arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳

دری نجف‌آبادی: بازی‌های سیاسی به ضرر نظام و کشور است/ فرصت‌ها غنیمت است وگرنه غرامت خواهد بود

وی با بیان اینکه "فرصت‌ها غنیمت است وگرنه غرامت خواهد بود"، تصریح کرد: اگر قدرشناس فرصت‌ها نباشیم، غرامت خواهد بود و به هر میزانی که فرصت‌ها را از دست دهیم به همان میزان دچار غرامت و خسارت شده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و عضو خبرگان رهبری گفت: سیاسیون باید هوشیار باشند و بدانند که بازی‌های سیاسی به ضرر نظام و کشور است.

  آیت‌الله قربانعلی دری‌ نجف‌آبادی در همایش "فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی" در شیراز، بر لزوم برنامه‌ریزی برای آینده در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تاکید کرد و افزود: همه باید تلاش و از فرهنگ اهل بیت(ع) با تمام وجود پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه "فرصت‌ها غنیمت است وگرنه غرامت خواهد بود"، تصریح کرد: اگر قدرشناس فرصت‌ها نباشیم، غرامت خواهد بود و به هر میزانی که فرصت‌ها را از دست دهیم به همان میزان دچار غرامت و خسارت شده‌ایم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرصت‌ها را در دو بُعد فردی و اجتماعی دانست و با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چنین زمینه‌هایی برای ما فراهم نبود، افزود: مقام معظم رهبری بحث تهاجم فرهنگی را از سال 73 مطرح کردند اما تهاجم اصلی صهیونیست‌ها و صلیبی‌ها و عمال آنان تاریخ دیرنیه و بسیار غم‌بار دارد و حتی می‌توان گفت حمله مغول‌ها به ایران اسلامی به تحریک غربی‌ها و صلیبی‌ها و دیگران بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: با ارزیابی‌های انجام شده در صد سال اخیر و بعد از جنگ جهانی اول و دوم مشاهده می‌کنیم جریان صهیونیست‌ها و نقش آن‌ها در تاریخ جهان و اسلام، تهاجم به مسلمانان، دین‌ستیزی، گسترش فساد و فحشا و منکرات، غارت‌گری، دزدی و رباخوری چه چیزی بوده و چه پرونده شوم و خطرناکی است.

وی، قرآن را بهترین سند در این باره دانست و یادآور شد: خداوند در سوره مبارکه بقره حدود 80 آیه راجع به سیر تاریخی صهیونیست‌ها و یهودی‌ها در دنیا سخن گفته است یا آیات 4 تا 8 سوره اسرا نیز خداوند حساس‌ترین آیات را پیرامون صهیونیست‌ها بیان می‌کند.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه "جمعیت صهیونیست‌ها نسبت به جمعیت مسلمانان یک‌صدم هم نیست"، گفت:‌ جمعیت مسلمانان جهان حدود یک میلیارد و 800 میلیون نفر و جمعیت صهیونیست‌ها حدود 14 میلیون نفر است که این تعداد در مقابل جمعیت مسلمانان جهان و شیعه و جریان‌های وابسته به شیعه اصلاً قابل ذکر نیست اما در نقشه‌های خائنانه و تبلیغات علیه اسلام، قرآن، مسلمانان و اشغال سرزمین‌های مسلمانان چقدر نقش دارند؛ البته ممکن است عده‌ای یهودی پیروان حقیقی دین حضرت موسی(ع) باشند و کاری به صهیونیست‌ها نداشته باشند که جزو اقلیت‌های مذهبی و مورد احترام مسلمانان هستند.

معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه "امروزه صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند تا میان مسلمانان تفرقه بیندازند و به اهداف شوم خودشان از این طریق دست یابند"، خاطرنشان کرد: مشاهده می‌کنیم که چگونه سوریه را ویران کردند و صد سال سرمایه‌گذاری و فداکاری نیاز دارد تا آن را آباد کرد اما تمام این مسائل تنها خطر نظامی است در حالی که اصل خطر، خطر اخلاقی، فکری و فرهنگی است و همان‌کاری که در جنگ‌های صلیبی با اندلس کردند.

وی همچنین به نقش علما و نخبگان فرهنگی اشاره کرد و گفت: رسالت ما به عنوان حادثه‌شناس این است که این آسیب‌ها را به خوبی شناسایی کرده و راه‌های مقابله مناسب را تدبیر و ارائه دهیم و جامعه و نسل جوان خود را از تمام این خطرات واکسینه کنیم و ابتکار و کار مناسب در مقابل نقشه‌های شیطانی آنان طراحی کنیم تا بتوانیم در تمام عرصه‌ها از وجود ولایی، قرآنی، دینی و ایمانی خود پاسداری کنیم.

این عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رسالت بسیار عظیمی از امام(ره)، شهدا، انقلاب، آرمان‌های امام و قانون اساسی جمهوری اسلامی و اهداف متعالی مراجع و زمامداران آگاه دنیای اسلام بر دوش ماست و باید در عرصه‌های عملی تدبیرهای حکیمانه عملی نیز داشته باشیم و آن این است که موضوع را خوب کرده و نقشه‌ها خوب را بشناسیم و برای هرکدام آنان راه چاره‌ای بیندیشیم.

وی در ادامه به مباحث اقتصادی اشاره کرد و گفت: یکی از راهکارها جهت تحقق موارد فوق، اقتصادی است تا بتوانیم ملتی مقتدر در زمینه اقتصاد داشته باشیم و اینجا معلوم می‌شود که هم رسالت حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، خانواده‌ها و رسانه‌ها سنگین است و هم رسالت شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و نهادهای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات، حوزه هنری، سازمان اوقاف و ائمه جمعه که تمام این‌ها در حقیقت ستون‌های فرهنگ دینی، انقلابی و اسلام هستند.

دری نجف‌آبادی به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره فرهنگ نیز اشاره کرد و گفت: فرهنگ هویت و قلب تپنده ملت‌ها و جوامع بشری است و آن‌ها به فرهنگ زنده‌ هستند و نشاط و حیات ملت‌ها به فرهنگ وابسته است و این موضوع عامل عظمت، سقوط و صعود آن‌ها است که فرهنگ نیز به معنای باورها‌، اعتقادات،‌ اخلاقیات، روابط اجتماعی و خانوادگی و بنیادهای فکری، شعری، ادبی و هنری یک ملت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "نباید اجازه دهیم که فرهنگ غربی‌ها به جامعه ما تزریق شود و باید کاملاً انتخابگر باشیم"، افزود: تبادل، مبادله فرهنگی و استفاده از تکنیک‌های پیشرفت و دانش و هنرهای آموزنده خوب است اما اینکه ما مورد تهاجم دیگران قرار گیریم و از خود هویتی نداشته باشیم، خیر.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: در زمینه مسائل اقتصادی نیز مسأله همین است. به تعبیر دیگر، اصل فرهنگ و مبانی مربوط به اقتصاد اسلامی که دارای ویژگی‌های منحصر به خود است، باید مورد نظر قرار گیرد. اسلام هر نوع درآمدی را تأیید نمی‌کند. اسلام بر روی فرهنگ کار، تلاش و مجاهدت تأکید دارد و جبهه، جبهه جهاد اقتصادی، فرهنگ و اقتصاد اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه "جمهوری اسلامی ایران در تولید و فعالیت اقتصادی باید الگویی برای بشریت باشد"، گفت: باید این مهم تحقق یابد که تمام دنیا اقتصاد خود را با ایران تراز کنند و این رسالت بزرگی است و ما می‌توانیم و ما هم ظرفیت‌های انسانی، طبیعی، صنعتی و دانشگاهی و هم اصل فرهنگ، اقتصاد، سیاست و ... را داریم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تاکید کرد: بحث اشتغال جدی است و به عدم مصرفی بودن و پس‌انداز کردن و سرمایه‌گذاری نیاز دارد و با کار و تلاش و فرهنگ‌سازی مناسب میسر است و جوانان ما به جای اینکه به تن‌پروری و هرزی و لودگی روی ببرند باید با همت‌های بلند در میدان‌های کار گام‌های مؤثری بردارند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان