arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

دیدار سرکرده مخالفان سوری با اوباما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نقل از اسکای نیوز، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا، با "احمد الجربا" رئیس ائتلاف موسوم به مخالفان سوریه (اپوزیسیون خارج نشین) روز سه شنبه در کاخ سفید دیدار کرد.

کاخ سفید با انتشار بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: روز سه شنبه الجربا با اوباما و "سوزان رایس" مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد.

به موجب این بیانیه،  محور گفتگوهای الجربا، اوباما و سوزان رایس در نشست دیروز، خطرات افزایش افراطی گری در سوریه و تأکید بر لزوم رویارویی با جریانهای تندرو بود.

اوباما در این نشست از فعالیتهای سرکردگان ائتلاف مخالفان سوریه قدردانی کرد.

همچنین الجربا بدون ارائه توضیحات بیشتر، از ارائه کمکهای غیر تسلیحاتی آمریکا به مخالفان سوری به ارزش 287 ملیون دلار قدردانی کرد.

کاخ سفید همچنین بار دیگر با آشکار کردن نارضایتی و وحشت خود از انتخابات ریاست جمهوری سوریه مدعی شد که این انتخابات غیر قانونی است.

الجربا از هفته گذشته در آمریکا به سر می برد، وی در این سفر که با هدف جلب حمایتهای تسلیحاتی آمریکا از مخالفان سوریه انجام شده است، با مقامات مختلف آمریکایی از جمله " جان کری" وزیر خارجه این کشور و چند نفر از اعضای کنگره دیدار کرده است.

از سوی دیگر،"بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل" سه شنبه در سخنانی از استعفای "اخضر الابراهیمی" نماینده سازمان ملل در سوریه خبر داد.

الابراهیمی ضمن ابراز تأسف از استعفای خویش، در توجیه شکست تلاشهایش برای حل بحران سوریه، وضعیت این کشور را بسیار بد توصیف کرد.با این حال وی اظهار داشت: من مطمئن هستم که بحران سوریه به پایان خواهد رسید.

منبع: مهر
نظرات بینندگان