arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

واکنش اردوغان به خبر کشته شدن 120 نفر از اتباع سوریه در معدن سوما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی از رسانه های مخالف دولت آنکارا در مطالبی ادعا کرده بودند که 120 نفر از اتباع سوریه نیز در فاجعه انفجار معدن ذغال سنگ سوما در زیر آوار باقی مانده اند و اجساد آنان با لایه بتنی پوشانده شده است.

ˈرجب طیب اردوغانˈ روز سه شنبه در سخنانی در نشست پارلمانی نمایندگان حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ در مجلس ملی ترکیه گفت : هر رخدادی که در ترکیه صورت گیرد ، وی به عنوان نخست وزیر مسوول آن است و وزیران کابینه و نمایندگان مجلس نیز مسوولیت دارند.

اردوغان با یادآوری اینکه در جریان 4 روز عملیات امداد و نجات در معدن سوما 468 معدنچی از زیر آوار سالم بیرون آورده شدند، افزود: در این حادثه 301 نفر جان خود را از دست دادند.

نخست وزیر ترکیه با رد ادعاهای مخالفان دولت مبنی بر وجود 120 سوری در زیر آوار و ریخته شدن بتن بر روی اجساد آنان در زیر معدن سوما گفت : چنین موضوعی صحت ندارد.

ˈدولت باغچه لیˈ رهبر حزب مخالف ˈحرکت ملیˈ نیز در سخنانی در نشست پارلمانی نمایندگان این حزب در مجلس ترکیه گفت: برای روشن شدن تمامی ابعاد انفجار در معدن سوما خواستار تشکیل کمیسیون تحقیق خواهیم شد و هیچ اهمالی را قبول نمی کنیم.

وی از سخنان نخست وزیر ترکیه بعد از فاجعه معدن سوما که در آن به آمار کشته شدگان در معادن دیگر کشورها در قرن هجدهم اشاره کرده بود ، انتقاد کرد.

باغچه لی با اشاره به سخنان اردوغان مبنی بر اینکه در ذات کار در معدن چنین حوادثی نیز وجود دارد ، افزود : در ذات اردوغان نیز ناسزا و زدن سیلی به مخالفین وجود دارد.

رهبر حزب حرکت ملی به ضرب و جرح یکی از معترضان توسط مشاور اردوغان در اعتراضات در شهر سوما نیز اشاره و آن را محکوم کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان