arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳

دیدار معاون اجرایی رئیس جمهور از «هوافضا»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دکتر شریعتمداری معاون محترم اجرایی رییس جمهور با حضور در پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی خواستار: تحکیم جایگاه قانونی سازمان از طریق تقدیم لایحه به مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش ایسنا رییس جمهور سلام در ادامه نوشت: در پنج شنبه مورخه 1/3/93 جناب آقای دکتر شریعتمداری (معاون محترم اجرایی رییس جمهور) با حضور در پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی ضمن دیدار با مدیران، مسئولین، محققین و کارشناسان پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی (یکی از پژوهشکده های تابعه پژوهشگاه فضایی ایران) و مدیران پژوهشگاه و سازمان فضایی از پروژه ها، امکانات و منابع موجود در این پژوهشکده بازدید نموده و دیدگاه‏های خویش را در خصوص آینده فعالیت های صلح آمیز فضایی جمهوری اسلامی برای مدیران آن مجموعه تشریح نمودند.

در این بازدید شش ساعته، ابتدا توسط مدیران پژوهشکده گزارشی از تاریخچه، سوابق، منابع، تجهیزات موجود و پروژه های جاری و خاتمه یافته آن پژوهشکده برای ایشان تشریح گردید. سپس جناب آقای دکتر شریعتمداری از کارگاه ها، آزمایشگاه ها، امکانات و پروژه های جاری آن پژوهشکده شامل پروژه های فضایی با فناوری نوین و سایر پروژه ها بازدید نمودند و در هربخش از بازدید مذکور توضیحاتی لازم توسط مسئولین مربوطه برای ایشان و تیم همراه ارایه گردید.

در پایان این بازدید، ایشان طی نشست صمیمانه با محققین، اعضای هیات علمی، مدیران پروژه ها و مسئولین پژوهشکده ومدیران پژوهشگاه و سازمان فضایی ایران، ابتدا دیدگاه های اشخاص حاضر در جلسه را استماع نموده و سپس طی سخنانی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

معاون اجرایی رییس جمهور به اشاره به جایگاه جهاد در تحقق اهداف انقلاب اسلامی ایران بر لزوم رعایت فرهنگ و ارزش های جهادی تاکید کردند.

وی همچنین بر ادامه فعالیت سازمان فضایی ایران در چارچوب تدابیر مقام معظم رهبری و مصوبات قانونی شورایعالی اداری به صورت یکپارچه و منسجم اشاره و تاکید کردند.

آقای شریعتمداری با اشاره به اهمیت وجود نیروی متخصص و ضرورت ایجاد شرایط جهت رشد این نیروها بر حفظ و صیانت از نیروی انسانی این مجموعه تاکید ویژه داشتند.

وی ضمن تبیین اهمیت گسترش فعالیت های سازمان فضایی و تامین منابع مورد نیاز جهت حرکت در این مسیر بر پیگیری تحکیم جایگاه قانونی سازمان از طریق تقدیم لایحه به مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کردند.

در پایان معاون اجرایی رییس جمهور با درود بر روان پاک شهدای این مجموعه، ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه پرسنل پژوهشکده با اشاره به ضرورت وجود دیدگاه های بلند مدت در تدوین راهبردهای فعالیت های صلح آمیز فضایی، اظهار امیدواری کردند که " با استقرار کامل سازمان فضایی ایران در دولت تدبیر و امید، به شایستگی از این مجموعه ارزشمند استفاده کامل و جامع بعمل آید."
نظرات بینندگان