arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

واکنش محمد هاشمی به توقیف «قانون»

عضو هیات علمی دانشگاه حقوق شهید بهشتی با اشاره به توقیف روزنامه قانون، گفت: برخی حقوقدان‌ها به شوخی می‌گویند آزادی بیان هست، اما آزادی بعد از بیان نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد هاشمی در همایشی که انجمن علمیِ‌ حقوق دانشکده‌ حقوق‌ و علوم سیاسی دانشگاه‌ تهران با عنوان «بررسی اصل نوزدهم قانون اساسی» برگزار کرده بود با اشاره به آیات و روایات و مبانی نظری دین مبین اسلام در مورد رفتار با اقلیت‌های مذهبی و قومی و تصریحاتِ اصولِ قانون اساسی در این زمینه، گفت: باید توجه داشت که همیشه حوزه نظر و حوزه عمل تفاوتی گسترده دارد و باید پذیرفت که در حوزه‌های عملی نقایصی در مورد حقوق اقلیت وجود دارد که باید به این حوزه توجه بیشتری کرد.

وی ادامه داد: در بسیاری از حوزه‌ها این اختلاف میان حوزه نظر و عمل وجود دارد، برای مثال ما اکنون از حقوق اقلیت‌ها صحبت می‌کنیم، اما می‌بینیم در برخی موراد حقوقِ کسانی که اقلیت نیستند نیز رعایت نمی‌شود.

این استاد دانشگاه گفت: متاسفانه گاهی دیده می‌شود با برخی از افرادی برخورد می‌شود که از اقلیت‌های مذهبی محسوب نمی‌شوند و تنها نظرات متفاوتی با برخی مسئولان دارند، برای مثال در این چند روز اخیر چرا باید خبردار شویم که روزنامه قانون توقیف شده‌است؟ برخی حقوقدانان به شوخی می‌گویند آزادی بیان وجود دارد اما آزادی بعد از بیان وجود ندارد.

هاشمی در پایان تصریح کرد: برای حراست نظام حقوقی جمهوری اسلامی از این اتهامات باید از چنین رفتارهایی دوری کنیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان