arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

بی خبری شورای شهر تهران از افتتاح تونل امیرکبیر

یک عضو شورای شهر تهران گفت: اعضای این شورا از افتتاح تونل امیرکبیر که در آستانه سیزده رجب و توسط شهردار تهران انجام شد، با خبر نبوده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در این باره می گوید  او و همکارانش از طریق رسانه ها مطلع شدند که افتتاح تونل امیرکبیر در منطقه مرکزی تهران انجام شده. به گفته او وقتی از سایر اعضای شورا هم سئوال شده، آنها هم گفته اند نمی دانستند این تونل در حال افتتاح است.

وی از روابط عمومی شهرداری می خواهد توضیح دهد چرا نمایندگان مردم درافتتاح این پروژه عمرانی بزرگ حاضر نبودند و دعوت نشده اند.

با این حال به گفته حقانی، حتی اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر هم از افتتاح تونل امیرکبیر بی خبر بودند.او به مورد مشابه دیگری نیز اشاره می کند: "قبلا هم این مورد را شاهد بودیم چنانچه درباره افتتاح خط 3 مترو تهران هم همزمان با روز سه شنبه و جلسه علنی شورای شهر، افتتاح صورت گرفت که جای پرسش دارد."

از تغییر مدیرعامل آتش نشانی و سوابق مدیرجدید هم بی خبریم

این عضو شورای شهر درباره تغییر مدیرعامل سازمان آتش نشانی هم اظهار بی اطلاعی می کند و می گوید: چند ماهی است تغییرات این چنینی در شهرداری تهران عادی شده و ما هم نمی دانیم چرا مدیران به این شکل تغییر می کنند.

تغییرات معمولا یک امر عادی است، اما این که ناگهان چنین موجی به وجود بیاید، جای پرسش دارد.

یکشنبه گذشته با حکم محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سعید شریف زاده به جای رضا خوشزاد به سازمان آتش نشانی رفت.

شهردار تهران در حکم این مدیر جدید به او تکلیف کرده بود مسایلی مانند ارتقاء و بهبود سیستم ایمنی و خدمات آتش نشانی، کاهش زمان رسیدن به محل آتش سوزی،‌ تهیه برنامه جامع ایمنی و پیشگیری از وقوع آتش سوزی، نظارت بر استانداردهای ایمنی درساختمان و توسعه و ترویج روشهای اتکایی و جبرانی در حوادث آتش سوزی بایدمدنظر قرار گیرد.

اکنون محمد حقانی می گوید با وجودی که کمیته تحت مدیریت او یعنی کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر، مسئولیت قانونی برای نظارت بر عملکردآتش نشانی دارند، از تغییرات مدیریتی در آتش نشانی اطلاع ندارد و سوابق وعملکرد مدیر جدید را نمی داند.

به گفته وی، این کار شهرداری تهران هم جای پرسش دارد، زیرا شورای شهر،شهرداری را ملزم کرده بود دستورالعمل انتصابات در این نهاد را تهیه وبرای تصویب به شورای شهر بدهد ولی نه تنها این کار انجام نشده، بلکه موج تغییرات همچنان در بین مدیران شهرداری، اشخاص جدید و ناشناخته ای را وارد این نهاد می کند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان