arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

ايران با شکست مقابل ژاپن نايب‌قهرمان شد

ايران در نبردي دشوار قهرماني در جام ملتهاي فوتسال آسيا را به ژاپن واگذار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ايران در نبردي دشوار قهرماني در جام ملتهاي فوتسال آسيا را به ژاپن واگذار کرد.
 

  تيم ملي فوتسال ايران از ساعت 16:30 امروز (شنبه) براي انجام ديدار فينال فوتسال قهرماني آسيا در سالن ورزشگاه هوشي‌مينه ويتنام به مصاف ژاپن رفت اين ديدار در وقت قانوني با تساوي يک بر يک به پايان رسيد و در نتيجه 2 تيم براي قهرماني بايد در وقت اضافه تلاش کنند.

نيمه اول:

تيم ملي ايران نسبت به بازي‌هاي قبلي‌اش برابر ژاپن کار مشکل‌تري داشت و از همين رو اولين گل ايران پس از گذشت 8 دقيقه از بازي به ثمر رسيد. اين گل را فرهاد توکلي به ثمر رساند.

شاگردان خسوس بيشتر توپ و ميدان را در اين نيمه در اختيار داشتند اما در نهايت نتوانستند به بيش از يک گل دست پيدا کنند و نيمه نخست با نتيجه يک بر صفر به پايان رسيد. آبي‌پوشان ژاپن هم چندان دست و پا بسته نبودن و برخي اوقات موقعيت‌هايي را روي دروازه ايران ايجاد مي‌کردند اما اين موقعيت‌ها بي‌ثمر بود.

نيمه دوم:

6 دقيقه پس از آغاز نيمه دوم بالاخره آبي‌پوشان ژاپني توانستند دروازه ايران را باز کنند و با زي را به تساوي بکشانند. در ادامه بازي قدرت بهادري با چند شوت محکم دروازه ژاپن را تهديد کرد اما بي‌نتيجه بود.

خطاي هندي که داور به سود ژاپن اعلام کرد باعث شد ايران 5 خطايي شود و ژاپني‌ها يک موقعيت از روي نقطه پنالتي دوم به دست بياورند. ايناوا نتوانست از اين توپ بهره‌اي ببرد تا همچنان بازي با تساوي ادامه پيدا کند.

اين ديدار در حالي که تيم ملي کشورمان ثانيه‌هاي آخر فرصت مسلم گلزني را از دست داد در زمان قانوني با تساوي خاتمه يافت و کار به وقت اضافه کشيد.

وقت اضافه اول:

در اين نيمه شاگردان خسوس کار را جدي‌تر از ژاپن آغاز کردند و حسين طيبي يک دقيقه پس از آغاز بازي دروازه ژاپن را باز کرد تا ايران دو بر يک پيش بيفتد.

اين نيمه با همين يک گل به پايان رسيد.

وقت اضافه نيمه دوم:

ژاپني‌ها که ديگر چيزي براي از دست دادن نداشتند با جلو آمدن دروازه‌بانشان پنج نفره بازي را ادامه دادند اما در اين ميان چند ثانيه پس از شروع  وقت اضافه دوم حميد احمدي با يک گل به خودي بازي را به  تساوي دو بر دو کشاند.

در حالي‌که بازي با تساوي ادامه داشت خسوس هم تيم خود را پنج نفره کرد.

ديدار اين دو تيم در وقت‌هاي اضافه نيز با تساوي به پايان رسيد تا ضربات پنالتي سرنوشت قهرمان آسيا را مشخص کند.

ضربه‌هاي پنالتي:

محمد طاهري، قدرت بهادري و اصغر حسن زاده پنالتي هاي ايران را از دست دادند تا شاگردان خسوس به عنوان دومي بسنده کنند.

برچسب ها: ایران ، شکست ، ژاپن ، نایبقهرمان
نظرات بینندگان