arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
رییس شرکت توسعه فضاهای فرهنگی:

اگر خانه سیمین و جلال را نمی‌خریدیم چه بر سر این خانه می‌آمد؟!

رییس شرکت توسعه فضاهای فرهنگی گفت: اگر خانه سیمین و جلال را نمی‌خریدیم چه بر سر این خانه می‌آمد؟!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


  خلیل راحتی درباره حاشیه‌ها و مشکلاتی که بر سر خریداری و تملک خانه سیمین دانشور و جلال آل‌ احمد ایجاد شده است توضیح داد: خواهش می‌کنم واقع‌گرایانه درباره مسائل صحبت کنید. اگر شهرداری این خانه را نمی‌خرید طبیعتا بخش خصوصی آن را خریداری و به ساختمانی تجاری تبدیل می‌کرد بنابراین درست نیست همه چیز را زیر سوال ببرید.

به گزارش انتخاب، او که در یک نشست سخن می‌گفت در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات تملک خانه سیمین و جلال و انتقال اثاثیه‌ آن‌ها به مکانی دیگر توضیح داد: شاید اشکال به روابط عمومی ما برمی‌گردد که موضوع را مشخصا توضیح نداده است. این ساختمان 80 سال قدمت دارد و طبیعتا استحکام و مقاومت لازم را ندارد. وقتی می‌خواهیم ساختمانی را مستحکم کنیم حتما باید لوازم آن را بیرون ببریم. ما پیش از تحویل ملک از تک‌تک وسایل ساختمان فیلم و عکس تهیه کردیم. همه لوازم را شماره‌گذاری و به انبار منتقل کردیم تا عوامل اجرایی بتوانند عملیات عمرانی استحکام‌سازی را انجام دهند.

او درباره مباحث حقوقی این تملک اضافه کرد: این ملک قیمت‌گذاری شده و شهرداری تمام پول خرید آن را پرداخته است. شاید بین ورثه اختلاف باشد اما مرجع تعیین ورثه واقعی دادگاه است و ما ملزم به اجرای حکم دادگاه هستیم.

مدیر شرکت توسعه فضاهای فرهنگی از خبرنگاران خواست اقدامات شهرداری را زیر سوال نبرند و ادامه داد: این ساختمان محل رفت و آمد بسیاری از چهره‌های فرهنگی بوده است و به دلیل نگرانی‌هایی که بود اعضای شورای شهر و خود آقای مسجدجامعی (رییس شورای شهر) حتی از لوازم و نحوه نگهداری ما بازدید کردند چون قرار است این خانه به خانه ادبیات تبدیل شود.

راحتی از خبرنگاران درخواست کرد تا خودشان از خانه سیمین و جلال بازدید کنند.

او اضافه کرد: فعلا مشغول طراحی هستیم تا بعد از مقاوم‌سازی، خانه ادبیات ایران در محل این خانه راه‌اندازی شود.

او همچنین از طرحی برای خریداری خانه نیما یوشیج خبر داد اما در عین حال گفت: به هر حال شهرداری هم توان و بودجه مشخصی دارد. بدمان نمی‌آید منزل همه هنرمندان را به خانه‌موزه تبدیل کنیم اما ما هم توان و بودجه محدودی داریم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان