arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۳

امیر پوردستان: خوی استکبار، اجازه دوستی با ملت متدین را نمی دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران منافع استکبار جهانی را در جهان با چالش مواجه کرد، افزود: خوی استکبار اجازه صلح و دوستی با ملت متدین را نمی دهد.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ « احمد رضا پوردستان » عصر یکشنبه در آیین اختتامیه رزمایش بیت المقدس 26 در سالن همایش های کوثر ارتش در اصفهان گفت: این رزمایش با عنایات الهی با موفقیت و بدون کوچکترین مشکلی برگزار شد.

وی ادامه داد: با مدیریت صحیح و ایجاد آمادگی بیشتر باید خود را برای ماموریت های بعدی آماده کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: این رزمایش کوچک نبود زیرا از یک سو موجب خوشحالی ملت ایران شد و از سوی دیگر لرزه بر اندام استکبار جهانی و صهیونیست ها انداخت.

وی با ذکر حدیثی از حضرت علی (ع) گفت: ایشان تاکید می کنند از دشمن زمانی بیشتر بترسید که از در دوستی و صلح وارد می شود زیرا این دشمن تلاش می کند با ایجاد غفلت، رقیب را غافلگیر کند.

این فرمانده نظامی تصریح کرد: اگر مقام معظم رهبری تاکید می کنند که من به آمریکا خوش بین نیستم چون خوی استکبار جهانی را به خوبی می شناسند و می دانند خوی استکباری آنها اجازه نمی دهد با ما سر میز مذاکره بنشینند.

وی اظهارکرد: آمریکا از نظام اسلامی ضربه خورده است زیرا در دوران رژیم پهلوی و ساختار دو قطبی شرق و غرب، کشور ما یکی از اقمار آمریکا بود.

امیر پوردستان گفت: حضور آمریکا در آبهای خلیج فارس، عمان و تنگه هرمز از طریق ایران موجب می شد مسیر انرژی از این طریق کنترل شود.

وی تصریح کرد: رصد حرکت های شوروی سابق از طریق سه هزار کیلومتر مرز آبی و خشکی از دیگر مزیت های ایران برای آمریکا بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در رژیم گذشته ایران بازار خوبی برای شرکت های آمریکایی شده بود، افزود: تولید کنندگان آمریکایی نگران جنس های خود نبودند و در مقابل کالاهای خود، نفت ایران را می بردند.

وی گفت: کشور ایران در دوران پهلوی ژاندارم آمریکا بود و از طریق ارتش ایران، هر کشوری که با خواسته های آمریکا مخالفت می کرد، سرکوب می شد.

این مقام ارشد ارتش تصریح کرد: از سوی دیگر ارتش ایران جبهه جلویی ناتو شده بود و وظیفه داشت در صورتی که شوروی بخواهد به آبهای آزاد راه پیدا کند راه او را مسدود کند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی اگر جنگی رخ می داد، ایران محل تاخت و تاز ناتو و ورشو می شد.

امیر پوردستان اظهار کرد: علاوه بر این، انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی همچون حکومت دینی، ولایت فقیه، مردمسالاری دینی و نفی سلطه را مطرح کرد و استکبار به خوبی می دانست این گفتمان از مرزهای ایران خارج خواهد شد و در جهان انعکاس می یابد.

وی افزود: این دلایل موجب شد که آمریکا مقابل ایران اسلامی، راه دشمنی را در پیش گیرد و از همان روزهای اول محاصره اقتصادی بمنظور فشار آوردن بر ایران، مسدود کردن تمام راه های تجاری و بازرگانی را در دستور کار خود قرار داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش دومین اقدام آمریکایی ها را تلاش برای منزوی کردن ایران اسلامی دانست و گفت: آمریکا تلاش می کرد همان راهی که در جنگ سرد به منظور منزوی کردن روسیه به کار گرفته بود را در مورد ایران نیز به کارگیرد.

وی ترورهای وسیع و بمب گذاری در ایران را از دیگر برنامه های نظام استکباری برای مقابله با ایران برشمرد.

این مقام ارشد ارتش تصریح کرد: گزینه نظامی از دیگر راهکارهای استکبار برای مقابله با ایران اسلامی بود ولی ملت ایران با هدایت های امام خمینی (ره) و روح دینداری، این راهبرد را نیز با شکست مواجه کردند.

وی ادامه داد: امروز بعد از 35 سال از انقلاب، ایران با هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا در همان صراط مستقیم خود مسیر تکامل را در می نوردد.

امیر پوردستان با بیان اینکه آمریکا از نظام اسلامی زخم خورده است، افزود: استکبار از این ملت دست بردار نیست و از همین رو نباید گمان کرد جنگ با استکبار تمام شده است.

وی به تهاجم آمریکا به افغانستان و عراق اشاره کرد و ادامه داد: هدف اصلی استکبار، ایران اسلامی بود ولی چون می دید ایران لقمه گلو گیری است به سراغ این دو کشور رفت و در آنجا هم با مشکل مواجه شد و فرار کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: امروز دشمن با تغییر راهبرد مسیر جنگ نیمه سخت از طریق اقتصادی و جنگ نرم از طریق فرهنگی را در پیش گرفته است و از همین رو رهبر معظم انقلاب در آغاز سال 93، سال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و اراده جهادی نامگذاری کردند.

وی اضافه کرد: هدف از این نامگذاری این بود که تمام امکانات برای پدافند در این دو جبهه بسیج شوند تا نقشه دشمن در این دو زمینه خنثی شود.

این مقام ارشد ارتش یادآور شد: جنگ با آمریکا تمام شدنی نیست زیرا جنگ کفر و باطل با جبهه حق است.

وی خطاب به افسران جوان ارتش گفت: روز به روز به پیشرفت خود بیافزایید و درسهایی که فرا می گیرد را با تمرین بسیار برای آمادگی خود به کار گیرید.

امیر پوردستان گفت: آموزش ها و تجارب خود را به دیگر همرزمان خود منتقل کنید و تلاش کنید تا یگان های لایق تری پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: ما باید روز به روز بر قدرت بازدارندگی خود بیافزاییم.

وی همچنین افسران جوان ارتش را به رسیدگی به خانواده و به ویژه همسران و فرزندان توصیه کرد و افزود: در فرهنگ دینی ما زن به گل توصیف شده است و از همین رو بیش از پیش باید به خانواده رسیدگی کرد.

همچنین در این مراسم، امیر « حسین شکوهی » معاون آموزش نیروی زمینی ارتش گزارشی از رزمایش بیت المقدس را ارائه کرد.

امیر سرتیپ « رضا جهادی ارسی » ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان نیز از کلیه یگان های زمینی، هوایی و پدافند هوایی شرکت کننده در این رزمایش تشکر کرد.

رزمایش بیت المقدس 26 به طی سه مرحله به مدت هفت روز در شهرهای کاشان و نصرآباد اصفهان برگزار شد.

در مرحله اول رزمایش طی سه روز طرح ریزی مناسب صورت گرفت و در مرحله بعد با رمز یا حیدر کرار با شلیک موشک های راهبردی مواضع استراتژیک دشمن منهدم شد.

در سومین مرحله این رزمایش که به مدت دو روز در منطقه نصرآباد اصفهان برگزار شد، با رمز یا علی ابن ابیطالب (ع) پدافند لازم در برابر دشمن فرضی انجام و ظهر امروز دشمن فرضی مهاجم از خاک کشور متواری شد.

نظرات بینندگان