arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۸۹

البرادعی: "خیابان"، تنها راه مقابله با مبارک

"محمد البرادعی" مطرح ترین چهره سیاسی مخالف دولت حاكم بر مصر از اعتراضات سراسری در این كشور علیه دولت حسنی مبارك حمایت كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"محمد البرادعی" مطرح ترین چهره سیاسی مخالف دولت حاكم بر مصر از اعتراضات سراسری در این كشور علیه دولت حسنی مبارك حمایت كرد.

وی در گفت وگو با نشریه 'اشپیگل' آلمان افزود: رژیم حاكم بر مصر فراخوان مرا برای تغییرات سیاسی در كشور نشنید، پس تنها راه باقی مانده فقط راه خیابان ها است.
البرادعی این احتمال را كه تظاهرات روز سه شنبه آینده به اغتشاش كشیده شود را منتفی ندانست و گفت: شركت كنندگان در این تظاهرات افراد جوان و بی صبر و حوصله ایی هستند كه می خواهند، قاطعیت خود را نشان دهند.
وی از 'حسنی مبارك' خواست تا با برگزار كنندگان این راهپیمایی با خشونت برخورد نكند و اجازه ندهد وضعیت كنونی تشدید شود.

به گفته وی چنانچه رژیم مبارك امتیازاتی ندهد، این وضعیت تشدید خواهد شد.
البرادعی احتمال ایجاد فاز بی ثباتی در كشورش را منتفی ندانست و گفت: این اعتراضات مانند یك گلوله برفی است كه می تواند به بهمن تبدیل شود.
البرادعی پیش از این نیز با تاكید بر لزوم تغییرات سیاسی و حكومتی در مصر، وعده به زانو در آوردن حكومت حسنی مبارك را داده بود.
وی با اشاره به وقایع تونس كه منجر به فرار 'زین العابدین بن علی' از این كشور شد، گفت: تغییرات در مصر نیز اجتناب ناپذیر است.
برنده جایزه صلح نوبل كه در چند ماه گذشته به یكی از اصلی ترین چهره های سیاسی مخالف حكومت رییس جمهور مصر تبدیل شده است، لرزش در صندلی قدرت حسنی مبارك را حتمی خواند و گفت: تصمیم داریم با تحریم انتخابات ریاست جمهوری در ماه سپتامبر در مصر و انجام راهپیمایی های صلح آمیز، حاكمان در قاهره را به زانو در آوریم.

نظرات بینندگان