arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳

کامرون: در صورت استقلال اسکاتلند هم استعفا نمی‌کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 «دیوید کامرون»، نخست‌وزیر انگلیس به همپیمانان خود گفت حتی اگر اسکاتلندهای در همه پرسی 18 سپتامبر به استقلال رأی دهند، از سمت خود بعنوان نخست‌وزیر استعفا نخواهد کرد.

براساس این گزارش، کامرون با این اظهارات خواسته به اسکاتلندی‌ها پیام دهد که گمان نبرند آینده وی بعنوان رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس به نتیجه این همه پرسی گره خورده است.

گاردین می افزاید، «کامرون در اسکاتلند نامحبوب است و دفتر نخست‌وزیری انگلیس احتمالاً نگران است که برخی از اسکاتلندی‌ها به استقلال اسکاتلند از بریتانیا رأی‌ دهند تا از این طریق نارضایتی خود را از محافظه‌کاران نشان دهند و شاید هم به این امید دارند که کامرون از قدرت کنار برود.»

نظرسنجی ماه گذشته «ICM» نشان داد که 42 درصد از مردم اسکاتلند می‌خواهند به همه‌پرسی استقلال از انگلیس «نه» بگویند و در حالیکه 39 درصد خواستار جدایی از انگلیس هستند و 19 درصد نیز هنوز تصمیمی نگرفته‌اند.

به اعتقاد برخی تحلیلگران، کامرون مدتهاست با موضع گیری علیه استقلال اسکاتلند،‌ عملا نگرانی خود را از این مسئله نشان داده است؛ ضمن اینکه،‌ رسانه های این کشور تبلیغات سنگینی برای مجاب کردن ساکنان این منطقه برای «نه»گفتن به استقلال آغاز کرده اند. با توجه به این تحرکات و نگرانی ها به نظر می رسد استقلال این منطقه، شکست سیاسی سنگینی برای حزب حاکم انگلیس رقم بزند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان