arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

تازه ترین اخبار پیرامون طرح وب‌کم و بازرسی در زندان‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: بازرسی از بندهای مختلف زندان باید به صورت مستمر باشد و اتفاقی تلقی نشود بنابراین بازرسی‌ها با قوت ادامه خواهد داشت.

اصغر جهانگیر در حاشیه مراسم دوازدهمین مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان مرکز با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برنامه سازمان زندان‌ها در سال 93 برای حمایت از خانواده زندانیان چیست؟ گفت: طبق آیین‌نامه سازمان زندان‌ها بخشی از اختیارات و وظایف این سازمان درخصوص حمایت و کمک به خانواده زندانیان در دو قالب بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی و دیگری انجمن‌ها است. حمایت انجمن از خانواده زندانیان در این راستا است تا خانواده‌های بی‌سرپرست را شناسایی و کمک‌های مادی و معنوی‌ را به این خانواده‌ها ارائه دهد.

وی ادامه داد: امسال نیز همانند سال گذشته با توجه به بودجه ای که در اختیارمان قرار گرفته این کار را انجام می‌دهیم و تلاش می کنیم از آلام این خانواده‌ها بکاهیم.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور خاطرنشان کرد: در گذشته زندانی و خانواده او دارای یک تعریف بود و این باعث می‌شد که خانواده زندانی خود را از جامعه دور کند و از دیگر افراد جامعه فاصله بگیرد، اما ما تلاش کردیم و با برگزاری جلسات متعددی گفتیم که اگر فردی مرتکب بزه شده خانواده او نباید از بزه این فرد آسیب ببیند.

جهانگیر در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه طرح وب‌کم که قرار بود در راستای ارتباط خانواده زندانی با شخص زندانی در سال 93 به مرحله اجرا دربیاید؟ گفت: جزییات این موضوع را نمی‌دانم و باید آن را بررسی کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر انتقال زندانیان به شهرهای خود گفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد و زندانیانی که امکان داشته باشد به محل شهرستان خود منتقل می‌شوند. امسال این موضوع را با توجه به ظرفیت زندان‌هایمان اجرایی می کنیم.

خبرنگاری با اشاره به اتفاقاتی که در بند 350 اوین رخ داد از رییس سازمان زندان‌ها پرسید دولت در رابطه با این موضوع در حال تهیه گزارشی است، آیا دولت اجازه دخالت در این رابطه را دارد؟ همچنین سیاست‌های سازمان زندان‌ها در مورد بازرسی‌های دوره‌ای چگونه است اظهار کرد: بازرسی به عنوان یک وظیفه سازمانی از زمان‌های گذشته در سازمان زندان‌ها وجود داشته و این سازمان علاوه بر اختیار مسئولیت دارد که بازرسی‌های دوره‌ای را در داخل زندان داشته باشد.

وی ادامه داد: هدف از بازرسی‌ها به این دلیل است که زمینه‌های تجاوز به حقوق سایرین فراهم نشود. یعنی زندان باید برای همه افرادی که در آن حضور دارند محیط امنی باشد و اینگونه نباشد که بخشی خدای نکرده محیط را برای خودشان امن و برای عده‌ای دیگر ناامن کند. بنابراین بازرسی‌ها با قوت ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: بازرسی‌هایی که انجام می گیرد باید به صورت مستمر باشد و اتفاقی تلقی نشود تا افراد بدانند در سایه این بازرسی می‌توانند در آرامش بسر برند.ش

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان