arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۸ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳

نامه وزیر بهداشت به رهبر معظم انقلاب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی آمادگی وزارتخانه متبوع خود را برای اصلاح روش‌های پیشین، رفع نواقص و اجرای سیاست‌های جمعیت مربوط به عرصه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی آمادگی وزارتخانه متبوع خود را برای اصلاح روش‌های پیشین، رفع نواقص و اجرای سیاست‌های جمعیت مربوط به عرصه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد.

متن نامه وزیر بهداشت به این شرح است:

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله‌العالی)

با سلام و احترام

خدای را شاکریم که ملت بزرگ و مسلمان ایران با پشتوانه‌ای قوی از عقیده، فرهنگ و ادب، قرن ‌هاست خانواده را نهادی مقدس دانسته و در کنار احترام به سالمندان، تربیت فرزندان را وظیفه نخست خویش و فرزند صالح را ضامن سعادتی ابدی می‌داند.   
 
با تکیه بر این سرمایه اجتماعی و ابلاغ سیاست‌های مدبرانه جمعیت در زمانی مناسب از سوی آن رهبر فرزانه، بر سیاستگذاران کشور است تا برای سامان این مهم، تدبیری بایسته اندیشیده و با بسیج امکانات آن را به مرحله اجرا درآورند.   
 
امروز مقوله جمعیت در عرصه‌های گوناگون، از اقتدار ملی تا افزایش تولید و درآمد بر کار‌شناسان، مدیران سیاسی و اقتصادی و اصحاب رسانه پوشیده نیست و به همین دلیل برخی از جوامع که در فرهنگ‌سازی برای رسیدن به رشد منطقی جمعیت موفق نبوده‌اند، از مسیر مهاجرت پذیری یا وضع قوانین مشوق فرزندآوری به جبران این نقیصه پرداخته‌اند.   
 
در کشور ما نیز مهیا ساختن بستر کسب و کار با درآمد کافی و افزایش کیفیت معاش و امید به زندگی که در بندهای ۳، ۲ و ۱۰ سیاست‌های کلی جمعیت بر آن تاکید فرموده‌اید، از مهم‌ترین مراحل اجرای موفق این طرح است.

اینجانب ضمن سپاسگزاری از حضرتعالی به دلیل توجه جدی به عرصه سلامت، آمادگی خود و همکارانم را برای اصلاح روش‌های پیشین، رفع نواقص و اجرای سیاست‌های جمعیت مربوط به عرصه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌نمایم و با تشکیل کارگروهی ویژه، این مهم را تا تحقق کامل منویات حضرتعالی پیگیری خواهم کرد.

نظرات بینندگان