وجود دارد.

این مساله تبدیل به یک بحران اجتماعی در آمریکا شده به گونه ای که شهرهای مختلف این کشور هر روز شاهد خشونت مسلحانه می باشد.

انتقادها در آمریکا به دسترسی گسترده به سلاح سال گذشته زمانی شدت پیدا کرد که جوانی مسلح با ورود به یک مدرسه ابتدایی در شهر نیوتاون ایالت کانتیکت، 20 کودک 6 و 7 ساله را به همراه معلمان آن ها را به قتل رساند.

به دنبال این کشتار، فشار افکار عمومی و انتقاد به دسترسی آزادنه مردم به اسلحه باعث شد که باراک اوباما و برخی مقام های کنگره خواستار بررسی قوانین حمل و نگهداری سلاح در کشور و ایجاد محدودیت هایی در این زمینه شوند.

این تلاش ها با مخالفت ˈانجمن ملی اسلحهˈ و طرفداران حمل سلاح روبرو شده که می گویند این تلاش ها نقض آزادی فردی در آمریکا و بهانه ای برای کم کردن آزادی های مدنیست.

ˈانجمن ملی اسلحهˈ یک از قدرتمندترین لابی ها در ساختار سیاسی آمریکا به شمار رفته و بسیاری از نمایندگان کنگره از جمله دموکرات ها از آن پشتیبانی می کنند.

نظرات بینندگان