arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

تعرفه‌های درمان 93 تصویب شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تصویب تعرفه‌های درمان دولتی و خصوصی سال 93 در هیات دولت خبر داد.

  دکتر سید حسن هاشمی در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی پیرامون ارزشیابی و پایش طرح تحول نظام سلامت گفت:‌ تعرفه‌های بخش دولتی و خصوصی روز گذشته در هیئت وزیران تصویب شد و به زودی ابلاغ می شود.

وی گفت:‌ حمایت بیمه ها در افزایش تعرفه‌های دولتی قابل توجه است. به طوری که حمایت بیمه‌ها در این بخش 44 درصد افزایش یافته است.

وزیر بهداشت درباره رشد تعرفه‌های بخش خصوصی نیز گفت: با توجه به لجام‌گسیختگی تعرفه‌ها در این بخش انتظار آن بود که عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه طی چهار سال اصلاح شود. براساس توافقی که با شاغلان بخش خصوصی داریم مقرر شده که طی دو سه سال آینده در این بخش نیز به تعرفه‌های واقعی برسیم اما تعرفه‌های امسال بخش خصوصی به طور متوسط حدود 25 درصد با سال گذشته تفاوت دارد که این رقم، رقمی منطقی است و انتظار آن است همکاران در بخش خصوصی رعایت شرایط موجود را داشته باشند.

هاشمی تاکید کرد:‌ با توجه به همراهی هیئت وزیران در تصویب تعرفه‌های درمان 93 انتظار از جامعه پزشکی آن است که رعایت تعرفه‌ها را داشته باشند. البته تاکید می‌کنم سیستم‌های نظارتی در سازمان نظام پزشکی و همچنین وزارت بهداشت حتما نظارت‌های لازم را خواهند داشت.

وی در این باره افزود: البته در تعرفه‌های درمان 93 ، k جراحی (حق‌العمل جراحی) هنوز تعیین تکلیف نشده است. در این زمینه با انجمن‌های مختلف و دانشگاه‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا طرح جدیدی که همان عدالت بین‌رشته‌ای و آرزوی عملیاتی شدن آن را داشتیم تا یکی دو ماه آینده محقق شود.

وی تاکید کرد:‌ نگاه دولت به بخش خصوصی متفاوت است و نگرش دولت به بخش خصوصی مثبت است. این در حالی است که طی چهار سال گذشته تعرفه‌های جراحی بخش خصوصی هیچ تغییری نکرده است. با توجه به نگاه مثبت دولت به بخش خصوصی امیدواریم پزشکان نیز در رعایت تعرفه‌ها همراهی لازم را داشته باشند. امیدواریم تا پایان کار این دولت گرفتاری ایجاد شده در بخش پزشکی به حداقل ممکن کاهش یابد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان