arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

روزنامه اعتماد: پایداری نتوانست به بزرگان اصولگرا نزدیک شود،دوباره به آیت الله مصباح روی آورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : روزنامه اعتماد نوشت:

آن‌طور که مرتضی آقاتهرانی گفته، دیدار پایداری‌ها با آیت‌الله مصباح‌یزدی هفته آینده انجام می‌شود. اضافه بر این دیدار دبیرکل جبهه پایداری خبر داده که تشکل متبوعش به دنبال برگزاری یک همایش جدید هم هست. این فعالیت‌های جدید در شرایطی انجام می‌شوند که طی شش ماه گذشته پایداری‌ها چرخش‌های زیادی را در مناسبات درونی خود شاهد بودند.

دور جدید بحران جبهه پایداری از زمانی شروع شد که آنها نتوانستند فردی را که به زعم آیت‌الله مصباح‌یزدی مناسب‌ترین گزینه روی زمین و‌ آسمان برای ریاست‌جمهوری بود را وارد رقابت انتخاباتی کنند. تن دادن اجباری آنها به کاندیداتوری سعید جلیلی نهایتا با شکستی سنگین مواجه شد. چند ماه بعد اما آنها در جریان رای اعتماد به وزرای روحانی آستین همت را بالا زدند و وارد صحنه جدیدی شدند. در این صحنه اما بیرون افتادن محمود احمدی‌نژاد از قدرت و سنگین‌تر شدن وزنه گروه‌های رقیب که اکنون به جز فراکسیون اکثریت مجلس، کل دولت را هم شامل می‌شد، پایداری را به گوشه رینگ سیاست کشاند.

اینچنین بود که پایداری‌ها روی به یارگیری در میان زعمای اصولگرا آوردند. سودای اضافه کردن آیت‌الله جنتی به شورای فقاهتی این تشکل و تلاش برای نزدیک شدن به چهره‌هایی چون آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله محمد یزدی ناکام ماند. این تلاش‌ها در شرایطی انجام می‌شد که سکوت آیت‌الله مصباح‌یزدی شائبه فاصله افتادن بین او و جبهه پایداری را تشدید کرده بود. هر چه بود اما تلاش‌های جبهه پایداری برای ایجاد برخی نزدیکی‌ها با دیگر اصولگرایان به شکست انجامید و از آن سو نیز آیت‌الله مصباح‌یزدی نیز طبیعتا نمی‌توانست به جز همین اعضای جبهه پایداری، یار وفاداری برای خود در فضای سیاسی دست و پا کند. به این‌ترتیب پایداری‌ها بعد از یک شائبه از ایجاد فاصله با آیت‌الله مصباح‌یزدی، بار دیگر به او رسیدند.
نظرات بینندگان